Skip to main content

Se închide un titlu istoric: revista Femeia dispare de pe print după 150 de ani

 
Se închide un titlu istoric: revista Femeia dispare de pe print după 150 de ani

Un titlu istoric dispare de pe print. Revista Femeia, editată în prezent de Burda România, își încetează apariția la 150 de ani de la apariție.

Publicitate

Ultimul număr al revistei Femeia - cel mai longeviv titlu de pe piață - este cel din luna decembrie.

Publicația va rămâne doar în varianta online.

O istorie complicată

Revista Femeia a avut o istorie complicată, cel puțin în ultimii15 ani.

La începutul anilor 2000, Sanoma a lansat publicația Femeia de Azi. La scurt timp, Sanoma este dată în judecată de Hassan Awdi, proprietarul Rodipet, cel care deținea marca Femeia (Aedi preluase marca Femeia de la compania Noul Cinema, companie pe care o cumpărase).

Sanoma renunță la Femeia de Azi (în transmformă în Bine pentru tine) și, apoi, cumpără marca Femeia de la Hassan Awdi.

În 2006, Sanoma relansează titlul Femeia pe piață, cu Istvan Lorencz redactor-șef. Au urmat, la conducerea publicației, Adina Cojocaru, Luana Mureșan și Irina Manolache.

În 2013, Burda cumpără compania Sanoma și, odată cu ea, și titlul Femeia. La conducerea chipei editoriale este numită Cătălina Oprea.

Cum a evoluat tirajul?

În 2006, la relansare, Femeia a fost tipărită în 60.000 de exemplare, din care s-au vândut aproape 38.000 (după cum nota Smark.ro într-un articol din 2013). În 2013, tirajul era un jur de 20.000 de exemplare pe număr.

Piața de print a intrat în regres din 2008, iar cifrele întregii piețe s-au dus în jos.

Situația din 2019?

Potrivit datelor BRAT, în perioada ianuarie-iunie 2019 revista tipărea, la fiecare număr, 7.000-7.500 de exemplare, din care distribuia în jur de 4.000.

Pe hârtie din 1868

Primul număr al revistei Femeia a apărut în urmă cu 150 de ani

Femeia, file de istorie (via Smark.ro, un articol publicat în 2013):

Prima revista pentru femei din Romania a aparut in 1868, sub numele “Femeia”. Era o "foaie", față-verso.

În 1946 revista era o publicatie saptamanala. Doi ani mai tarziu revista incepe sa fie publicata lunar impreuna cu un supliment de 8 pagini pentru copii.

Caderea comunismului a marcat si revista, care primeste in 1990 sloganul “Revista independenta a femeilor din Romania”. Patru ani mai taziu, devine Femeia Moderna, cu un continut incadrat in 50 de pagini de o calitate mai mare a hartiei si incepe sa fie printata integral color.

În 2006, ajunge în portofoliul Sanoma, apoi la Burda România.

GALERIE FOTO. Femeia de-a lungul timpului (sursa foto: Smark.ro):

Citește și:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • ”Priceperea” publisherului Burda face o nouă victimă, în contextul oricum dezastruos al printului românesc, dus la vale de falimentele și hoțiile rețelelor de difuzare, de strategiile păguboase ale conducerilor companiilor de presă și, evident, de vremurile digitale pe care le trăim.
  • Sper că știrea este doar că se renunță la formatul importat de Sanoma și care este cunoscut în Olanda ca „LINDA”, dar nu ca dispariția fără de urmă a revistei Femeia.

    „Femeia de azi” ar putea să se redenumească în „Femeia.ro” și să își continue apariția.

Trimite un comentariu