Skip to main content

Tolontan, chemat în instanţă pentru seria de investigaţii "Dosarul Shanghai". Chinezul Wang Yan cere despăgubiri de cinci milioane de euro

 
Sursă foto | Tolo.ro
Sursă foto | Tolo.ro

Cătălin Tolontan, redactorul şef al Gazetei Sporturilor, a fost în dat judecată pentru dezvăluirile făcute la începutul acestui an în seria de investigaţii "Dosarul Shanghai", informează un text publicat în această dimineaţă pe site-ul Tolo.ro.

Publicitate

Investigaţiile au dezvăluit printre altele dedesubturile reţelei de mafioţi chinezi şi ofiţeri români care se ocupau cu trafic de minore.

Jurnalistului i se cer desbăgubiri în valoare de cinci milioane de euro.

Potrivit site-ului Judecătoriei Sectorului 1, Tolontan a fost citat la tribunal de către unul dintre personajele principale ale anchetelor, chinezul Wang Yan, acuzat de spionaj şi considerat ”pericol pentru siguranţa naţională”, care ar fi semnat ulterior un contract cu firma Cuprumin, pentru întreaga producţie de cupru a României

Din acelaşi document de pe site-ul Judecătoriei Sectorului 1, Wang Yan cere desbăgubiri de cinci milioane de euro pentru "încălcare dreptului la onoare şi imagine"

Cetăţeanul chinez, Wang Yan, nu este singurul care a intentat proces împotriva jurnalistului. Un alt personaj implicat în afacerile ilegale ale chinezilor în România, George Cioclea l-a dat, de asemenea, în judecată pe Tolontan.

Investigaţiile jurnaliştiilor GSP, au dezvăluit că George Cioclea, comisar şef la Garda Financiară Ilfov la acea vreme, a fost "recunoscut de fetele sechestrate de banda de chinezi că frecventa salonul de masaj, de fapt un bordel, după cum au dovedit anchetatorii în faţa a trei instanţe consecutive!"

În prezent, George Cioclea este director economic la Primăria Sectorului 4 şi răspude de un buget de 140 de milioane de euro anual.

Acesta a intentat acţiunea la Judecătoria Sectorului 2 şi reclamă aceleaşi lucruri ca şi Wang Yan:

"Încălcarea drepturilor nepatrimoniale constând în onoare, demnitate, reputaţie, imagine şi viaţă privată, prin afirmaţiile defăimătoare şi mincinoase comise de jurnalistul Cătălin Tolontan."

De asemenea, textul publicat pe Tolo.ro informează şi despre faptul că directorii firmei Cuprumin au acţionat în judecată ziarul Opinia Transilvană.

Ziarul local a scris, de asemenea, despre felul în care Wang Yan ar fi semnat contractul cu Cuprumin.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus