Skip to main content

Newsweek: Firma cațavencului Doru Bușcu, venituri de la companii apropiate de PSD. Bușcu: e un material servit

 
Newsweek: Firma cațavencului Doru Bușcu, venituri de la companii apropiate de PSD. Bușcu: e un material servit

Firma cațavencului Doru Bușcu a avut încasări totale de câteva sute de mii de euro, în ultimii doi ani, de la o companie deținută de un fost consultant de imagine al lui Liviu Dragnea, scrie Newsweek într-un material despre "caracatița jurnaliștilor și analiștilor plătiți de PSD". Un text în care Bușcu este prezentat drept "consultantul cel mai intim al lui Dragnea".

Publicitate

În replică, Doru Bușcu scrie un text în Cațavencii în care califică Newsweek drept o publicație "ostilă și montată politic". Despre demersul Newsweek: "e un răspuns la insistența mea pe tema tragerii la răspundere penală a șefilor de Servicii și parchete care, încălcînd legea, au privat de drepturi și libertăți sute de mii de cetățeni".

Detalii, în continuare:

Newsweek: Fostul șef al comunicării lui Dragnea, plăți către firma lui Doru Bușcu

Articolul Newsweek notează că două firme în care Bușcu este acționar au avut venituri de la o companie deținută de Horia Mihălcescu, fost șef al comunicării lui Dragnea, totodată soțul unei deputate PSD, Carmen Mihălcescu.

Alte venituri au fost obținute de firmele lui Bușcu, scrie publicația, de la o firmă deținută o perioadă de Vasile Dîncu.

Ce scrie Newsweek? 

  • Doru Bușcu deține două firme: Lafix Media SRL și Mediadraft SRL. Prima funcționează de ani buni, a doua a fost înființată în primăvara acestui an. În Lafix Media SRL, Bușcu deține părți sociale împreună cu soția (el are 80%), în vreme ce Mediadraft SRL este integral a lui.
  • Singurele surse de venituri ale celor două firme sunt contractele încheiate cu alte două firme: Kirchhoff Consult SRL, deținută de Horia Mihălcescu (până de curând, șeful comunicării lui Dragnea și soțul unei deputate PSD) și International Brand Consultants SRL, controlată de apropiați ai fostului ministru Vasile Dîncu.
  • Din iulie 2016 și până în prezent, PSD a virat în contul Kirchhoff Consult SRL suma totală de 1.557.067 lei, echivalentul a 338.000 de euro. La rândul său, firma lui Doru Bușcu, Lafix Media SRL, a încasat de la firma lui Mihălcescu peste 2 milioane de lei, echivalentul a 440.000 de euro.
  • Între octombrie 2017 și aprilie 2018, Bușcu a mai primit de la Kirkhhoff Consult SRL 73.785 de lei, dar pe cealalată firmă, Mediadraft SRL. Pe aceeași firmă, în ultimele șase luni ale acestui an, a mai primit încă 1.139.632 de lei, adică aproape 250.000 de euro, de la International Brand Consultants SRL, controlată de apropiații lui Dîncu. Adică peste 35.000 de euro pe lună.
  • Timp de o jumătate de an, Bușcu a încasat, lunar, 17.000 de euro pe o firmă și 35.000 de euro pe alta. Un total, deci, de 52.000 de euro pe lună.
  • Pe lângă contractele cu PSD, Kirchhoff Consult SRL a făcut consultanță și pentru societăți care, aparent, n-au nicio legătură cu politica. Numai în ultimele 15 luni, între iunie 2017 și septembrie 2018, firma lui Mihălcescu a încasat 1.575.840 de lei de la Farmavet SA. Compania e deținută de Sorin Paul Stănescu, zis și "Regele pestei porcine", vechi prieten al lui Dragnea și cel care, la sfârșitul lunii august, i-a nășit fiul.

Alți clienți ai firmei Kirchhoff Consult SRL sunt Premier Energy (fond ceh de investiții), Strabag SRL (deținută, prin intermediari, de către oligarhul rus Oleg Deripaska) sau Graffiti Red (a lui Cristian Burci, patronul ziarului Adevărul).

  • Cea de-a doua sursă generoasă de venit pentru Bușcu, firma International Brand Consultants SRL, a încasat de la PSD, în perioada mai-octombrie 2018, suma totală de 1.534.375 de lei, adică aproximativ 334.000 de euro. Firma Brand Consultants a fost deținută o perioadă de Vasile Dîncu, fost ministru PSD.

Publicația notează mai multe nume de jurnaliști care au avut venituri de la PSD: Răzvan Savaliuc și Adina Anghelescu-Stancu (Luju.ro), Liviu Alexa (NCN TV), Marius Ghilezan (editorialist România Liberă).

Investigația Newsweek, aici

Doru Bușcu: un material servit, care forțează o legătură financiară între mine și PSD

"Ostilă și montată politic, publicația Newsweek România a pus pe piață un material servit, care forțează o legătură financiară între mine și PSD", scrie Doru Bușcu într-un material publicat pe Cațavencii.

"În realitate, firmele mele au contracte comerciale și private cu alte firme private. Atît. Nu există bani publici, există doar bani privați, servicii private, muncă privată, contracte private și activitate economică privată. Legea și fiscul sînt liniștite. Aici se încheie explicațiile legate de firme", continuă el.

Doru Bușcu:

  • Nu mă mai obosesc să dezmint serviciile de sprijin pentru PSD pe care mi le pun în spinare autorii textului. E destul să observați că gazeta Cațavencii îi face PSD-ului viața grea, așa cum le-o face și celorlalți actori politici care strălucesc prin prostie și lăcomie.
  • Există, însă, în materialul din Newsweek, un lucru grav. Mă refer la publicarea unor date cu caracter secret de la Ministerul Finanțelor. Acele date, protejate de ANAF prin declarația 394, au ajuns ilegal în spațiul public. Ofițerii acoperiți din această instituție continuă practicile lui Blejnar care, vă amintiți, arunca în presă, la comanda lui Băsescu, cifrele nepublice ale companiilor private.
  • ANAF urmează să-mi explice în instanță scurgerea datelor cu caracter privat.
  • Încă ceva: în același text, care mi-a fost dedicat în mare măsură, au fost luați cu portiera și alți jurnaliști, analiști, sociologi care ar avea contracte cu PSD. Nu am relații cu ei și n-am descoperit, de-a lungul anilor, valori care să ne apropie. Dar, dacă au legături financiare cu PSD-ul, e bine, fiindcă acolo e democrația. Democrația e la partide, oricît de slabe, proaste sau chioare ar fi ele. În partea cealaltă, la unitățile militare, nu e democrație, e ordin și e teroare. Aș fi fost îngrijorat să-i văd pe acești jurnaliști și analiști acuzați că primesc bani de la SRI, de la SIE sau de la firmele sub acoperire, nu de la PSD.

Poziția lui Doru Bușcu, aici

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • E bun, nu neaga ce-a scris newsweek in skimb da in ei :) ca poate nu se prinde lumea. De parca nu stiam care sunt gastile, haidi bre suntem oameni seriosi sau ce?
  • Individul ăsta e un familiar al TVR. Împreună cu Dinescu vin la emisiunea lui Cristache-Sarmaluta. Audiente zero. Bani cu carul. Așa e cînd TVR e condusă de Gradea, Vornicu și Sasu
  • Hahahahahaha! pe asta trebuia sa-l bage in programul de glume de revelion. Auzi la el, cica afacerile cu banii partidului sunt "private", iar noi n-ar trebui sa stim despre ele. Haha! Democratia vine de la pesdeu, in contul bancar, desigur. Sa-mi dau si eu contul bancar sa-mi intre putina "democratie" d-asta, de le pesdeu, sau "democratia" asta nu e pentru toti?

    Ce gunoi.
  • hahaha, *** nu reuseste nici macar sa se detaseze de retorica predata de consultanti mustaciosului nespalat pe dinti, auzi "au privat de drepturi și libertăți sute de mii de cetățeni". Sute de mii :-)))
    n-au trecut nici zece ani de cand isi lua caramida de bani in punga de la grasutul genial.
    Cum e viata asta... deh
  • ce explicatii "lame" da Busculetele, prins cu mina pina la cot in afaceri cu partidul... Ok, treaba lui, limba lui, dar sa nu ne mai tina lectii de bisnis!!!
  • Ar fi bine ca anual jurnalistii sa isi faca publice averile si incasrale firmelor pe care le administreaza. Am intalnit la unele evenimente organizate de administratii publice locale pesediste - sa zicem scoli de vara - pe post de lectori cunoscuti jurnalisti - unii nume mari care dau ...uie PSDului pe unde apuca. Pai cum vine asta, pe deoparte te iei de administratia Firea si condamni dezmatul de bani publici si pe alta parte participi si iei bani de la evenimente organizate de administratia Firea ?
  • Si uite asa ajungem si la luptatorul luminii, Patraru, bun prieten cu Buscu, impreuna cu care o santajau pe Gradea sa prelungeasca contractul pentru Starea Natiei la TVR. Apropo, nu l-am vazut zilele astea suferind in fata televizorului din cauza ultimelor porcarii pe care le face partidul de guvernamant socientatii si economiei. Deci si baiatul asta face emisiunea starea natiei cu un scop: acela de a manipula atunci cand e cazul, tot pentru psd.

Trimite un comentariu