Skip to main content

Reclame cu ștampilă de bună purtare. Când, cum și cine dă "ștampila"

 
Reclame cu ștampilă de bună purtare. Când, cum și cine dă "ștampila"

Reclamele pe care le vedem pe televiziunile din România vor putea avea o ștampilă "de bună purtare". O ștampilă care să ateste că reclama respectă regulile de etică în publicitate.

Publicitate

Cine va da ștampila? Cum și de când?

Ștampila va veni de la RAC - Consiliul Român pentru Publicitate, organizație de autoreglementare în publicitate, în care membrii sunt companii și agenții de publicitate și media.

Cum se obține?

A explicat pentru Paginademedia.ro Laurențiu Gheorghiu, membru în Boardul RAC și inițiatorul proiectului:

  • clientul care dorește să aplice ștampila pe brandul pe care îl comunică face o cerere la RAC
  • se analizează toată publicitatea pentru brandul respectiv din ultimul an. Clientul va pune la dispoziția RAC toată comunicarea pentru brand. Se monitorizează inclusiv comunicare pe online a mărcii.
  • dacă reclamele pentru brandul respectiv au respectat codul etic RAC și legislația în vigoare i se acordă ștampila, după cel mult o lună de analiză.
  • "Este o marcă ce atestă că brandul a comunicat etic în ultimul an", spune Laurențiu Gheorghiu.
  • ștampila acordată se pune pe toată comunicarea brandului. Brandul are dreptul să folosească ștampila timp de un an de zile pe orice spot, indiferent de suport (TV, online, print).
  • în cazul în care brandul "deviază" de la reguli, ștampila este retrasă și se face publică decizia de retragere

Când va începe?

"În acest moment am definitivat regulile de funcționare. Suntem în procesul de cooptare a membrilor Comitetului Etic de Aprobare", spune Laurențiu Gheorghiu.

Comitetul Etic de Aprobare va avea cinci membri, iar votul trebuie acordat în unanimitate pentru a se acorda ștampila, continuă el

Cel mai probabil, în februarie-martie anul viitor clienții vor putea aplica pentru "ștampila de bună purtare".

"Ideea a venit din internet", spune Laurențiu Gherghiu, "acolo unde au apărut foarte multe mărci de întredere".

Laurențiu Gheorghiu:

"Problema vine de la încredere. Lumea credă că se exagerează până la miciună, că este o păcăleală continuă. Ceea ce nu este adevărat. RAC a vegheat și veghează de 20 de ani și lucrurile nu sunt chiar așa cum crede lumea.

Prin această ștampilă, RAC iese din acel cerc închis, în care marii jucători din piață aveau grijă să-și facă reguli corecte, care au evoluat în timp. Este bine ca publicul să știe că reclamele care se văd la TV chiar sunt vegheate de cineva, pe lângă CNA - Consiliul Național al Audiovizualului.

Consiliul Roman pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizatie profesionala, non-guvernamentala, non profit si independenta. Activitatea de baza a Consiliului este autoreglementarea in publicitate. În prezent Consiliul Roman pentru Publicitate ofera si serviciul de copy advice.

RAC a fost infiintat in anul 1999.


 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu