Skip to main content

Consumul de televiziune la români: câte ore se uită la TV? Ce televiziunea ar lua pe o insulă pustie? Platforma Netflix, peste HBO GO în România

 
Consumul de televiziune la români: câte ore se uită la TV? Ce televiziunea ar lua pe o insulă pustie? Platforma Netflix, peste HBO GO în România

Românii și televiziunea. Dacă ar merge pe o insulă pustie și ar trebui să ia cu ei un singur post TV, mai bine de un sfert dintre români ar alege Pro TV. Este doar una dintre concluziile inedite ale studiului realizat de compania de operatorul de televiziune prin satelit SES Astra România despre consumul de televiziune și video, în 2019, la români. 

Publicitate

Raportul analizează obiceiurile de vizionare, inclusiv televiziune și online, servicii de streaming video, calitatea imaginii și conținut.

Românii sunt de departe adepții televiziunii clasice (liniare), însă în ultimii doi ani se poate observa o explozie a consumului de video online de tipul Netflix și HBO GO. 45% dintre cei intervievați spun că au acces la cel puțin o platformă de streaming, față de 2017, când erau 21%.

Cele mai folosite sunt Netflix și HBO GO. În ultimii doi ani a crescut de 10 ori numărul celor care spun că folosesc platforma Netflix - de la 2%, în 2017, la 22% în 2019.  

Platforma Netflix este urmată de HBO GO - 15% afirmă că folosesc HBO GO. Acum doi ani erau 4%.  

Românii ar lua Pro TV pe o insulă pustie

Care este canalul TV pe care l-ar lua pe o insulă pustie (întrebare deschisă):

ProTV este în topul opțiunilor, cu 27% dintre respondenți spunând că acesta este canalul TV pe care l-ar alege pe o insulă pustie.

Diferența față de celelalte stații este uriașă: Doar 9% au spus că ar merge cu Antena 1, 8% cu Kanal D, 5% cu TVR 1 și 4% cu HBO.

Au fost și 3% care ar alege dintre toate stațiile pe o insulă pustire România TV și Antena 3.

Iată principalele concluzii ale studiului SES Astra: 

Timpul de vizionare al programelor TV continuă să fie la un nivel ridicat: în 2019, în medie un român se uită la televizor timp de 3,3 ore în timpul săptămânii, iar în week-end timpul petrecut în fața televizorului crește la 3,7 ore. Tinerii (18-34 de ani) petrec cu o oră mai puțin timp la TV decât cei în vârstă (peste 55 ani) – 2,9 ore față de 3,9 ore în medie în timpul săptămânii.

Preferințe pentru conținut TV: 82% spun că se uită la TV pentru știri. 71% spun că se uită pentru filme (întrebare cu răspuns multiplu)

Conținut video online două treimi dintre respondenți spun că urmăresc conținut video online în medie timp de 2,3 ore zilnic în timpul săptămânii și 2,5 ore în zilele de week-end – cu 1,2 ore mai puțin decât la TV.

Dispozitive folosite pentru a urmări conținut online (răspuns multiplu). Jumătate dintre respondenți folosesc smartphone-uri pentru a urmări conținut video. 27% folosesc laptop/PC. 27% pe Smart TV, iar 11% pe tabletă. 

Românii urmăresc mai mult formatul clasic de televiziune – TV liniar – decât video online, iar 36% și-ar schimba furnizorul de servicii TV pentru o oferă mai bună de canale HD și Ultra HD.

Preferințe pentru conținut video. 45% din conținutul video urmărit online este reprezentat de videoclipuri. 32% știri, 36% filme și 31% documentare. 

Numărul mediu de televizoare din gospodărie:

2,5 aparate, per gospodărie. 73% dintre respondenți au televizoare HD sau full HD. 48% au televizoare cu rezoluție standard. 30% au televizoare cu tub catodic.

Platformele de conținut video au explodat.

În 2015, 7% dintre persoane spuneau că au acces la astfel de servicii. În 2017, 21% spuneau asta. În 2019, 45% dintre respondenți au acces la un serviciu de streaming.

Cel mai utilizat serviciu de streaming este Netflix, accesibil pentru 22% dintre respondenți (creștere de la 2% în 2017).

Urmează HBO GO, folosit de 15% (în creștere de la 4% în 2017). Alte platforme folosite de români: Digi Online (13%), Telekom TV (11%), Antena Play (9%), Orange TV GO (8%) Horizon Go (5%). 

Despre studiu

Studiul privind consumul de TV și video în 2019 a fost realizat de Mercury Research pentru SES România în iunie 2019, pe un eșantion reprezentativ național de 401 de persoane.

Respondenții sunt persoane de peste 18 ani, care utilizează servicii de televiziune prin cablu, satelit sau IPTV. Datele au fost colectate prin interviuri telefonice asistate de computer, între 10 și 21 iunie.

FOTO. Studiul, principalele concluzii, în imagini

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Neinteresant "milica"...
    Ce conteaza e ca "mai bine de un sfert dintre români ar alege Pro TV"; "ProTV este în topul opțiunilor, cu 27% dintre respondenți spunând că acesta este canalul TV pe care l-ar alege".
    "Antena 1" doar 9% ? De 3 ori mai putin ? Foarte slab...
  • antenaplay e in top , se vede ce tanar public are postul, pensionarii nu stiu de asta , de aceea pro tv nu are asa ceva

Trimite un comentariu