Skip to main content

TVR: Necitarea sursei este o regretabilă eroare pentru care ne cerem scuze

 
TVR: Necitarea sursei este o regretabilă eroare pentru care ne cerem scuze

Poziție oficială a Televiziunii Publice după ce TVR a difuzat o știre de pe Vice, fără să menționeze în niciun fel sursa.

"Necitarea sursei este o regretabilă eroare pentru care ne cerem scuze, urmând totodată ca ştirea să fie redifuzată cu citarea sursei", spune TVR într-un răspuns trimis Paginademedia.ro.

Publicitate

Despre știrea preluată copy/paste aproape cuvânt cu cuvânt, TVR spune că "a avut ca punct de plecare un articol al publicației Vice". Asta deși, de fapt, reporterul TVR a citit, practic, știrea Vice, la care a adăugat un punct de vedere de la rectorul Universității de Construcții București.

Reamintim că o investigație semnată de publicația Vice a fost preluată fără sursă pe site-ul TVR, cât și într-o știre de la TV. Textul semnat de Andreea Pocotilă pentru Vice are în centru cazul Universitatea de Construcții din București, care ar fi eliberat mai multe diplome false de ingineri. 

Situația a fost semnalată chiar de autoare materialului original, Andreea Pocotilă, pe Facebook: „Reporterul (Andreea Anghel n.red) citește fragmente întregi, CUVÂNT CU CUVÂNT, din textul meu”

Paginademedia.ro a analizat cele două texte, iar principala concluzie este că știrea realizată de TVR 2 și postată inclusiv pe site-ul postului este preluată aproape integral din ancheta Vice, fără ca sursa articolului să fie vreun moment menționată.

Unele fraze sunt preluate „cuvânt cu cuvânt”, altele conțin mici reformulări. Vezi materialul AICI.

Punctul de vedere al TVR:

"Ştirea difuzată în cadrul Telejurnalului despre diplomele obţinute în mod fraudulos de la Facultatea de Geodezie a avut ca punct de plecare un articol al publicaţie Vice, fiind dezvoltată şi completată de reporterul TVR , după discuţii cu surse din poliţia Capitalei şi cu rectorul Universităţii de Construcţii Bucureşti.

Necitarea sursei este o regretabilă eroare pentru care ne cerem scuze, urmând totodată ca ştirea să fie redifuzată cu citarea sursei."

Citește și: Un jurnalist acuză. TVR a preluat aproape „cuvânt cu cuvânt” o știre de pe Vice. Postul public nu a menționat deloc sursa articolului

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Așa face TOATĂ pretinsa presă din România! Rostogolește un material-sursă, fără să verifice, schimbând pe ici, colo semnele de punctuație.
  • Raduleasco, Muntene, Popeasco, Petrule, Manciule - cum e, mah, geniilor, cu abc-ul meseriei?! In loc sa dormiti in posturi, in loc sa stati toata ziulica pe facebook cititi, bah, si voi siteurile de stiri!
  • Nu exista saptamana in care sa nu apara vreo porcarie despre TVR. Ba ca fura stiri de la altii, ba ca vedeta X e anchetata pentru marijuana, ba ca PDG-ul balacareste reporterii, ba ca banul public e aruncat pe lefurile de bancheri americani ale lui Cristache, Buscu si Cristoiu etc. Cum naiba vrei in conditiile astea sa redevii un brand (asta daca ai fost vreodata)? Cum poti sa ai pretentii sa ajungi in stele cand tu nu treci, moralmente vorbind, de genunchiul broastei?
  • La Stiri TVR sint angajati vreo 130 de insi. Maxim 5 reporteri sint ok. Maxim 30-40 vin la serviciu. Vreo 5-6, altii decat aia care trag la jug, schimba avioanele precum ciorapii cu toate ca nu prea trimit decat corespondente rare si plicticoase. Prezentatorii, vai mama lor - domnii sunt inexpresivi, doamnele dau cu gafele in ecran mama-mama. EOD-eii is morti profesional, directorii sint nulitati cu patalamale. Aia din Teritoriu nu exista pur si simplu. Sau exista pe TVR3 unde isi varsa toate deconturile si combinatiile pe ecran.
    La Sport TVR sint angajati vreo de insi. Pe la munca apareau vreo 15, de cand li s-a dat drumul sa comenteze si prin alte parti abia mai apar vreo 10 (aceiasi, mereu). Vasile Arhire si Florin Mihoc, asa penibili cum sunt, se straduiesc mai mult decat astia de la centru care-s amatori doar de agatat plimbari pe afara.
    Ce ne mai mira ca se copiaza stiri de la altii cand n-ai un editor ca lumea, cand toate sumarele sint facute din Mediafax, cand producatorii n-au nici un interes?

Trimite un comentariu