Skip to main content

Google lansează oficial propriul adblocker. Ce formate de reclame enervante nu se vor mai vedea

 
Google lansează oficial propriul adblocker. Ce formate de reclame enervante nu se vor mai vedea

Google lansează oficial proproiul AdBlocker. Începand cu 15 februarie, Google va aplica regulile cu privire la tipul de formate de publicitate online agreate de Programul Better Ads Experience, lansat de Coalition for Better Ads – un organism printre ai carui membri se numara Facebook, Microsoft, dar si publisheri precum Thomas Reuters si News Corp si asociatia industriei online Interactive Advertising Bureau (IAB), potrivit unui anunţ al IAB.

Publicitate

Concret, toate site-urile care sunt accesate prin Chrome nu vor mai avea afisate catre utilizatori formatele de reclame invazive.

Efectul va fi unul de proportii, avand in vedere ca, dupa dateleNetMarketShare, Chrome este de departe cel mai utilizat browser din lume, cu 6 din 10 utilizatori la nivel mondial preferandu-l.

Care sunt cele mai enervante formate publicitare, după cum arată un studiu al Coalition for Better Ads:

Pentru Desktop:

  • Reclame tip Pop-up
  • Video care ruleaza cu auto-play si sunet
  • Prestitiale in video - cu countdown
  • Sticky ads-urile de format mare

Pentru mobil:

  • Pop-up, prestitiale
  • Formate de reclame mai mari de 30%
  • Reclame animate
  • Reclame care pornesc automat si cu sunet
  • Formate poststitiale cu countdown
  • Formate fullscreen scrollover
  • Sticky ads in format mare

Acestea sunt formatele pe care utilizatorii le-au marcat ca fiind cele mai daunatoare experientei de navigare pe site-uri si care sunt cel mai intens corelate cu intentia de instalare de adblock-ere, anunţă IAB.

La mijlocul lunii decembrie 2017, Coalition for Better Ads a anuntat detaliile Programului Better Ads Experience Program si noul Ghid/Framework care va certifica publisherii online care decid sa nu utilizeze formatele cele mai invazive identificate in cadrul Standardelor si care va acredita browserele si companiile de tehnologie care vor evalua conformitatea publisherilor cu prevederile standardelor.

IAB, ca membru al Coalition for Better Ads, se implica activ atat in dezvoltarea procesului de implementare cat si in implementarea la nivel national si regional a Programului Better Ads Experience.

Townsend Feehan, CEO IAB Europe: „IAB Europe a sustinut atat necesitatea existentei Coalitiei pentru o publicitatea mai buna cat si cercetarea derulata de acest organism, care a furnizat insight-uri valoaroase pentru evaluarea experientelor utilizatorilor europeni la interactiunea cu publicitatea online. Vom contribui la acest proces critic prin intermediul expertilor nostri locali implicati in asociatiile de top de la nivelul fiecarei tari membre IAB Europe.”

În Romania, atat clientii cat si publisherii importanti au facut deja pasi pentru a fi in conformitate cu noul set de reguli, mai spun reprezentanţii IAB.

Andrei Ursuleanu, Group Head of Advertising Sales: „Ringier România şi-a propus să fie printre primii jucători importanţi din industria românească de publicitate online care pornesc o discuţie în acest sens. Obiectivul este unul foarte clar: să oferim o experienţă mai bună cititorilor noştri fără a altera rezultatele excepţionale pe care le atingem alături de partenerii noştri. În ceea ce priveşte activitatea Ringier România, si aici ne referim in special la site-urile din grupul de editor, vom lua câteva măsuri menite să creeze o experienţă digitală mai bună pentru toate părţile implicate.”

Mihai Tanase Head of Digital, Groupe Renault: „Integrarea unui ad-blocker in cel mai popular browser atat din lume cat si din Romania ce restrictioneaza formatele invazive este binevenita. Cu toate ca unii advertiseri vor vedea aceasta miscare drept o potentiala pierdere a unor formate care generau mult « awareness”, eu consider ca este un pas spre maturizarea industriei de advertising online. Imi doresc ca raspunsul nostru, ca industrie, sa nu fie dublarea inventarului disponibil pe formatele standard, ci gasirea unei modalitati de a ne autoreglemanta mai eficient, fara a avea nevoie de interventie externa pentru a taia din radacini anumite practici nesanatoase.”

Recent, şi regia de publicitate InternetCorp a anunţat că renunţă să mai vândă formate intruzive de publicitate, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Mihai D. Mihai D.
    Asta inseamna, domnule Sile, ca toate aceste reclame "romanesti" vor disparea, nu? Drept urmare, miscarea facuta de Google este una excelenta, dupa parerea mea, pentru ca experienta utilizatorilor pe respectivele site-uri va fi una mai buna. Insa, pentru ca schimbarea sa se simta la nivel de calitate a pietei de advertising in Romania, cred ca ar trebui ca aceasta sa vina, in primul rand, de la advertiseri. Principiul "daca permit regulile sa afisez mizerii, atunci afisez mizerii" este unul fara sanse de reusita pe termen lung. Drept urmare, advertiserii trebuie sa isi schimbe mentalitatea asta invechita, chiar daca regulile permit abuzul. Doar asa se va observa, cu adevarat, o schimbare in piata.
  • Sile Sile
    si reclamele românești, culmea, sunt de tipul celor menționate mai sus, si cele mai enervante. video cu autoplay si sunet, tip pop-up, si un mesaj de avertizare cum ca trebuie dezactivat adblockerul...

Trimite un comentariu

sus