Skip to main content

2013, anul unei campanii de antologie: Why don't you come over? Când Gândul i-a chemat pe britanici în România

 
2013, anul unei campanii de antologie: Why don't you come over? Când Gândul i-a chemat pe britanici în România

10 ANI de Paginademedia.ro. Un context social, un slogan memorabil, o idee de senzaţie şi un buget ...care buget? 2013 a fost anul campaniei „Why dont you come over?”, care a apărut după reacţia premierului Regatului Unit faţă de români şi bulgari, odată eliminarea restricţiilor de pe piaţa britanică de muncă.

Publicitate

O campanie care a ajuns în marile ziare ale lumii şi, mai mult, a câştigat şi premii. În ROmânia şi afară. "Vinovaţii": Gândul şi GMP.

Istoria uneia dintre cele mai mediatizate campanii realizate în România.

Campania a venit de la Gândul şi a fost semnată de GMP Advertising. La vremea aceea, publicaţia şi agenţia de publicitate lansau zilnic două afişe noi din cadrul campaniei "Why don't you come over?" Cu ironii legate de "isprăvile" britanicilor.

"We may not like Britain, but you will love Romania. Why don't you come over?" ("S-ar putea să nu ne placă Marea Britanie, dar voi o să iubiţi România. De ce nu veniţi la noi?") este sloganul campaniei gândul dedicate englezilor şi prejudecăţilor despre România.

Charles a cumpărat o casă aici în 2005. Iar Harry nu a fost niciodată fotografiat gol”, spune mesajul unuia dintre printurile semnate de GMP.

Vorbim mai bine engleză decât oriunde în Franţa”, spune al doilea.

Campania s-a derulat în mediul online, iar românii au fost încurajaţi să mai adauge motive pentru care britanicilor le-ar plăcea mai mult în România, prin completarea unui şablon.

Tot Gândul a creat site-ul whydontyoucomeover.gandul.info, în care românii ofereau locuri de muncă şi canapele pe care britanicii să doarmă, în caz că voiau să vină în ţară.

„Why don't you come over?” a fost preluată şi în publicaţii internaţionale

„Ca răspuns, românii au adoptat o abordare pozitivă, prin oferirea unor motive britanicilor pentru a vizita România. Cititorii ziarului Gândul au fost invitaţi să posteze propriile sugestii pe pagina de Facebook a publicaţiei, folosind aplicaţia Come to Romania” a scris TIME despre campanie.

Agenţiile GMP Advertising şi Webstyler au fost premiate cu Grand Prix în secţiunea Digital Campaigns la Golden Drum (Slovenia) şi Grand Prix la categoria PR la ediţia 2013 a competiţiei Eurobest.

GALERIE FOTO. Why don't you come over?

Articolele publicate de Paginademedia.ro pe tema Why don't you come over:

Răspunsul Gândul către englezi: De ce nu veniţi voi la noi? Vorbim mai bine engleză decât oriunde în Franţa

VIDEO. Ghiţă Ciobanul, cea mai eficientă campanie a anului, la Gala Effie. Două trofee de aur pentru campania Gândul - Why don't you come over

Campania Gândul "Why Don't You Come Over?", premiată cu aur la Ad Stars 2013

Campania Gândul „Why don`t you come over”, marele premiu la festivalul Golden Drum

BILANŢ. Campania Gândul, Why don't you come over?, a ajuns în peste 100 de publicaţii internaţionale


12 Februarie. Campania Gândul "Why don't you come over? " a ajuns la final

”TIME” scrie despre campania Gândul - ”Why don't you come over?”

The Independent face haz de necaz: "Duceţi-vă şi trăiţi în România!"


Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus