Skip to main content

VIDEO. Cele mai vizionate reclame româneşti pe YouTube în 2017. Cabral, Esca şi Antonia, în spoturile din top Premieră: o reclamă românească intră în topul european

 
VIDEO. Cele mai vizionate reclame româneşti pe YouTube în 2017. Cabral, Esca şi Antonia, în spoturile din top Premieră: o reclamă românească intră în topul european

Care au fost reclamele care au captat interesul publicului YouTube din România în 2017? Ca în fiecare an, YouTube lansează YouTube Ads Leaderboard 2017.

Publicitate

„Vedeta” incontestabilă a publicităţii pe YouTube în 2017 a fost OLX şi „Indemnizaţia de #bebebine”. Spotul este pe primul loc în România, însă a intrat şi în top 10 cele mai populare reclame pe YouTube în 2017 la nivelul tuturor ţărilor Uniunii Europene, top dominat de creaţii din Germania şi Marea Britanie.

În topul reclamelor au intrat spoturi în care apar Cabral (Lay's), Andreea Esca (Nivea) şi Antonia (Avon). Alte branduri din Top 10: Lidl, Eti Puf, Kinder, ING, Kafune şi Vodafone.

Topul YouTube Ads Leaderboard 2017 este creat printr-un algoritm care măsoară intenţia utilizatorului de a vedea un anumit clip şi interacţiunea cu videoul respectiv - timpul de vizionare, numărul de share-uri, numărul de vizualizări organice în comparaţie cu cele plătite. Pentru topul din acest an a fost acceptat un singur spot din partea fiecărui brand, pentru a evidenţia mai bine diversitatea, calitatea şi popularitatea reclamelor de pe YouTube, au anunţat reprezentanţii platformei video.

Aneta Pleşa, Analytical Consultant Google:

„Ne bucurăm să avem singurul spot din Europa Centrală şi de Est prezent în topul european al celor mai populare anunţuri video promovate pe YouTube în 2017. În ambele topuri, atât cel românesc, cât şi cel la nivelul întregii Uniuni Europene, predomină două direcţii de transmitere a mesajului.

Pe de o parte se remarcă poveştile cu latura emoţională, de obicei legate de familie şi copii, iar de cealaltă, muzica: sunt utilizate piese sau fragmente originale create special pentru campania respectivă. Lista europeană conţine şi două spoturi care au abordat teme sociale - situaţia refugiaţilor sau problemele legate de percepţiile stereotipe despre gen şi rolurile în societate. Ingredientul succesului pentru brandurile câştigătoare a fost evident arta de a genera interes şi emoţii.”

Vlad Petre, Managing Director Saatchi&Saatchi + The Geeks, agenţia care a creat campania „Indemnizaţia” pentru OLX:

“Vestea prezenţei în acest top ne onorează şi ne bucură foarte mult, cu atât mai mult cu cât nu este o distincţie subiectivă acordată de un juriu de festival, ci un rezultat bazat pe indicatori clari şi un algoritm bine pus la punct. Noi, la Saatchi&Saatchi + The Geeks nu ne-am propus, aşa cum de altfel nu ne propunem niciodată, doar “să facem un viral”, ci să producem o campanie care să aducă rezultatele de business agreate în brieful clientului.

Ne-am propus, desigur, şi să avem o execuţie interesantă pentru oamenii care o privesc, care să le dea motive să o trimită mai departe şi la care să se uite cu plăcere de mai multe ori. Dar viralizarea nu a fost principalul obiectiv. Consideram ca popularitatea este un atribut pe care o campanie îl dobândeşte dacă se respecta şi se aplică corect toate principiile enumerate anterior. Faptul că #bebebine a reuşit să depăşească obiectivele de business şi, în plus, să fie între primele 10 reclame video din Europa este încă o confirmare binevenită a faptului că, într-o lume a sharing-ului, a încerca să faci conţinut de calitate şi nu simple reclame este o cale către succes."

Marius Funie, Brand Manager OLX:

„Succesul #Bebebine a însemnat pentru noi o confirmare că nu există ceva mai important într-o campanie decât timpul dedicat cunoaşterii targetului, cu cât îţi aloci mai mult timp în etapa aceasta, cu atât îţi creşti şansele de reuşită. Odată ce ne-am asumat lucrul acesta, cu un plus de curaj şi cu încredere în agenţia noastră, am ajuns să ne bucurăm de 40% creştere în categorie, de cea mai virală campanie a brandului şi de gândul că am strecurat un scurt moment de relaxare în viaţa mămicilor."

1.OLX.ro - Indemnizatia de #bebebine - OLX Romania
Agenţie de creaţie: Saatchi & Saatchi + The Geeks
Agenţie media: Conversion

2. Gustul Lay’s te cucereste cu zambete & premii! - Lays Romania
Agenţie de creaţie: Jazz Communication
Agenţie media: OMD

3.ETI Puf – Puf-Hop - ETI Romania
Agenţie de creaţie: Ogilvy & Mather România
Agenţie media: United Media

4.Kinder Schoko Bons - Kinder Romania
Agenţie de creaţie: n.a.
Agenţie media: Starcom

5.Pentru ca acasa e mereu pe primul loc • Meriti sa fii surprins - LidlRomania
Agenţie de creaţie: MRM Worldwide
Agenţie media: Lidl

6.Andreea Esca are un mesaj pentru tine! - NIVEA ROMANIA
Agenţie de creaţie: Republika Interactive
Agenţie media: MEC

7.ING Card Complet - Cautare ATM - ING Bank Romania
Agenţie de creaţie: Headvertising
Agenţie media: Zenith

8.Timp din timpul tau feat. Antonia - episodul 1 - AvonCosmeticsRomania
Agenţie de creaţie: Jazz Communication
Agenţie media: Starcom

9.KAFUNE the fun coffee! - KAFUNE
Agenţie de creaţie: GAV
Agenţie media: Media Investment

10.Vodafone – In roaming, ca acasa - Vodafone Romania
Agenţie de creaţie: McCann
Agenţie media: MEC

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ma asteptam ca Esca sa faca reclama la Fixodent, iar reclama cu acel copil este foarte antipatica. Oamenii char se uita la orice doar pentru ca este un copil pe ecran? Ca pe vremea cand toata lumea asculta Cleopatra Stratan-Ghita. Oamenilor li se pune pata pe ceva in care apare un copil. Macar Stratan nu avea trucaje, dar in reclama apare un copil care arata mai rau decat Benjamin Button-copilul batran.

Trimite un comentariu

sus