Skip to main content

2013, anul unei campanii de antologie: Why don't you come over? Când Gândul i-a chemat pe britanici în România

 
2013, anul unei campanii de antologie: Why don't you come over? Când Gândul i-a chemat pe britanici în România

10 ANI de Paginademedia.ro. Un context social, un slogan memorabil, o idee de senzație și un buget ...care buget? 2013 a fost anul campaniei „Why dont you come over?”, care a apărut după reacția premierului Regatului Unit față de români și bulgari, odată eliminarea restricțiilor de pe piața britanică de muncă.

O campanie care a ajuns în marile ziare ale lumii și, mai mult, a câștigat și premii. În ROmânia și afară. "Vinovații": Gândul și GMP.

Istoria uneia dintre cele mai mediatizate campanii realizate în România.

Campania a venit de la Gândul și a fost semnată de GMP Advertising. La vremea aceea, publicația și agenția de publicitate lansau zilnic două afișe noi din cadrul campaniei "Why don't you come over?" Cu ironii legate de "isprăvile" britanicilor.

"We may not like Britain, but you will love Romania. Why don't you come over?" ("S-ar putea să nu ne placă Marea Britanie, dar voi o să iubiţi România. De ce nu veniţi la noi?") este sloganul campaniei gândul dedicate englezilor şi prejudecăţilor despre România.

Charles a cumpărat o casă aici în 2005. Iar Harry nu a fost niciodată fotografiat gol”, spune mesajul unuia dintre printurile semnate de GMP.

Vorbim mai bine engleză decât oriunde în Franța”, spune al doilea.

Campania s-a derulat în mediul online, iar românii au fost încurajați să mai adauge motive pentru care britanicilor le-ar plăcea mai mult în România, prin completarea unui șablon.

Tot Gândul a creat site-ul whydontyoucomeover.gandul.info, în care românii ofereau locuri de muncă și canapele pe care britanicii să doarmă, în caz că voiau să vină în țară.

„Why don't you come over?” a fost preluată și în publicații internaționale

„Ca răspuns, românii au adoptat o abordare pozitivă, prin oferirea unor motive britanicilor pentru a vizita România. Cititorii ziarului Gândul au fost invitați să posteze propriile sugestii pe pagina de Facebook a publicației, folosind aplicația Come to Romania” a scris TIME despre campanie.

Agențiile GMP Advertising și Webstyler au fost premiate cu Grand Prix în secțiunea Digital Campaigns la Golden Drum (Slovenia) și Grand Prix la categoria PR la ediția 2013 a competiției Eurobest.

 

GALERIE FOTO. Why don't you come over?

Articolele publicate de Paginademedia.ro pe tema Why don't you come over:

Răspunsul Gândul către englezi: De ce nu veniți voi la noi? Vorbim mai bine engleză decât oriunde în Franța

VIDEO. Ghiță Ciobanul, cea mai eficientă campanie a anului, la Gala Effie. Două trofee de aur pentru campania Gândul - Why don't you come over

Campania Gândul "Why Don't You Come Over?", premiată cu aur la Ad Stars 2013

Campania Gândul „Why don`t you come over”, marele premiu la festivalul Golden Drum

BILANȚ. Campania Gândul, Why don't you come over?, a ajuns în peste 100 de publicații internaționale


12 Februarie. Campania Gândul "Why don't you come over? " a ajuns la final

”TIME” scrie despre campania Gândul - ”Why don't you come over?”

The Independent face haz de necaz: "Duceţi-vă şi trăiţi în România!"


Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro

Trimite un comentariu