Skip to main content

VIDEO. Ursus Retro, pe TV, cu o campanie semnată Graffiti

 
VIDEO. Ursus Retro, pe TV, cu o campanie semnată Graffiti

Muzică de Blondie, casete, Dacia 1310 și Ursus Retro în sticle maro, ca pe vremuri. Pe scurt: noul clip publicitar semnat de Graffiti BBDO, pentru Ursus Retro, lansat de curând pe piață. 

Dan Sendroiu, Head of Strategy la Graffiti BBDO, și Andrei Nica, Creative Director Graffiti, au povestit pentru Paginademedia.ro ideea din spatele noului clip Ursus Retro

Publicitate

„Filmarea în sine a fost cât se poate de interesantă. O provocare mai dificilă decât ne-am așteptat s-a dovedit găsirea unor locuri de filmare nouăzeciste, însă Constanța și Eforie Nord au livrat. Mai ales Eforie Nord, unde am găsit un domn proprietar de hotel al cărui stabiliment te teleportează în iunie 92. Nimic, dar absolut nimic, nu era modernizat și, șoc și groază de-a dreptul, am aflat că tot hotelul era deja rezervat pe toată perioada verii de către turiști străini dornici să descopere farmecul toaletelor turcești”, au povestit cei doi pentru Paginademedia.ro

Povestea campaniei, în continuare: 

Fascinația/Nostalgia Retro

„Retro sau vintage e un trend puternic acum și, pentru brandurile care se adresează consumatorilor mai tineri, e o oportunitate interesantă. I se mai spune Nostalgia Marketing și-l întâlnim peste tot de câțiva ani – de la #throwbackthursdays la #flashbackfridays, de la reanimarea unor branduri ca Kappa, Fila sau Diadora la lansări de colecțiile noi inspirate din anii 90 de către designeri ca Tommy Hilfinger, Caitlin Price, Wavey Garms.” 

Ursus are un motiv bun pentru a se alătura trendului retro. În anii 90 Ursus a fost prima bere românească care început să fie distribuită național și tot prima care a început să-și facă reclamă la televizor. Asta o face să fie, probabil, berea pe care românii o asociază cel mai mult cu acea perioadă. Dar în ce fel poate Ursus folosi această șansă?

E greu de spus cu certitudine de ce a devenit atât de popular trendul retro. O explicație ar putea fi nostalgia, adică atașamentul față de un timp trecut perceput ca fiind de preferat prezentului. Dar asta nu explică de ce trendul prinde atât de bine (cel mai bine) în rândul tinerilor - cei care au mai puțin trecut la care să se raporteze și poate că și mai puține motive de a-și respinge prezentul.

Cert e că aproape întotdeauna perioada de referință pentru trendul retro sunt anii 80-90-2000. Astea sunt deceniile când pop culture-ul a atins maturitatea în Occident iar muzica, filmele și serialele acelor ani au rezistat timpului la fel de bine ca hainele și tenișii din plastic de atunci. Estetica și spiritul anilor 80-90-00 sunt astăzi redescoperite de tineri care nici nu erau născuți atunci dar care rezonează cu energia, candoarea și uneori kitchul scandalos al acelor ani. Să fie din cauză că perioada aceea pare onestă și cu substanță prin comparație cu ce se întâmplă astăzi? Posibil. Să fie din cauză că anii 80-90-00 pur și simplu arată cool? Probabil. Să fie din cauză că lucrurile cu adevărat importante nu-și schimbă niciodată esența ci doar forma iar “retro” e un termen prin care numim ceva care a fost și va fi mereu, dar e îmbrăcat în hainele de ieri. Noi credem că asta e.”

Ursus și calea Retro

„Ursus Retro nu e berea Ursus din anii 90 ci e o bere de azi care e făcută ca atunci. Ursus Retro nu privește nostalgic în trecut ci celebrează alături de tinerii de azi faptul că prietenia autentică a fost mereu autentică iar distracția epică a fost epică mereu, chiar dacă moda, tehnologia și muzica s-au schimbat.

Rețeta berii Ursus Retro e inspirată din anii 90 nu doar prin gustul autentic pentru acea perioadă ci și prin faptul că nu e pasteurizată, prin alegerea unei sticle de culoare maro și formă ca atunci, unei etichete de hârtie lipită și a unui dop fără twist-off.”

Despre campania de comunicare

„Campania de comunicare e și ea un omagiu adus perioadei. Da, am filmat spotul TV pe digital din motive practice, dar echipa Kinopravda și Directorul de fotografie Tudor Lucaciu au căutat să recreeze look-ul reclamelor filmate pe VHS și casetelor păstrate prea mult în dulap.

Filmarea în sine a fost cât se poate de interesantă. O provocare mai dificilă decât ne-am așteptat s-a dovedit găsirea unor locuri de filmare nouăzeciste, însă Constanța și Eforie Nord au livrat. Mai ales Eforie Nord, unde am găsit un domn proprietar de hotel al cărui stabiliment te teleportează în iunie 92. Nimic, dar absolut nimic, nu era modernizat și, șoc și groază de-a dreptul, am aflat că tot hotelul era deja rezervat pe toată perioada verii de către turiști străini dornici să descopere farmecul toaletelor turcești.

Styling-ul a fost capitolul cel mai fun și e ușor să-ți imaginezi de ce. Salopetele, adidașii înalți de basket, pantalonii anti-fit, tricourile polo de la Sergio Tacchini au transformat holul principal al hotelului Belvedere în catwalk pentru utima colecție Gosha Rubchinskiy.”

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu