Skip to main content

VIDEO. Ursus Retro, pe TV, cu o campanie semnată Graffiti

 
VIDEO. Ursus Retro, pe TV, cu o campanie semnată Graffiti

Muzică de Blondie, casete, Dacia 1310 şi Ursus Retro în sticle maro, ca pe vremuri. Pe scurt: noul clip publicitar semnat de Graffiti BBDO, pentru Ursus Retro, lansat de curând pe piaţă.

Publicitate

Dan Sendroiu, Head of Strategy la Graffiti BBDO, şi Andrei Nica, Creative Director Graffiti, au povestit pentru Paginademedia.ro ideea din spatele noului clip Ursus Retro.

„Filmarea în sine a fost cât se poate de interesantă. O provocare mai dificilă decât ne-am aşteptat s-a dovedit găsirea unor locuri de filmare nouăzeciste, însă Constanţa şi Eforie Nord au livrat. Mai ales Eforie Nord, unde am găsit un domn proprietar de hotel al cărui stabiliment te teleportează în iunie 92. Nimic, dar absolut nimic, nu era modernizat şi, şoc şi groază de-a dreptul, am aflat că tot hotelul era deja rezervat pe toată perioada verii de către turişti străini dornici să descopere farmecul toaletelor turceşti”, au povestit cei doi pentru Paginademedia.ro.

Povestea campaniei, în continuare:

Fascinaţia/Nostalgia Retro

„Retro sau vintage e un trend puternic acum şi, pentru brandurile care se adresează consumatorilor mai tineri, e o oportunitate interesantă. I se mai spune Nostalgia Marketing şi-l întâlnim peste tot de câţiva ani – de la #throwbackthursdays la #flashbackfridays, de la reanimarea unor branduri ca Kappa, Fila sau Diadora la lansări de colecţiile noi inspirate din anii 90 de către designeri ca Tommy Hilfinger, Caitlin Price, Wavey Garms.”

Ursus are un motiv bun pentru a se alătura trendului retro. În anii 90 Ursus a fost prima bere românească care început să fie distribuită naţional şi tot prima care a început să-şi facă reclamă la televizor. Asta o face să fie, probabil, berea pe care românii o asociază cel mai mult cu acea perioadă. Dar în ce fel poate Ursus folosi această şansă?

E greu de spus cu certitudine de ce a devenit atât de popular trendul retro. O explicaţie ar putea fi nostalgia, adică ataşamentul faţă de un timp trecut perceput ca fiind de preferat prezentului. Dar asta nu explică de ce trendul prinde atât de bine (cel mai bine) în rândul tinerilor - cei care au mai puţin trecut la care să se raporteze şi poate că şi mai puţine motive de a-şi respinge prezentul.

Cert e că aproape întotdeauna perioada de referinţă pentru trendul retro sunt anii 80-90-2000. Astea sunt deceniile când pop culture-ul a atins maturitatea în Occident iar muzica, filmele şi serialele acelor ani au rezistat timpului la fel de bine ca hainele şi tenişii din plastic de atunci. Estetica şi spiritul anilor 80-90-00 sunt astăzi redescoperite de tineri care nici nu erau născuţi atunci dar care rezonează cu energia, candoarea şi uneori kitchul scandalos al acelor ani. Să fie din cauză că perioada aceea pare onestă şi cu substanţă prin comparaţie cu ce se întâmplă astăzi? Posibil. Să fie din cauză că anii 80-90-00 pur şi simplu arată cool? Probabil. Să fie din cauză că lucrurile cu adevărat importante nu-şi schimbă niciodată esenţa ci doar forma iar “retro” e un termen prin care numim ceva care a fost şi va fi mereu, dar e îmbrăcat în hainele de ieri. Noi credem că asta e.”

Ursus şi calea Retro

„Ursus Retro nu e berea Ursus din anii 90 ci e o bere de azi care e făcută ca atunci. Ursus Retro nu priveşte nostalgic în trecut ci celebrează alături de tinerii de azi faptul că prietenia autentică a fost mereu autentică iar distracţia epică a fost epică mereu, chiar dacă moda, tehnologia şi muzica s-au schimbat.

Reţeta berii Ursus Retro e inspirată din anii 90 nu doar prin gustul autentic pentru acea perioadă ci şi prin faptul că nu e pasteurizată, prin alegerea unei sticle de culoare maro şi formă ca atunci, unei etichete de hârtie lipită şi a unui dop fără twist-off.”

Despre campania de comunicare

„Campania de comunicare e şi ea un omagiu adus perioadei. Da, am filmat spotul TV pe digital din motive practice, dar echipa Kinopravda şi Directorul de fotografie Tudor Lucaciu au căutat să recreeze look-ul reclamelor filmate pe VHS şi casetelor păstrate prea mult în dulap.

Filmarea în sine a fost cât se poate de interesantă. O provocare mai dificilă decât ne-am aşteptat s-a dovedit găsirea unor locuri de filmare nouăzeciste, însă Constanţa şi Eforie Nord au livrat. Mai ales Eforie Nord, unde am găsit un domn proprietar de hotel al cărui stabiliment te teleportează în iunie 92. Nimic, dar absolut nimic, nu era modernizat şi, şoc şi groază de-a dreptul, am aflat că tot hotelul era deja rezervat pe toată perioada verii de către turişti străini dornici să descopere farmecul toaletelor turceşti.

Styling-ul a fost capitolul cel mai fun şi e uşor să-ţi imaginezi de ce. Salopetele, adidaşii înalţi de basket, pantalonii anti-fit, tricourile polo de la Sergio Tacchini au transformat holul principal al hotelului Belvedere în catwalk pentru utima colecţie Gosha Rubchinskiy.”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus