Skip to main content

Campanii românești, premiate la Cannes Lions: MagicHome a luat argintul și Uite Barza, semnată de Publicis, a luat bronzul

 
Campanii românești, premiate la Cannes Lions: MagicHome a luat argintul și Uite Barza, semnată de Publicis, a luat bronzul

Campaniile românești MagicHome și Uite Barza! au luat premii la festivalul de publicitate Cannes Lions, care are loc săptămâna aceasta la Cannes. 

Scaunul MagicHome a obținut argintul - Silver Lion - la categoria Health and Wellness Lions, în cadrul festivalului de la Cannes Lions. Campania a fost realizată de Jazz în colaborare cu Saga Film și Rogalski Damaschin

Campania Uite Barza a obținut bronzul - Bronze Lion - la aceeași categorie ca și MagicHome. Aceasta a fost semnată de agenția Publicis pentru Enel

Despre campanii

Publicitate

MagicHome a fost lansată la finalul anului trecut, pe 3 noiembrie, și-a propus să strângă 200.000 de euro pentru a utila o casă aflată în apropierea spitalului Fundeni, destinată părinților care au copii bolnavi internați la cea mai mare unitate oncologică pentru copii din țară.

  • Campania a invitat oamenii să stea câte o oră pe un scaun de lemn, asemănător cu cel pe care stau părinții să își vegheze copiii în spitale - scaunul suferinței - într-un salon construit la Galeriile Galateca. În campanie s-au implicat oameni simplii, vedete sau chiar părinți ai unor copii internați în spital pentru afecțiuni oncologice. 
  • Cele 100.000 de sms-uri, a câte doi euro, s-au strâns pe 26 noiembrie, în mai puțin de o lună de la lansare. S-a stat pe scaun fără întrerupere, zi și noapte până ce s-a îndeplinit obiectivul. Targetul era de 200.000 de euro. 
  • În trei săptămâni de campanie s-au strâns 500.000 de euro și un milion de euro până în prezent, iar donațiile continuă, potrivit informațiilor prezentate în case-ul de pe site-ul Cannes Lions. 

Aceasta este a doua distincție pentru agenția Jazz. A obținut premiul Gold Lion în anul 2016, cu campania Opreste barbaria, Salvează Ciocârlia!, realizată pentru Societatea Ornitologică și Federația Coaliția Natura 2000 România. 

De menționat că MagicHome a obținut în urmă cu o săptămână premiul Grand Effie fiind desemnată cea mai eficientă campanie a anului. 

Campania Uite Barza! s-a desfășurat iulie - august 2017. Enel și Societatea Ornitologică Română (SOR) au lansat o aplicație de mobil - Uite Barza - prin care s-a realizat o numărătoare periodică a populației berzelor albe din ţară.

  • Ideea de la care s-a plecat în realizarea campaniei a fost aceea că barza albă foloseşte ca suport pentru cuib stâlpii reţelelor de electricitate, iar electrocutarea fiind astfel principala amenințare pentru această specie. 
  • Cu ajutorul aplicației, au fost asigurate peste 54% din total cuiburilor care puneau berzele în pericol de electrocutare. 

Prin intermediul aplicației au fost identificate peste 2.800 de cuiburi care găzduiau peste 8.200 de exemplare. Astfel, potrivit datelor de la SOR, acest lucru reprezintă aproximativ 80% din populația de berze albe din România. 

 Citește și:

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu