Skip to main content

Organizațiile publicitarilor reacționează în scandalul Papaya - Copiii Referendumului, după apelul făcut de Dragoș Stanca

 
Organizațiile publicitarilor reacționează în scandalul Papaya - Copiii Referendumului, după apelul făcut de Dragoș Stanca

UPDATE. Contactat de Paginademedia.ro, Dragoș Stanca, președintele BRAT, a explicat de ce organizația nu se află printre semnatari

Publicitate

Industria de publicitate reacționează după ce agenția Papaya a ajuns să dea declarații la poliție pentru spotul „Copiii Referendumului”.  Reacția vine la doar câteva zile după ce Dragoș Stanca, om de comunicare, a reacționat spunând că întreaga industrie de media și comunicare ar trebui să ia o poziție fermă în acest caz. 

Astăzi a venit și poziția fermă a industriei, printr-o scrisoare semnată de UAPR – Uniunea Agențiilor de Publicitate din România, IAA – International Advertising Association, IAB – Interactive Advertising Bureau RAC – Romanian Advertising Council și ADC*RO – Art Directors’ Club România.

De menționat că Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), organizație ce reunește editori de presă și agenții de publicitate, nu se află printre semnatari. 

Organizațiile „solicită clasei politice și reprezentanților instituțiilor statului să nu intervină nejustificat în bunul mers al industriei prin inițiative și măsuri de natură să intimideze libertatea de exprimare și care aduc aminte de o perioadă a istoriei României pe care o vrem cu toții depășită, în care cenzura a jucat un rol esențial în mecanismele de opresiune a liberei exprimări.” 

„Orice precedent poate deveni periculos și poate limita libertatea de exprimare artistică, într-un domeniu care este reglementat de legislația în vigoare, aliniată la standarde europene, la care se adaugă mecanisme de auto-reglementare funcționale ale industriei”, au mai adăugat acestea. 

UPDATE. Contactat de Paginademedia.ro, Dragoș Stanca, președintele BRAT, a explicat de ce organizația nu se află printre semnatari:  

„Opinia personala am exprimat-o in timp real si a fost consemnata de Dvs. Fiind o organizatie mare, cu reguli stricte si membri din toate domeniile - clienti, publisheri, agentii etc - BRAT are o procedura care necesita unanimitate de voturi in Consiliul Director in astfel de situatii, lucru pe care nu l-am reusit in timpul dat, desi majoritatea covarsitoare a colegilor care s-au exprimat au sustinut apelul pe care l-am lansat in nume personal. Nu inseamna deci ca BRAT nu sustine demersul ci ca, strict din punct de vedere procedural, nu a putut semna oficial apelul in timpul avut la dispozitie.”

Redăm scrisoarea integrală în continuare: 

Apel al principalelor asociații din industria de marketing și comunicare pentru apărarea libertății de exprimare artistică

Principalele organizații ale industriei de marketing și comunicare din România, UAPR – Uniunea Agențiilor de Publicitate din România, IAA – International Advertising Association, IAB – Interactive Advertising Bureau RAC – Romanian Advertising Council și ADC*RO – Art Directors’ Club România, care reprezintă peste 300 sute de companii active în mediul de afaceri (agenții de publicitate, clienți și instituții media) solicită clasei politice și reprezentanților instituțiilor statului să nu intervină nejustificat în bunul mers al industriei prin inițiative și măsuri de natură să intimideze libertatea de exprimare și care aduc aminte de o perioadă a istoriei României pe care o vrem cu toții depășită, în care cenzura a jucat un rol esențial în mecanismele de opresiune a liberei exprimări.

De asemenea, semnatarii acestui demers atrag atenția că orice precedent poate deveni periculos și poate limita libertatea de exprimare artistică, într-un domeniu care este reglementat de legislația în vigoare, aliniată la standarde europene, la care se adaugă mecanisme de auto-reglementare funcționale ale industriei.

Facem apel la profesionalism, responsabilitate și dialog și susținem ferm și de ori de câte ori va fi nevoie libertatea de exprimare, piatră de temelie a oricărui stat democratic.

Vă mulțumim în numele membrilor organizațiilor semnatare:

UAPR – Uniunea Agențiilor de Publicitate din România
IAA – International Advertising Association
IAB – Interactive Advertising Bureau
RAC – Romanian Advertising Council
ADC*RO – Art Directors’ Club România

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu