Skip to main content

Brandul Pro TV valorează de trei ori cât Antena 1. La TVR scade relevanţa, scade performanţa, scade şi brandul

 
Sursa foto: Fanatik.ro
Sursa foto: Fanatik.ro

Cât valorează brandurile româneşti de televiziune? Pro TV este de departe cel mai valoros. Face cam cât trei Antena 1. Cel mai mult a scăzut brandul TVR. Din cauza slabelor rezultate economice, dar şi a pierderii relevanţei televiziunii publice.

Publicitate

Detalii, în continuare:

Pro TV, Antena 1 şi TVR valorează împreună 135 de milioane de dolari.

Estimările aparţin Brand Finance, companie de consultanţă şi evaluare de brand, care evaluează anual cele mai valoroase branduri ale lumii. Pentru al doilea an consecutiv, Brand Finance a realizat şi un top 50 al celor mai valoroase branduri româneşti.

Înainte de topul brandurilor media, cu valorile detaliate ale Pro TV, Antena 1 şi TVR, topul general.

BRANDURILE anului. Clasamentul celor 50 este condus de Dacia, care este detaşat cel mai valoros brand românesc, estimat la 1,2 miliarde de dolari. Dacia este şi unul dintre puţinele branduri româneşti prezente în clasamentele globale — fiind clasată pe locul 60 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2018.

Este urmat de retailerul online eMag, cu o valoare de 539 de milioane de dolari şi de Dedeman, estimat la 357 de milioane de dolari.

Clasamentul este completat de companii cu activitate în zona bancară, IT şi comunicaţii.

La capitolul media, trei branduri româneşti se regăsesc în topul 50 întocmit de Brand Finance: Pro TV, Antena 1 şi TVR.

Paginademedia.ro le prezintă în continuare:

Valoarea Pro TV a crescut cu 30 de milioane de dolari într-un an

Pro TV rămâne al 12-lea cel mai valoros brand românesc, estimat de Brand Finance la 89 de milioane de dolari. Deşi a stagnat ca poziţie în top, brandul Pro TV a crescut ca valoare, în 2018 faţă de anul precedent. Astfel, dacă anul trecut brandul Pro era evaluat la 66 de milioane de dolari, anul acesta Pro TV valorează 89 de milioane de dolari. O creştere consistentă de la un an la altul, pentru un brand media.

Antena 1 a crescut uşor

Principalul post al grupului Intact, Antena 1, este al doilea cel mai valoros brand media românesc. După ce anul trecut a fost, după TVR, ca valoare.

Brandul a fost estimat de Brand Finance la 28 de milioane de dolari, în creştere faţă de anul 2017, când valora 23 de milioane de dolari. În topul general, Antena 1 ocupă locul 33, din 50. Anul trecut era pe 30.

Brandul TVR s-a prăbuşit

Televiziunea publică avea anul trecut al doilea cel mai valoros brand după Pro TV, la capitolul media, ocupând locul 24 în clasamentul general, cu o valoare estimată la 30 de milioane de dolari. Anul trecut era mai valoros decât Antena 1. Anul trecut, brandul TVR s-a prăbuşit. A ajuns pe poziţia 49 cu o valoare de 18 milioane de dolari.

Cum explică reprezentanţii Brand Finance căderea TVR?

„Dintre brandurile vechi româneşti, atrage atenţia involuţia brandului TVR, care pierde valoare şi alunecă spre baza clasamentului. Cu o valoare de 15 milioane euro, TVR a coborât anul acesta pe penultimul loc, ca urmare a scăderii atât a performanţei economice cât şi a relevanţei sale.”

Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania:

„Naţiunile mici pot să puncteze peste categoria lor, prin dezvoltarea şi valorificarea unor active necorporale cum ar fi brandurile. In acest sens, creşterea consistentă în valoare, consolidarea forţei brandurilor, faptul că cinci din primele 10 branduri româneşti au o prezenţă europeană şi chiar globală – sunt veşti bune pentru Romania. Mai mult, acest clasament ar trebui să energizeze mulţi antreprenori locali, care să realizeze că brandul este o adevărată ‘valută forte’.”

Cele mai valoroase 10 branduri româneşti (detalii despre raport, AICI):

Sursa: Brand Finance România

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • "De fapt e invers; Antena valoreaza de 3 ori mai mult."
    Unde ? In stire nu vad sa scrie asa ceva. Poate in capul tau ?
  • Milisor, bagi capul in nisip ca strutul cand vezi asemenea stiri.

Trimite un comentariu

sus