Skip to main content

Finanțare de la Google: Freedom House și revista DoR, printre câștigători. Banii merg către proiecte pe zona de media

 
Finanțare de la Google: Freedom House și revista DoR, printre câștigători. Banii merg către proiecte pe zona de media

Organizația Freedom House și publicația Decât o Revistă au obținut câte o finanțare de la Google, prin programul Google News Initiative, pentru proiecte în zona de media. 

Freedom House a atras buget pentru un magazin online de publicitate media, iar publicația DoR pentru un instrument care construiește postări eficiente pentru social media. 

PressHub Market - Proiectul marca Freedom House și TreeWorks

Publicitate

În cazul Freedom House, banii merg către un magazin online de publicitate media, care se află sub umbrela proiectului PressHub - rețeaua independentă de presă locală și centrală a Freedom House. 

Produsul care a câștigat finanțarea de la Google Digital News Initiative se numește PressHub Market, un magazin online de publicitate media. Acest produs va fi realizat în parteneriat cu TreeWorks.

Într-o primă etapă, va fi un instrument de susținere financiară pentru membrii rețelei de presă locală, cu posibilitatea de a fi extins, completează aceștia. 

Cătălin Teniță, fondator TreeWorks:

„Jurnalismul independent local sau de nișă a fost cel mai afectat de trecerea de la print la digital. Iar pentru că această formă de jurnalism este cea mai apropiată de problemele reale ale comunității și se află la originea multor investigații care devin subiecte naționale, este imperios necesar să îl facem cât mai sustenabil financiar și mai rezilient. De fapt, ăsta e planul nostru: reziliență pentru jurnalismul local înseamnă reziliență pentru comunitățile locale.”

În acest moment, din proiectul PressHub fac parte 24 de publicații și peste 40 de jurnaliști. 

Story Maker - Proiectul marca DOR

Publicația Decât o Revistă a obținut o finanțare pentru un instrument care să „economisească timpul jurnaliștilor”. Pe scurt, proiectul Story Maker este un algoritm care construiește postări pentru social media într-un mod eficient.

„Este un algoritm care construiește combinații de conținut multimedia pentru social media. Selecteză pasaje din articole foarte mari și creează posibile combinații de postări pentru online și social media.

Scopul său e să economisească timpul jurnaliștilor. 

În momentul de față este la stadiul incipient, de idee. Scopul finanțării este să construim prototipul, care va fi gata anul viitor”, a spus Cătălina Albeanu, editor digital DOR, pentru Paginademedia.ro.

Cu alte cuvinte are scopul de a construi, pe baza unui articol, postări pentru social media și pentru mediul online.
 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu