Skip to main content

Brandul Pro TV valorează de trei ori cât Antena 1. La TVR scade relevanța, scade performanța, scade și brandul

 
Brandul Pro TV valorează de trei ori cât Antena 1. La TVR scade relevanța, scade performanța, scade și brandul
Sursa foto: Fanatik.ro

Cât valorează brandurile românești de televiziune? Pro TV este de departe cel mai valoros. Face cam cât trei Antena 1. Cel mai mult a scăzut brandul TVR. Din cauza slabelor rezultate economice, dar și a pierderii relevanței televiziunii publice.

Publicitate

Detalii, în continuare: 

Pro TV, Antena 1 și TVR valorează împreună 135 de milioane de dolari.

Estimările aparțin Brand Finance, companie de consultanță și evaluare de brand, care evaluează anual cele mai valoroase branduri ale lumii. Pentru al doilea an consecutiv, Brand Finance a realizat și un top 50 al celor mai valoroase branduri românești. 

Înainte de topul brandurilor media, cu valorile detaliate ale Pro TV, Antena 1 și TVR, topul general.

BRANDURILE anului. Clasamentul celor 50 este condus de Dacia, care este detașat cel mai valoros brand românesc, estimat la 1,2 miliarde de dolari. Dacia este și unul dintre puținele branduri românești prezente în clasamentele globale — fiind clasată pe locul 60 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2018.

Este urmat de retailerul online eMag, cu o valoare de 539 de milioane de dolari și de Dedeman, estimat la 357 de milioane de dolari. 

Clasamentul este completat de companii cu activitate în zona bancară, IT și comunicații. 

La capitolul media, trei branduri românești se regăsesc în topul 50 întocmit de Brand Finance: Pro TV, Antena 1 și TVR.   

Paginademedia.ro le prezintă în continuare: 

Valoarea Pro TV a crescut cu 30 de milioane de dolari într-un an

Pro TV rămâne al 12-lea cel mai valoros brand românesc, estimat de Brand Finance la 89 de milioane de dolari. Deși a stagnat ca poziție în top, brandul Pro TV a crescut ca valoare, în 2018 față de anul precedent. Astfel, dacă anul trecut brandul Pro era evaluat la 66 de milioane de dolari, anul acesta Pro TV valorează 89 de milioane de dolari. O creștere consistentă de la un an la altul, pentru un brand media. 

Antena 1 a crescut ușor 

Principalul post al grupului Intact, Antena 1, este al doilea cel mai valoros brand media românesc. După ce anul trecut a fost, după TVR, ca valoare. 

Brandul a fost estimat de Brand Finance la 28 de milioane de dolari, în creștere față de anul 2017, când valora 23 de milioane de dolari. În topul general, Antena 1 ocupă locul 33, din 50. Anul trecut era pe 30.  

Brandul TVR s-a prăbușit 

Televiziunea publică avea anul trecut al doilea cel mai valoros brand după Pro TV, la capitolul media, ocupând locul 24 în clasamentul general, cu o valoare estimată la 30 de milioane de dolari. Anul trecut era mai valoros decât Antena 1. Anul trecut, brandul TVR s-a prăbușit. A ajuns pe poziția 49 cu o valoare de 18 milioane de dolari.

Cum explică reprezentanții Brand Finance căderea TVR?

„Dintre brandurile vechi românești, atrage atenția involuția brandului TVR, care pierde valoare și alunecă spre baza clasamentului. Cu o valoare de 15 milioane euro, TVR a coborât anul acesta pe penultimul loc, ca urmare a scăderii atât a performanței economice cât și a relevanței sale.”

Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania:

„Națiunile mici pot să puncteze peste categoria lor, prin dezvoltarea și valorificarea unor active necorporale cum ar fi brandurile. In acest sens, creșterea consistentă în valoare, consolidarea forței brandurilor, faptul că cinci din primele 10 branduri românești au o prezență europeană și chiar globală – sunt vești bune pentru Romania. Mai mult, acest clasament ar trebui să energizeze mulți antreprenori locali, care să realizeze că brandul este o adevărată ‘valută forte’.”

Cele mai valoroase 10 branduri românești (detalii despre raport, AICI):

Sursa: Brand Finance România

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu