Skip to main content

VIDEO. Aneta Bogdan, despre brandingul Mișcarea România Împreună: Nu au vrut „Partid”, pentru că ideologic au, să spunem, ADN de Mișcare

 
VIDEO. Aneta Bogdan, despre brandingul Mișcarea România Împreună:  Nu au vrut „Partid”, pentru că ideologic au, să spunem, ADN de Mișcare

INTERVIURILE PAGINADEMEDIA. De ce Mișcarea România Împreună? Cum s-a ajuns la acest nume? De ce grafica Ro+? De ce culorile roșu și portocaliu?

Publicitate

Răspunsuri de la Aneta Bogdan, fondator Brandient, companie care s-a ocupat de brandingul din spatele Mișcării România Împreună, fondată de Dacian Cioloș.

Aneta Bogdan a fost invitată la PaginademediaLIVE, într-un interviu care a marcat lansarea noului studio Paginademedia.ro.

Aneta Bogdan:

„Nu au vrut (să se numească – n.r.) „Partid”, pentru că ideologic au, să spunem, ADN de Mișcare. Ca și dinamică sunt o Mișcare, au nevoie să se alăture cât mai mulți oameni, nu să stea anchilozați într-o structură. Mișcarea este de asemenea una socială și în cele din urmă, Mișcarea înseamnă o formă de progres."

Despre procesul de alegere a numelui Mișcarea pentru România, despre grafică, despre cum a ajuns Brandient să lucreze pentru brandingul mișcării, în continuare:  

Cum au ajuns să facă brandingul pentru Mișcarea România Împreună:

Metaforic vorbind am ajuns, pe de o parte enervându-ne, pe de altă parte căutând soluții. Acum un an ne-am întâlnit prima dată cu grupul de la România 100 care a venit la noi și ne-am cunoscut. Ne-au spus ce au de gând și am zis că tot ceea ce spun ei sună mai repede ca un proiect de țară decât ca un proiect politic.

Noi dintotdeauna am ales să ajutăm anumite proiecte de țară. Astfel având multe lucruri în comun cu oamenii aceștia, în primul rând aceleași valori și aceeași viziune despre ce are nevoie România acum, ne-am hotărât să-i ajutăm. Ei au venit spre Brandient.

Cine a fost cel care a venit atunci? O parte din grupul fondator de acum.

Despre brief

Nu a existat brief fiindcă în astfel de proiecte, atunci când ai o echipă bună în față, brieful îl scrii împreună cu echipa. Am empatizat de la început cu viziunea lor și mi s-a părut, dacă vrei, o ultimă speranță de care câteodată ne-am agățat absolut copilărește.

La un moment dat ne-am supărat pe ei că de ce nu se mai lansează odată. Ca toată lumea. Ne-au dovedit că înțelepciunea și a face lucrurile așa cum trebuie în ritmul acesta în care le faci conștient și nu heirupist și nu din întâmplare, să zicem că a fost o alegere corectă.

Despre valori

Le-am aflat noi împreună cu ei pentru că am stat de vorbă cu fiecare. Oamenii aceștia sunt la fel ca și noi, nu sunt politicieni chiar dacă ei la un moment dat au fost implicați într-o lecție de guvernare pe care au dat-o politicienilor de carieră sau guvernanților de carieră, în 2016.

Ei vin din domenii private sau din domenii publice dar sunt la fel ca noi, sunt profesioniști în ceva. Și atunci, valorile de competență, de onoare și onestitate, valorile de organizare și disciplină au venit în mod coerent.

La fel ca mulți dintre oamenii printre care eu mă învârt, clienții mei, partenerii mei de business, prietenii mei, oamenii aceștia au împărtășit ca și noi aceeași îngrijorare despre prezentul României, despre calitatea vieții noastre, a celor care am hotărât să rămânem aici și să nu plecăm

Partea de viziune, de proiect nu poltic ci de proiect pentru România, pentru patria ta, și viziunea asta că lucrurile nu mai pot fi făcute prin bunăvoința unui partid care îți aruncă firmiturile de la masa celor aleși.

Viziunea asta că lucrurile se pot întâmpla doar împreună, asta pe noi ne-a convins și le-am dat timpul nostru, dacă vrei, atenția naostră și sper să fie cel mai important proiect pro bono pe care Brandient l-a făcut cel puțin până acum.

Cum a apărut numele

Acesta este numele pe care ei și l-au dorit de la început. Noi chiar am avut argumentație și pro și contra, adică ne-am poziționat pe o poziție de consultanți. Dar au avut dreptate fiindcă ei au cumva în România 100, care este un think thank de idei și de generare de bune intenții pentru țara aceasta, ei au avut acel slogan aș spune „Schimbăm România împreună”.

Au fost foarte atașați de asta și atunci „România împreună” a fost identitatea verbală care a revenit continuu în discuții.

De ce Mișcare și nu Partid?

Partid nu numai că vine pe zi ce trece și nu numai în România dar dacă ne uităm în democrații mai avansate decât a noastră, ideea de partid nu numai a devenit dogmatică dar puțin învechită.

Un partid trebuie să aibă mai mult dinamism și partidele au devenit statice și nu mai au legătură cu progresul, ba dimpotrivă, sunt văzute ca problematice progresului, ca bariere în progres.

Și de aici, Mișcarea. Mișcarea – un dinamism pe care îl ceri celorlalți. Mișcările pot fi ideologice și ei au o mișcare ideologică în spate. Nu au o structură „per se” de partid și un tătuc, ci acolo e o echipă de staruri cărora li s-au adăugat ieri și alaltăieri un număr impresionant de oameni care au o meserie și care au spus că voi ajuta cu tot ce știu eu.

„Mișcarea” a fost propunerea noastră, dar și a lor. Nu au vrut (să se numească – n.r.) „Partid”, pentru că ideologic au, să spunem, ADN de Mișcare. Ca și dinamică sunt o Mișcare, au nevoie să se alăture cât mai mulți oameni, nu să stea anchilozați într-o structură. Mișcarea este de asemenea una socială și în cele din urmă, Mișcarea înseamnă o formă de progres.

Care au fost reținerile

Am avut și argumente contra, fiindcă România 100 a stat mult în zona asta de așteptare și un picuț de iritare s-a produs. Am zis să denumim „Partid” lucrul ăsta, ca să se știe că am făcut partid, dar după aceea chiar noi am renunțat la această idee și cred că și mnifestarea asta este o formă de autenticitate și de transparență și onestitate.

Au fost oameni din online reținuți în privința acestui „Împreună”.

Partidele s-au manifestat la nivelul identității verbale întotdeauna printr-o formă scurtă de acronim. Not anymore. Sunt multe partide în jurul nostru, care în ideea asta de a inova și de a face ceva nou nu au mai restricționat forma scurtată la un acronim ci mai repede la ceva ce consideră acel grup că este important pentru brandul respectiv. „Împreună” este o chemare, de fapt. Despre asta este vorba.

De ce o chemare - „Împreună” - în numele unui partid?

Pentru că ideologia acestui partid este cea mai simplă. În zilele noastre nu se mai poate produce o schimbare benefică per toată lumea, decât prin solodaritate tuturor și prin acest împreună. Lucrurile se pot schimba în bine pentru toată lumea, dacă împreună facem lucrul acesta.

Ați fugit de acronim, dar dacă lumea îl va folosi pentru Mișcarea România Împreună - MRÎ?

Așa este înregistrat, așa se găsește pe buletinul de vot și așa va fi spus.

Ce le-ați spune celor care vă întreabă „Voi ați făcut branduri comerciale, ce căutați în zona politică?”

Oare politicul nu e tot o relaționare? Oare nu e o relaționare între un grup de consumatori și un producător de idei și de promisiuni politice?

Cum poate convinge un nou proiect că noi suntem chiar suntem responsabil? Există un electorat care va adera imediat la acest proiect și un alt electorat care trebuie convins să adere.

Acum începe construția a brandului, adică a relaționării acestui grup de oameni care între timp de la 9 au ajuns la 17.900, dacă nu mai mulți, și care vor construi în sate, în comune, în orașe, mici comunități.

Noi am adus din partea comercială prospețimea unui brand comercial care nu este un brand de a umili, de a minți, de a manipula. Dacă brandurile comerciale ar face o secundă așa ceva, ar fi penalizate.

Cum îi veți ajuta în procesul de brandind? Știm că asta nu înseamnă doar un desen și un nume. Dacă ne poți spune câțiva pași.

În acest moment, deși ei sunt extrem de transparenți, ce simt aia spun. Sunt oameni credibili și oameni ca noi. Își vor păstra șarmul și seducția.

Despre exacuția grafică. Cum s-a ajuns la acest RO+?

Ca să glumes, fiindcă 3 trandafiri erau dați, un măr era luat, o săgeată era luată. Întotdeauna un brand înseamnă o consistență. Când spui România împreună, spui a aduna la un loc pe toți cei care patriotic au bună credință și bune intenți vis-a-vis de țara aceasta. E clar că plusul acela a venit din acest împreună. Din noi plus voi. Asta este România și nu e un partid, cum ar crede unii dintre ei că este. Vlad Voiculescu a spus foarte frumos când s-a lansat Mișcarea România Împreună: „Hai să nu mai zicem în țara asta. Hai să zicem în țara noastră.”

De ce aceste culori, portocaliu și roșu

Sunt culori calde. România este o țară solară și galbenul, portocaliul și roșul sunt culori calde, dar și culori de solidaritate și prosperitate. Acest partid va face ceea ce partidele care s-au poziționat într-o parte sau alta nu au făcut. Tocmai de aceea aversiunea lor pentru dreapta, stânga, centru și așa mai departe. E o mișcare. Roșu este solidaritate, portocaliu prosperitate, galben este culoarea noastră națională.

 VIDEO. Aneta Bogdan, la interviurile PaginademediaLIVE

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Sărăcuţ Studio. Perete alb, o masă în lateral un colt de televizor si in cealaltă pare un banner galben. Serios ?
  • „Împreună pentru România” este sloganul folosit, cu succes, de Adrian Năstase, la alegerile generale din 2000. Nu cred că MRÎ îl poate reșapa.
  • Cred ca mult mai potrivit, mai corect si mai usor de pronuntat este: Miscarea Impreuna pentru Romania, prescurtat MIR. In rest, MULT, mult succes. Din partea mea veti avea cel putin un vot, la fiecare scrutin electoral.

Trimite un comentariu