Skip to main content

Târg de programe. Industria TV şi de Digital se reuneşte la Cannes săptămâna viitoare

 
Târg de programe. Industria TV şi de Digital se reuneşte la Cannes săptămâna viitoare

Târg de programe săptămâna viitoare, la Cannes. Este unul dintre cele mai mari evenimente ale industriei, la care participă marile companii de producţie din lume, dar şi oficiali ai televiziunilor.

Publicitate

Câteva detalii de la Dana Iancu, care va fi corespondentul Paginademedia.ro la eveniment:

“MIPTV“ la Cannes este a doua cea mai mare piata de televiziune si digital din lume, dupa “MIPCOM”, "sora sa" din octombrie. În cifre, MIPTV - The International Market for Content Development and Distribution de anul trecut a numarat peste 10,000 participanti din peste 100 de tari, cu 1,500 de companii expozante, 3,600 de cumparatori, cu top 5 cele mai importante piete TV: Franta, Marea Britanei, SUA, Germania si Canada.

“Consumul de divertisment n-a fost nicicând mai mare. Goana dupa continut care sa atraga si sa mentina un public fidel n-a fost niciodata mai dura. Ne atrage atentia felul in care evolueaza modurile de finantare ale show-urilor”, declara Laurine Garaude, sefa Diviziei TV de la Reed Midem, firma organizatoare a MIPTV ani la rind.

Si anul acesta marile companii vor fi prezente la Cannes in aprilie, insa, potrivit VARIETY.com nu vor mai avea stand propriu BBC Studios, FOX Networks Group, Endemol Shine. Casele de producţie americane se "pastreaza" pentru MIPCOM - un târg similar, cu acelaşi organizator, dar de anvergură mai mare (la care participă şi companii din cinema, nu numai din TV) , în octombrie, tot la Cannes.

BBC va fi prezent la MIPTV, insa prezenta lor se va axa pe productie si formate.

MIPTV vine si cu initiative noi in 2019, cu ceva mai mult decit simpla punere sub acelasi acoperis a distribuitorilor si cumparatorilor. Organizatorii au atras producatorii si creatorii de continut oferindu-le o plaja mai larga pentru obtinere de finantare. Se faciliteaza astfel discutiile intre Producatori si Creativii care vin la Cannes pentru a cauta noi surse de finantare.

“Misiunea MIPTV este sa-i ajute pe creativi inca din faza incipienta a ideilor sa-si gaseasca distribuitori in cit mai multe piete” declara Laurine Garaude.

Palatul Festivalurilor din Cannes, Grand Auditorium-ul, îsi deschide usile catre programe fabuloase din orice etapa a ciclului de productie si vinzare. Secţiunile târgului: MIP Drama, In Development şi CanneSeries.

Industria Formatelor va aduce si ea jucatori noi din Turcia si Coreea de Sud, alaturi de producatorii si distribuitorii consacrati din SUA, Anglia, Olanda, Israel, Japonia.

Pentru prima data anul acesta China va fi prezenta cu o sectiune intreaga, “Wisdom in China: the New Land of Formats”.

Anul 2019/20 poate fi inceputul unei noi decade in rindul formatelor de succes. Daca decada 2000-2009 a fost marcata de succesul formatelor Who Wants to Be a Millionaire (Great Britan), Big Brother (The Netherlands), The Weakest Link (SUA), decada 2010-2019 este era talent-show-urilor, cu So You Think You Got Talent, The Voice, X Factor, si a Survivor-urilor adaptate sub diverse forme (Exatlon de la noi este Survivor Turkey, de exemplu).

Statele Unite si Marea Britanie ramân teritoriile care exporta cele mai multe formate de succes, urmate de Olanda si Franta. In ceea ce priveste pietele emergente, Turcia are activitatea cea mai mare in vinzarea de scenarii de seriale. In trecut, Turcia exporta cu precadere in Tarile Bal-tice, dar recent Statele Unite si restul Europei au descoperit ca Turcia a devenit o forta in industria TV.

Din Romania, televiziunile mari, Pro TV, Antena1, Kanal D, isi trimit reprezentanti an de an la MIPTV.

Autor: Dana Iancu Dana.IancuPaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Dragomir Dragomir
    De unde putem obtine o confirmare oficiala din partea televiziunilor din România pentru ce seriale turcesti au achizitionat in vederea difuzari in noul sezon .
    Multumesc

Trimite un comentariu

sus