Skip to main content

VIDEO. Trend. Brandurile au mizat pe mini-seriale online, în 2019. Povești scurte, amuzante sau serioase, de la Edenia, KFC, Lidl sau Apa Nova

 
VIDEO. Trend. Brandurile au mizat pe mini-seriale online, în 2019. Povești scurte, amuzante sau serioase, de la Edenia, KFC, Lidl sau Apa Nova

VIDEO. Brandurile și serialele online. Companiile au mizat pe o altfel de promovare în anul care tocmai a trecut. Mini-seriile online au fost în trend, în 2019.

Fie că vorbim despre KFC, Lidl, Edenia și nu numai, fiecare brand a pus accentul pe producții de entertainment online, nu doar pe spoturi clasice prin care să-și promoveze un produsele.

Publicitate

Mișcare poate fi pusă și pe seama creșterilor fulminante ale platformelor Netflix sau HBO, populare în România.

Practic, companiile au vrut să-i dea utilizatorului un produs amuzant, în care să insereze, pe alocuri, produsul promovat în respectiva campanie.

Gheața a fost spartă de lanțul de magazine Lidl, care a venit cu o idee inspirată chiar de o producție Netflix. Este vorba despre seria interactivă „Legende Urbane”, care a fost inspirată de „Black Mirror - Bandersnatch”. 

De menționat că nu este singura companie care a mizat pe rețeta Black Mirror de pe Netflix, și compania Apa Nova a făcut ceva asemănător. 

De asemenea, KFC a continuat trendul serialelor online pe care a mizat în 2018. În acest an a mai făcut un mini-serial online - Random by KFC. 

Ce povești aduc clipurile online, în continuare. 

DE NOTAT. Topul nu reprezintă un clasament, ci o listă. 

1. Legende urbane

Lanțul de supermarketuri Lidl a lansat un mini-serial online interactiv, după modelul filmului lansat de Netflix în care utilizatorii aleg finalul. Ideea a aparținut creativilor din agenția Mullen Lowe.

Primul episod al seriei - Capcană pentru vulpe - a fost lansat în luna martie.  A fost filmat la Sibiu și a pornit de la un brief în care orașul din Ardeal era un element esențial, după cum Paginademedia.ro a scris în luna mai. 

Două elemente au fost subliniate de la început în brief: 

  • Gustul mâncărurilor românești trebuia reflectat în comunicare.
  • Orașul Sibiu trebuia să existe și el în comunicare, pentru că a fost desemnat Regiune Gastronomică Europeană în acest an.

Serialul online interactiv  a fost realizat de Silviu Antohe - Art Director și Mihai Costache - Copywriter, din partea MullenLowe, pentru Lidl.

Citește și: Povești „din culisele” serialului Legendele Urbane. Unde s-a filmat și câți oameni au fost la casting

VIDEO. Capcana pentru vulpe - Alege tu finalul!

2. Random by KFC

KFC a intrat încă din 2018 în trendul serialelor online și a continuat și în 2019. Campania „Random by KFC” a prins viață printr-un serial online, semnat de MRM//McCann România.

Seria aduce povestea lui R.A.D.U. (Random Assignment Directive Unit), inteligența artificială programată să decidă în locul oamenilor, cu scopul de a preveni revoltele și nemulțumirile societății.

Echipa din spatele proiectului a fost formată din creativii Ion Cojocaru - Content Director, Simona Suman - Creative Director, Corina Ioniță - Head of Art Directors, Laura Catea - Art Director și Cosmin Voicu - Copywriter.

KFC a continuat ideea din 2018, când a lansat alte două seriale online:

VIDEO. RANDOM | Capitolul 1 | R.A.D.U.

3. Povești cu final fericit

Seria „Povești cu final fericit” este o campanie creată de Apa Nova București, împreună cu Porter Novelli. La fel ca și Lidl, proiectul are o componentă interactivă.

Mai exact, în clipurile de pe online, utilizatorii pot alege finalul, după modelul filmului Netflix, Black Mirror - Bandersnatch.

Campania a pornit cu scopul de a-i învăța pe români să nu mai arunce deșeuri în canalizare.

Echipa care s-a ocupat de proiect a fost formată din Ana-Maria Bălan - Creative Director, Tudor Năstase - Senior Art Director și Mădălina Buhoș - Copywriter.

Proiectul se centrează pe primele trei cele mai aruncate deșeuri în sistemul de canalizare, părul, uleiul și prezervativele.

Citește și: Apa Nova, campanie de educare, pe TV și în online. Vrea să-i învețe pe români să nu mai arunce deșeuri în canalizare

VIDEO. Povești cu final fericit - Episodul „Părul”

4. Edenia – Eduard, fermier urban

Brandul de legume congelate Edenia a lansat în luna noiembrie o mini-serie comică despre un „fermier urban”, care-și crește legumele... la bloc.

Ideea și scenariul au aparținut creativilor de la agenția Saatchi & Saatchi + The Geeks. Regizorul producției, realizată în parteneriat cu Saga Film, a fost Alex Coteț.

Povestea pe scurt. Personajul principal, Eduard, vrea să mănânce legume proaspete așa că hotărăște să le crească singur, cum poate. Își umple aparatamentul de spanac, roșii, mazăre, ciuperci sau fasole. Trece printr-o serie de întâmplări și încurcături, care la final îl învață un singur lucru, acela că e dificil să-și crească legumele la bloc.

Citește mai multe despre campania „Eduard, fermier urban”

VIDEO. Eduard, fermier urban - Episodul 1 - Prințesa și recolta de mazăre

5. Tecșești Vlogs - Seria pentru Albalact

Campania Tecșești Vlogs a adus oamenii unui cătun din munții Apuseni pe Youtube. A fost creată de agenția MRM // McCann pentru producătorul de lactate Albalact. 

Scopul proiectului a fost să răspândească într-un mod creativ poveștile și obiceiurile celor 23 de oameni care mai locuiesc în Tecșești, după cum scria Paginademedia.ro în luna mai. 

Citește și: Dintr-un cătun din Apuseni, influenceri pe YouTube

VIDEO. Plăcinte 101 Tutorial | Tecșești Vlogs #5

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu