Skip to main content

Unde duce publicitatea nemarcată clar. Clever a plătit un atac la taximetriști în Adevărul, zeci de alte publicații au "mușcat-o"

 
Unde duce publicitatea nemarcată clar. Clever a plătit un atac la taximetriști în Adevărul, zeci de alte publicații au "mușcat-o"

N-au fost atât de...Clever. Unde a dus un advertorial nemarcat clar de Adevărul: zeci de publicații (unele puternice!) au luat de bună "știrea", în fapt un material publicitar plătit de Clever, dar pentru care marcajul era aproape invizibil.

Publicitate

Cristian Dițoiu, unul dintre antreprenorii români din digital, a descoperit cum s-a propagat o știre (falsă) în care erau înfierați taximetriștii, totul „doar” cu un advertorial slab marcat în Adevărul și plătit de aplicația Clever Taxi, scrie Libertatea.ro. Chiar și Libertatea a "căzut în plasă", preluând falsa știre (nemarcată clar ca "Publicitate" de Adevărul)

Potrivit Libertatea, agenția care a cumpărat publicitatea în Adevărul se numește Goya PR și este agenția care lucrează în România pentru Clever Taxi.

Cum s-a întâmplat?

  • Un fals taximetrist se revoltă, pe Facebook, pe ”bulangii” cu trotinete electrice și amenință că le aruncă în Dâmbovița.
  • În ziarul Adevărul apare un articol publicitar care preia postarea ”taximetristului” și sunt elogiate, ca variantă civilizată, aplicațiile Uber, Bolt sau Clever.
  • Mai multe site-uri, printre care și Libertatea, preiau informația, pentru că nu au sesizat că e publicitară (era marcată, însă destul de discret).
  • Când face verificările, Libertatea descoperă că autorul campaniei plătite este chiar Clever Taxi, o aplicație de ridesharing deținută de mytaxi, o companie a concernului Daimler Benz, producător Mercedes.
  • Articolul din Adevărul, postat în secțiunea Societate, are un marcaj ca "Articol publicitar", dar este abia vizibil.
  • După ce Libertatea a cerut explicații, în articol a apărut precizarea „Material realizat cu sprijinul Clever”. Dar ce se întâmplă cu toate celelalte zeci de surse care au preluat o așa-zisă știre?
  • În articolul publicitar plătit de Clever apăreau cuvinte ca „bulangii”, portretizându-i pe taximetriști ca homofobi violenți și lipsiți de inteligență.

Articolul integral, pe Libertatea.ro

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • @Teo: este un material de la conferința Facebook Ads Deep Dive, la care reporterul Paginademedia.ro a fost invitat, ca jurnalist. Sunt concluziile unei conferințe, notate la fața locului de un ziarist.

    Pe Paginademedia.ro, materialele care apar ca urmare a unui contract sunt incluse în secțiunea Advertoriale și sunt marcate ca atare: (P), Proiect Special, Parteneriat, Secțiune sponsorizată, Material/Secțiune/Proiect suținut de ... etc.

Trimite un comentariu