Skip to main content

Bravos, Națiune! Octavian Strunilă, Paul Ipate și Cătălin Neamțu, co-fondatorii unei publicații online de satiră: "Dorim să fie un tratament împotriva somnului colectiv"

 
Bravos, Națiune! Octavian Strunilă, Paul Ipate și Cătălin Neamțu, co-fondatorii unei publicații online de satiră: "Dorim să fie un tratament împotriva somnului colectiv"

BRAVOS, NAȚIUNE! Nou jucător în zona de satiră. Octavian Strunilă, Cătălin Neamțu, Paul Ipate și Emil Cârjan sunt o parte din echipa care a fondat platforma online de satiră Bravos Națiune. Publicația online de umor produce conținut video sub formă de scenete.

Publicitate

Dacă Strunilă, Ipate și Neamțu sunt nume ceva mai "vizibile", Emil Cârjan vine din "spate", din partea de producție: are ani de experiență ca producător în Pro TV (a fost, printre altele, producătorul PoveȘtirilor Adevărate de pe Acasă TV). Un alt fondator: Bogdan Zaman, vine din lumea publicității.

Alături de cei patru din echipa site-ului mai fac parte:

  • Mihai Barbu
  • Valentin Ichim
  • Alexandru Conovaru
  • Șerban Georgevici
  • Ionuț Niculae
  • Ana Odagiu
  • Monica Odagiu
  • Andei Culcusica
  • Octavian Untila
  • iSee Video – echipa care se ocupă de montaj.

Scopul platformei - Un tratament împotriva somnului colectiv

“Tot conținutul site-ului este despre chipul națiunii și expresiile sale actuale: strâmbă, fermecătoare, genială, comică, furată, trecută prin operații estetice, veselă, absurdă, frumoasă, adormită.

Dorim să trezească națiunea, să fie un tratament împotriva somnului colectiv”, spun reprezentanții site-ului.

Platforma produce, tot în cheie comică, pe lângă schetch-uri, și reportaje, interviuri și o secțiune de blog.

Principalele două proiecte cu care comedianții au deschis site-ul sunt Spitalul de umor și Psihologul națiunii.

De ce sigla publicației este o capră?

Potrivit reprezentanțiilor site-ului, sigla proiectului face trimitere la expresia românească “să moară și capra vecinului”. Tot ei susțin că reprezintă un simbol al zâzaniei naționale, fiind o poveste istorică nerezolvată încă.

“Capra este personaj național și are infinite forme la români: mașina, casa, funcție, bani, nevastă, amantă, iubită, dușman, poziție, tranziție. Dacă reușim să salvăm măcar o singură capră, mai avem o șansă să ne salvăm ca nație.”

De ce numele Bravos Națiune?

Potrivit fondatorilor, platforma își asumă rolul de “gumă de șters” pentru expresii ca: „Asta e!”, „În ce țară trăim!”, „Numai în România se poate întâmpla așa!”, „Mi-e rușine că sunt român!”

"Putem transmite, în felul nostru, Bravos! către România în două registre. Aceste registre corespund celor două chipuri pe care le are țara noastră: cel strâmb și cel frumos."

Cine scrie scenariile? 

De scenariile Bravos Națiune se ocupă actorul Octavian Strunilă, dar și ceilalți membrii ai echipei - Cătălin Neamțu, Paul Ipate, Serban Georgevici, Alexandru Conovaru - contribuie creionarea acestora. De asemenea, echipei s-a alăturat și scenaristul Robert Coravu.

"In principiu, toata echipa participa la creatia de continut si este conectata la constructia lor", a spus Emil Cârjan pentru Paginademedia. 

Cum decurge realizarea unui material video, de la idee până la montaj?

  • Se scriu scenariile
  • Se stabilește o zi de filmare (locație, recuzită, scenografie)
  • În respectiva zi echipa filmează patru sau cinci scenete
  • Pentru montaj se dedică câte o zi fiecărui schetch

Care este programul pentru postat și de ce Vimeo în locul Youtube? 

Videoclipurile apar cu o frecvență săptămânală. Emil Cîrjan a declarat că echipa și-a propus să realizeze calitate, nu cantitate. 

Reprezentanții site-ului au declarat pentru Paginademedia.ro că videoclipurile sunt încărcate pe platforma Vimeo din două considerente tehnice:

  • Permite o calitate mai bună a imaginii
  • Videoclipurile nu sunt întrerupte de publicitate  

Din ce "trăiește" proiectul? 

Proiectul Bravos Națiune se susține din publicitatea afișată pe site și din eventuale colaborări cu branduri. 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu