Skip to main content

Consiliul Concurenţei a aprobat tranzacţia dintre Burda şi Sanoma, dar în anumite condiţii

 

burda

Publicitate

Consiliul Concurenţei a aprobat preluarea în totalitate a Sanoma Hearst România de către Burda România, dar numai în anumite condiţii. Potrivit deciziei publicate astăzi pe site-ul instituţiei, Bura România trebuie să respecte anumite angajamente, altfel riscă sancţiuni drastice. Mai exact, trebuie să vândă câteva dintre titlurile pe care le deţine: Reţete: Bucătăria de azi (editat de Sanoma), Ioana Visul Copiilor (Burda), Ioana Vine Barza (Burda), Casa de vacanţă (Burda)

Ce spune decizia Consiliului Concurenţei: 

  • Se emite prezenta decizie de neobiecţiune privind concentrarea realizată de către Burda Verlag Osteuropa GMBH şi Burda România SRL prin preluarea controlului unic direct asupra Sanoma Hearst România cu condiţia respectării angajamentelor propuse şi acceptate de către Consiliul Concurenţei.”
  • „Neîndeplinirea unei obligaţii a unei condiţii se sancţionează cu amendă de la 0,5% la 10% din cifra de afaceri totală realizată în anul financiar anterior sancţionării.”
  • „Burda Verlag Osteuropa GMBH şi Burda România SRL sunt obligate să plătească o taxă de autorizare a concentrării economice notificate.”

Burda România a anunţat în luna august preluarea integrală a Sanoma Hearst România, după cum paginademedia.ro a scris AICI. Burda International GmbH a achiziţionat toate activităţile Sanoma Hearst în România, rezultând un grup cu 35 de titluri şi mai mult de 40 de servicii media online.

Portofoliu Burda, după tranzacţie, este format din mai multe titluri, printre care Marie Claire, Esquire, Men's Health, Auto Motor şi Sport şi National Geographic, Practic în bucătărie, Casa Lux, Ioana, Grădina mea de vis, Harper's Bazaar, Cosmopolitan etc.

La începutul lunii noiembrie, Consiliul Concurenţei şi-a arătat îngrijorarea faţă de tranzacţia Burda – Sanoma (detalii AICI). „Este de natură să ridice obstacole în calea concurenţei", se arăta într-un document postat pe site-ul instituţiei. Burda s-a angajat atunci că vinde o parte din titluri: Reţete: Bucătăria de azi (editat de Sanoma),
Ioana Visul Copiilor (Burda), Ioana Vine Barza (Burda), Casa de vacanţă (Burda).

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Citeşte şi: 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Press Point este una din multele companii care a contribuit la disparitia presei scrise.
    Editurile ar face bine sa lucreze direct cu retelele de supermarketuri si eventual cu distributia din domeniul alimentar, sa evite chioscarii.
  • Cine cumpara titlurile acelea?

    Bucataria de azi este parte a seriei "Femeia de azi", Mamica de azi.
    Visul Copiilor si Vine Barza sunt extensii de brand ale Ioana. Oare ar putea sa supravietuiasca fara Ioana?

    Casa de Vacanta a fost un supliment al Casa Lux, e o revista de nisa.

    Cred ca toate revistele mentionate se vor inchide mai degraba, greu de gasit un cumparator.

Trimite un comentariu