Skip to main content

CNA. Reclama Aqua Carpatica Junior, interzisă de pe TV. Nu mai are voie să spună că apa e provenită din „izvorul special pentru copii”

 
CNA. Reclama Aqua Carpatica Junior, interzisă de pe TV. Nu mai are voie să spună că apa e provenită din „izvorul special pentru copii”

CNA s-a trezit după ce spotul nici nu se mai difuzează pe TV, dar s-a trezit. Forul audiovizual a decis în ședința de astăzi că spotul Aqua Carpatica Kids nu mai poate fi dat pe TV cu formularea „Sticluța pentru copii din izvorul special pentru copii” sau „izvorul pentru copii”. 

Deși reclama nu mai este pe TV, forul a decis să dea totuși o decizie de intrare în legalitate pentru ca acesta să nu mai revină pe TV în această formulă. 

Publicitate

CNA a analizat astăzi o sesizare de la Ape Min, patronatelor apelor minerale, privind reclama la Aqua Carpatica Kids, difuzată în luna decembrie. 

Redăm din reclamație:

„Deși produsul este apa minerală naturala Aqua Carpatica provenind din sursa Izvorul Băjenaru, în reclamele video și audio se precizează explicit că sursa apei este „izvorul pentru copii”, iar pe eticheta de pe sticlă, denumirea comercială este ”Aqua Carpatica Kids”, denumire care nu se regasește în Lista apelor minerale recunoscute in Romania sau o altă țară membra a Uniunii Europene.

Considerăm că, prin această publicitate se încalcă grav prevederile HG 1020/2005 pentru aprobarea Normelor tehnice de exploatare si comercializare a apelor minerale naturale, respectiv urmatoarele articole:

Art.6
Pe teritoriul României pot fi comercializate sub denumirea de ape minerale naturale numai apele recunoscute de ANRM sau de către autoritatea competentă dintr-un stat membru al Uniunii Europene.

Art.21
Este interzisă comercializarea sub mai multe denumiri comerciale a apei minerale naturale provenite din aceeasi sursă.”

Forul audiovizual a constatat că este încălcată legislația audiovizuală.

Și Consiliul Român al Publicității, care are rol consultativ în relația cu CNA, a considerat că este încălcată legislația privind publicitatea. 

Reprezentantul RAC, în fața membrilor CNA: 

„Comitetul Etic al RAC a considerat că se încalcă articolul 1.3, pentru că s-a considerat că este o ambiguitate în această comunicare sau o exagerare în momentul în care se folosește această expresie „izvorul special pentru copii”.

De fapt, este vorba despre același izvor, Băjenaru, de unde se îmbuteliau și până atunci apele Aqua Carpatica pentru orice fel de consumator. Dar la un moment dat ei îl folosesc numai pentru acest produs.

De asemenea, ne-au explicat când au venit pentru acest caz că apa nu este destinată doar copiilor. Ea este foarte ușor de utilizat și pentru adulți.”

Legislația invocată: 

ART. 93 (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu