Skip to main content

Reclame cu ştampilă de bună purtare. Când, cum şi cine dă "ştampila"

 
Reclame cu ştampilă de bună purtare. Când, cum şi cine dă "ştampila"

Reclamele pe care le vedem pe televiziunile din România vor putea avea o ştampilă "de bună purtare". O ştampilă care să ateste că reclama respectă regulile de etică în publicitate.

Publicitate

Cine va da ştampila? Cum şi de când?

Ştampila va veni de la RAC - Consiliul Român pentru Publicitate, organizaţie de autoreglementare în publicitate, în care membrii sunt companii şi agenţii de publicitate şi media.

Cum se obţine?

A explicat pentru Paginademedia.ro Laurenţiu Gheorghiu, membru în Boardul RAC şi iniţiatorul proiectului:

  • clientul care doreşte să aplice ştampila pe brandul pe care îl comunică face o cerere la RAC
  • se analizează toată publicitatea pentru brandul respectiv din ultimul an. Clientul va pune la dispoziţia RAC toată comunicarea pentru brand. Se monitorizează inclusiv comunicare pe online a mărcii.
  • dacă reclamele pentru brandul respectiv au respectat codul etic RAC şi legislaţia în vigoare i se acordă ştampila, după cel mult o lună de analiză.
  • "Este o marcă ce atestă că brandul a comunicat etic în ultimul an", spune Laurenţiu Gheorghiu.
  • ştampila acordată se pune pe toată comunicarea brandului. Brandul are dreptul să folosească ştampila timp de un an de zile pe orice spot, indiferent de suport (TV, online, print).
  • în cazul în care brandul "deviază" de la reguli, ştampila este retrasă şi se face publică decizia de retragere

Când va începe?

"În acest moment am definitivat regulile de funcţionare. Suntem în procesul de cooptare a membrilor Comitetului Etic de Aprobare", spune Laurenţiu Gheorghiu.

Comitetul Etic de Aprobare va avea cinci membri, iar votul trebuie acordat în unanimitate pentru a se acorda ştampila, continuă el

Cel mai probabil, în februarie-martie anul viitor clienţii vor putea aplica pentru "ştampila de bună purtare".

"Ideea a venit din internet", spune Laurenţiu Gherghiu, "acolo unde au apărut foarte multe mărci de întredere".

Laurenţiu Gheorghiu:

"Problema vine de la încredere. Lumea credă că se exagerează până la miciună, că este o păcăleală continuă. Ceea ce nu este adevărat. RAC a vegheat şi veghează de 20 de ani şi lucrurile nu sunt chiar aşa cum crede lumea.

Prin această ştampilă, RAC iese din acel cerc închis, în care marii jucători din piaţă aveau grijă să-şi facă reguli corecte, care au evoluat în timp. Este bine ca publicul să ştie că reclamele care se văd la TV chiar sunt vegheate de cineva, pe lângă CNA - Consiliul Naţional al Audiovizualului.

Consiliul Roman pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizatie profesionala, non-guvernamentala, non profit si independenta. Activitatea de baza a Consiliului este autoreglementarea in publicitate. În prezent Consiliul Roman pentru Publicitate ofera si serviciul de copy advice.

RAC a fost infiintat in anul 1999.


Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus