
Câți bani vrea Pro TV de la cabliști și ce venituri are. Din vara lui 2013, de când a ieșit din lista must carry, o parte importantă din veniturile Pro TV au venit și de la cabliști. Câteva zeci de milioane de dolari.
Câți bani atrage compania de la cabliști și cât cere pentru ca posturile sale să fie retransmise, în cotinuare:
Amintim că grupul Pro este parte a Central European Media Enterprises, companie listată la bursa din New York și Praga, care își declară trimestrial situația financiară.
Conform rapoartelor financiare publicate pe site-ul companiei:
- În 2017, din totalul veniturilor de 191,2 milioane de dolari atras de grupul Pro (cu toate posturile sale), 44 de milioane de dolari au venit de la cabliști și fee-uri din abonamente (Voyo de exemplu)
- În 2018, grupul Pro a adus CME venituri totale de 201,5 milioane de dolari. 46,7 milioane de dolari erau venituri de la cabliști.
Cât cere Pro de la cabliști?
Potrivit documentului postat pe site-ul companiei, pentru fiecare abonat, Pro TV cere 0,9141 euro plus TVA. Acesta este prețul de bază, întrucât se aplică discounturi în funcție de numărul de abonați.
Grupul crește anual prețul, cu 3%.
Începând cu data de 1 februarie a anului 2019, precum și începând cu data de 1 februarie a fiecăruia dintre anii urmatori, pe durata Termenului de Valabilitate, Prețul va crește cu 3% față de Prețul valabil pentru perioada anterioară de 12 luni.
Amintim că Pro TV a anunțat vineri seara, la o oră de maximă audiență (Românii au talent), că posturile din grup ar putea ieși din rețeaua cabliștilor Telekom și NextGen (deținut tot de Telekom). Pro TV anunța că până vineri seara cele două părți nu ajunseseră la un acord, iar contractul de redifuzare urma să expire la 1 martie.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
celelalte sunt umpluturi..astept de mai multi ani varianta hd la procinema,poate asa se mai merita deranjul..in rest nu prea e pierdere...
Protv nu face decât să își anunțe atât telespectatorii, cât și pe abonații Telekom, ce urmează să se schimbe.
În raport cu abonații și telespectatorii, Pro face ce trebuie, Telekom nu.
Sunt 100% de acord sa se faca pachete pentru fiecare trust.