Skip to main content

Kiss FM: "Zodiile" Millennials. Voi unde vă regăsiți? Un consistent studiu despre generația "căutătorilor"

 
Kiss FM: "Zodiile" Millennials. Voi unde vă regăsiți? Un consistent studiu despre generația "căutătorilor"

Sunteți din generația Millennials? Vedeți mai jos în ce categorie vă încadrați. Nu sunteți? Citiți cum este "noua generație".

Publicitate

Lucrați în media, în marketing, publicitate? Aveți o clasificare detaliată - cu elemente surprinzătoare pe alocuri, din care puteți înțelege o categorie de public. Sau un tip de angajat.

Patru mari "zodii" sunt în studiul de mai jos. Fiecare cu modul lor de a folosi social media, de a mânca, de a se îngriji, de Life-style în general.

Veți vedea atât lucruri pe care le intuiți (gen "dependenți de tehnologie"), dar și mai puțin știute: "freelancingul este pentru milleniali mai degrabă excepția, decât regula, pentru că au o mare nevoie de stabilitate și predictibilitate."

Un studiu de citit cu atenție.

Înainte de toate, este important de precizat cum a fost făcut și de către cine:

- 200 de mileniali (18-35 de ani) au fost monitorizați zi de zi, timp de doi ani. Cu întrebări despre cum socializează, ce consumă, cum au grijă de ei, valori etc

- cercetarea calitativă a fost completată de alte 1.030 de interviuri.

- Studiul a fost o inițiativă a postului de radio Kiss FM, pentru o mai bună înțelegere a publicului (majoritar din zona Millenials).

- A fost realizat de companiile Exact și WaveTree0

- Organizația globală DesignThinkers Academy - care lucrează pentru branduri ca Google, Nike, Coca-Cola, Mastercard și Philips s-a implicat în proiect. A adus la aceeași masă, într-un workshop, oameni din toate industriile (de la FMCG și Retail, la Telekom și Media) pentru a discuta despre Millenials, Generația Căutătorilor.

Și acum, STUDIUL

Cine sunt Millennials, "Generația Căutătorilor", cum o numește studiul:

"Este una dintre primele generații care a început să pună întrebări neașteptate, să exploreze și să caute răspunsuri din mai multe surse - atât offline, cât, mai ales, online."

Demografic: cei între 18 și 35 de ani. "Nu vârsta este ceea ce contează, ci noul mod de a se raporta a lume"

Ei se descriu ca: "generația high tech, online, cea care trăiește în secolul vitezei, genera'ia vie, generația care experimentează, generația neînfricată, fantastică, generația viitorului."

Ce "zodii" a conturat studiul:

1. Căutătorul de stabilitate (motivat de Control)

2. Căutătorul de conexiuni (motivat de Integrare)

3. Căutătorul de originalitate (motivat de Unicitate)

4. Căutătorul de succes (motivat de nevoia de a ieși în evidență)

Fiecare tip are trăsăturile lui, dar au fost găsite și câteva linii comune. Să luăm, de exemplu, modul în care se raportează la job generația Millenials.

Și-ar dori reducerea numărului de zile la birou (work from home friday) și lucru în afara biroului, în general (ziua de lucru la terasă sau la cafeneaua din sediu).

Preferă un program flexibil (fără oră fixă de începere). Și nu neapărat "fix": de ce 8 ore lucrătoare, când "pot să lucrez cât este nevoie, până îmi finalizez task-urile".

Zodiile Millenials:

1. Căutătorul de stabilitate: zona de confort e importantă

  • Aici se integrează cei mai mulți din studiu (27%)
  • La ei primează nevoia de echilibru între viața personală și profesională, a liniștii și a confortului: o familie unită, o casă și un loc de muncă stabil, care să nu presupună foarte multe provocări.
  • Zona de confort e foarte importantă. Le place să facă lucrurile corect și fără riscuri, și "să știe că au luat cea mai bună decizie"
  • Sunt prudenți, mai degrabă reticenți la schimbări.
  • Principalele temeri sunt legate de neprevăzut: situații conflictuale, ieșirea din zona de confort.
  • Evită să își asume riscuri și le este teamă de schimbări
  • În relația cu tehnologia, își iau toate măsurile de precauție: își securizează gadgeturile și datele personale. Securitatea datelor e una din principalele griji
  • Ce mănâncă? Caută "eticheta curată" și preferă "puțin și bun". Preferă mâncare făcută din ingrediente a căror sursă de proveniență este cunoscută. Verifică nutrienți, E-uri, aditivi, zaharuri.
  • Timp liber: escapade în locuri cât mai safe, liniștite, neaglomerate, în care îi pot încărca bateriile.

2. Căutătorul de conexiuni: familia și prietenii pe primul loc

  • se încadrează aici 26% din cei din studiu
  • La ei, primează nevoia de apartenență la un grup
  • Se definesc de multe ori prin prisma relației cu familia și cu grupul de prieteni
  • Principalele valori sunt legate de prietenie, empatie, respect, acceptare, încredere, sinceritate, altruism.
  • Își doresc ca prin raportare la cei din jur să creeze grupuri unite, în care să fie susținuți și acceptați.
  • Temeri: frica de a nu rămâne singuri, de a se simți sau de afi excluși, de a rămâne pe dinafară.
  • Sunt adeseori followersi/conformiști, mai degrabă decât trendsetteri. Sunt extrem de influențați de preferințele și alegerile grupului, inclusiv în materie de mâncare.
  • Au un sentiment de teamă cu privire la răcirea relațiilor interumane din cauza tehnologiei, dar se bucură că prin intermediul ei ajung la prieteni
  • Timp liber: experiențe noi, dar accesibile. Drumeții în locuri cât mai apropiate de casă, de care să se bucure cu prietenii și familia.

3. Căutătorul de originalitate: eu sunt unic

  • 14% din cei din studiu
  • Primează dorința de a se face remarcați, de a obține un status social și succes
  • Sunt dispuși să investească mult în dezvoltarea personală și profesională.
  • Caută să meargă pe drumuri mai puțin bătătorite, motivația lor fiind mai degrabă intrinsecă: de a se depăși pe ei înșiși
  • Valori: încrederea în sine, originalitate, unicitatea, dezvoltarea profesională și personală, perseverența.
  • Temerile: legate de plafonare. Au standarde înalte și sunt perfecționiști. Le este teamă de eșec, de a greși.
  • Sunt foarte interesați de noile invenții din zona AI și VR și vor să fie printre primii care se bucură de ele. Pentru ei, viitorul tehnologiei aduce numai beneficii umanității.
  • Ca mâncare: preferă meniuri foarte variate, bucătării internaționale, mâncare experimantală. Caută ingrediente noi. Vor să cunoască în detaliu ceea ce mănâncă: rețete, ustensile speciale, condimente.
  • Timp liber: Vor "experiențe altfel". Vânează mai degrabă țări exotice, în special cele din Asia.

4. Căutătorul de succes: "eu știu ce e bine"

  • 13% din cei din studiu
  • Primează dorința de a obține un status social pentru care să fie admirați și respectați
  • vor să iasă în evidență: "Eu știu ce e bine, de aceea trebuie să fii atent la mine, să mă asculți"
  • Succesul este pentru ei o confirmare a meriturlui și superiorității lor
  • Motivația lor e mai degrabă extrinsecă: succesul pentru aceștia înseamnă o evoluție rapidă în carieră, obținerea unei poziții importante, statut social ridicat
  • Principalele valori: admirația, respectul și evidențierea din partea celorlalți
  • Principalele temeri sunt cele legate de eșec, de a nu fi remarcat, de a nu fi printre cei mai buni.
  • Folosesc tehnologia pentru promovarea propriei imagini, dar și pentru a-și simplifica viața ("deleagă" taskuri către gadgeturi). Sunt pasionați de tehnologia smart home, care pentru ei e un indicator al prosperității.
  • Timp liber: interesați de experiențe exclusiviste, premium, indiferent dacă acestea vin din călătorii pe insule exotice sau din serviciile "de răsfăț" pe care acești millenials le accesează.

Milenialii și rețelele sociale

Pe Facebook, pe Twitter sau pe Instagram, fiecare "zodie" a milenialilor se comportă diferit.

Căutătorii de stabilitate:

  • Sunt precauți, nu sunt adepții sharingului excesiv
  • Verifică mult șipostează mai puțin
  • Folosesc social media mai degrabă pentru a fi la curent cu ultimele informații și pentru entertainment
  • Preferă canalele mai "safe", gen Youtube și Instagram.

Căutătorii de conexiuni:

  • Sunt foarte activi în social media, pentru a rămâne conectați cu prietenii, indiferent unde s-ar afla
  • Sunt deosebit de activi pe Facebook, Skype și WhatsApp
  • Share-uiesc multe lucruri din viața lor
  • Verifică des newsfeedurile
  • Chat-ul lor e mereu plin de mesaje.

Căutătorii de originalitate:

  • Nu merg cu turma
  • preferă să distribuie content pe care îl consideră de calitate, mai puțin convențional
  • Folosesc și canale gen Linkedin, Twitter sau chiar Tumblr, unde urmăresc bloguri sau unde își scriu propriile articole

Căutătorii de succes:

  • Pentru că imaginea lor este esențială, rețelele de socializare sunt folosite pentru promovarea personală
  • Preferă rețelele care au o expunere mai mare - Facebook sau Instagram
  • Folosesc și rețelele unde pot urmări și distribui conținut legat de sfera profesională (gen LinkedIn).
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Eu cred ca asta este o declaratie pentru partea de TV, ca vor sa bage entertainment. Si MTV a facut studii mult mai mari cu ani in urma ptr a afla cum sunt millennials - si au actionat in consecinta. Sa fim seriosi, muzica nu este un continut care sa-ti (mai) aduca rating. Pana la urma tot continutul rulz.
  • Aoleu ce banalitati, cineva a platit sa afle asemenea lucruri? Mai bine s-ar observa si ca acest cuvant "Millennials" este deseori folosit cu o conotatie negativa, pentru a defini un tanar prea sensibil, care se asteapta ca tot universul sa fie zona lui de comfort, care vrea un loc de munca usor crezand ca are merite personale pentru a-l obtine, care poarta vara esarfa ca asa este sarmant, si pentru care cea mai mare drama ar fi sa ramana magazinul lui preferat fara vin roze.
  • Cei care sunt soferi, sau brutari, sau frizeri etc. vor sa lucreze tot de acasa vinerea? Sau poate ei sunt freelanceri. :)) Cele 4 categorii nu sunt specifice unei anumite generatii. Cei din gen X nu sunt si ei cautatori de succes sau stabilitate?

Trimite un comentariu