Skip to main content

Top ADC. Cum a adaptat Netflix colindul Florile Dalbe pentru a-și promova un serial? A fost ideea lunii decembrie. Alpaca lui Godină, vedetă într-un spot cu Micutzu

 
Top ADC. Cum a adaptat Netflix colindul Florile Dalbe pentru a-și promova un serial? A fost ideea lunii decembrie. Alpaca lui Godină, vedetă într-un spot cu Micutzu

TOP ADC Decembrie. O lansare „cu urare”, de la Netflix, a fost cea mai bună campanie a finalului de an. Spotul de lansare a serialului The Witcher de pe Netflix, în România, a fost desemnată ideea lunii decembrie în topul ADC, organizația care reunește creativi din agenții. 

Publicitate

Colindul „Florile dalbe” a fost adaptat în „pletele dalbe”, cu ocazia venirii „vânătorului” în România. 

Ideea s-a clasat pe primul loc în categoria Digital. 

Silviu Antohe, Group Creative Director MullenLowe România & membru ADC*RO, despre proiectul Netflix:

„O dovadă că publicitatea funcționează (pentru mine). Trebuie să recunosc că abia după ce am văzut The Witcher varianta „ler” am apăsat aproape imediat „My List”. O execuție frumoasă care a reușit să îmbine cu succes tradiționalul colind cu mai noua tradiție: Binge watching-ul de Crăciun.”

VIDEO. Clipul de lansare în România a serialului The Witcher

DIGITAL

Locul doi în categoria Digital a fost ocupat de proiectul Pablofonic x Micutzu, semnat de Sector 7 pentru brandul Catmobile. Pablo, alpaca lui Marian Godină, a fost personajul principal al spotului. Muzica trap a fost un alt element din spot.

Echipa creativă: Alex Coteț | Director/Copywriter, Raul Gheba | Copywriter și Roxana Andrei | Producer.

VIDEO. Ce legatura au husele de telefon cu o alpaca? Sunt #blanita

Banana lipită cu bandă adezivă a fost sursă de inspirație pentru o glumă virală, care în același timp încerca să promoveze și două produse: babane și bandă adezivă. Pe locul trei, în categoria Digital, este postarea de „real marketing” pe care Carrefour și Publicis România au realizat-o în contextul proiectului viral, Comedian, realizat de Maurizio Cattelan.

Execuția online prezintă astfel o promoție care surprinde prin prețul redus pentru banane și bandă adezivă de la 120.000 de dolari, prețul la care s-a vândut lucrarea Comedian. 

Echipa care s-a ocupat de proiect a fost formată din Sherin Arabo | Digital Art Director și Casiana Horobeanu | Digital Copywriter.

Menţiunile categoriei Digital sunt:

Una dintre mențiunile categoriei este execuția online creată de către DDB România pentru McDonald’s, în contextul Alegerilor Prezidențiale ale acestui an. Observatorii acreditați din secțiile de votare erau astfel invitați la masă, printr-o promoție de care puteau beneficia pe baza legitimației.

Echipa a fost formată din Mihai Calotă | Senior Art și Alex Tocilescu | Senior Copywriter.

O altă mențiune a mers la campania „Ziua Națională a Românilor din Străinătate”, făcută de agenția Three pentru Banca Transilvania, cu ocazia zilei de 1 decembrie. Spotul o prezintă pe Simona Halep, care urează „La mulți ani!” diasporei române.

Despre această campanie a scris și Paginademedia.ro, AICI. 

Echipa creativă este formată din: Lari Rafaila | Art Director și Sabin Staicu | Associate Creative Director.

Clipurile, cu subtitrare în limbile spaniolă și italiană, au fost difuzate în prime-time pe cele mai urmărite stații TV din fiecare țară, Telecinco (Spania) și Canale 5 (Italia). 

VIDEO. Mesajul Simonei Halep pentru românii din străinătate

 

„Bucură-te de CeAi” este o lucrare semnată de Adina Ciocan | Art Director și Robert Eftenie | Copywriter, de la MRM//McCann, pentru FuzeTea.

Spotul îl are în prim-plan pe Alex Coteț și vorbește despre toate promisiunile și fanteziile din reclame, de multe ori fără legătură cu brandul și încurajează consumatorii să cumpere produse pentru motive simple, dar reale.

VIDEO. Bucura-te de CeAi cu Alex Cotet

TV

Campania PlantEXIR și-a adjudecat primul loc în categoria TV. Spotul vorbește despre grijă și despre felul în care părinții știu să facă față în mod natural oricăror obstacole care pun în pericol sănătatea copiilor.

Agenția Headvertising, împreună cu Reniform Production, s-au ocupat de concept, designul și animația personajelor.

VIDEO. Plantexir

Mențiuni: 

Ziua Națională a Românilor din Străinătate are și Mențiune în categoria TV pentru spotul adaptat în care Simona Halep se adresează țărilor în care lucrează diaspora română.

FuzeTea are mențiune și în categoria TV pentru proiectul Bucură-te de CeAi cu Alex Coteț.

Mențiune în categoria TV are și eMAG pentru campania Libertatea de a dărui, semnată de Papaya Advertising. Spotul prezintă povestea unei fetițe care reușește să facă un cadou secret vecinei sale, în spiritul sărbătorilor care te îndeamnă să dăruiești.

VIDEO. eMAG - Libertatea de a dărui

PRINT

În categoria print, și-a adjudecat o mențiune The Fair Pitch, board game-ul realizat de agenția Saatchi&Saatchi + The Geeks și UAPR dedicat membrilor departamentelor de comunicare și marketing. Scopul jocului este de a înțelege mai bine felul în care se pregătesc agențiile când participă la un pitch.

Despre acest „monopoly pentru agenții” a scris și Paginademedia.ro, AICI. 

Echipa creative este formată din Octavian Catană, George Ștefan | Art Directors și Tiberiu Coman | Senior Copywriter.

VIDEO. Board game despre bunele practici în organizarea unui pitch

EXPERIENTIAL /BTL

Pe primul loc, în categoria Experiential/BTL, s-a clasat proiectul „Donează Sânge Constant”, semnat de McCann Worldgroup România și McCann PR pentru Crucea Roșie Română.

Scopul proiectului a fost acela de a atrage atenția asupra donării de sânge jurnaliștii au fost încurajați să înlocuiască microfonul clasic cu unul personalizat cu grupele de sânge. Campania a reușit să depășească granițele televiziunilor, ajungând chiar și în ședințele Senatului României.

Echipa: Mihai Constaninescu | Art Director & Paula Ionescu | Copywriter

VIDEO. Donează Sânge Constant

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu