Skip to main content

BILANȚ. Mai puțini bani în 2019 pentru Pro TV. Mai puțini, dar tot mulți. Câți bani a încasat? Compania dă vina pe audiența mai mică a reclamelor

 
BILANȚ. Mai puțini bani în 2019 pentru Pro TV. Mai puțini, dar tot mulți. Câți bani a încasat? Compania dă vina pe audiența mai mică a reclamelor

Pro TV, venituri în scădere, în anul 2019. Cifrele rezultă din raportul financiar al companiei-mamă Central European Media Enterprises, listată la bursă. 

Concluzia: România, a doua țară ca venituri pentru CME, a raportat cifre în scădere. În termeni absoluți, dacă în 2018 compania a atras venituri de 201,5 milioane de dolari, în 2019 aceasta a ajuns la 188,2 milioane de dolari.

Publicitate

Operațiunile Pro au adus companiei CME cea mai slabă evoluție din întregul grup, care are televiziuni în cinci țări (Bulgaria, Cehia, România, Slovacia si Slovenia).

Profitul operațional al companiei (OIBDA) a fost în ușoară creștere, de la 85,7 milioane de dolari în 2018, la 87,7 milioane de dolari în 2019, însă sub media celorlalte țări din grup.

Cum explică grupul Pro scăderile de venituri: deși am crescut prețurile, am livrat mai puține GRP-uri

Veniturile grupului Pro, în 2019, au venit în principal din publicitate și de la companiile de cablu care distribuie canalele (Pro TV, Pro 2, Pro Cinema, Pro X și Pro Gold)

Cum s-au împărțit veniturile: 

DIN PUBLICITATE. Pro TV a câștigat în 2019, din publicitate 139,3 milioane de dolari, în scădere față de 2018, când a atras 150 de milioane de dolari.

Compania spune că, deși în cifre absolute, veniturile sunt mai scăzute, dacă este să ținem cont de cursul de schimb (leu-dolar), cifrele au fost în „în mare”, cam la același nivel cu 2018. Cu alte cuvinte, "puterea" dolarului în fața leului ar fi cam aceeași.

Totodată, grupul spune că, deși a crescut "semnificativ" prețul publicității, au livrat mai puține GRP-uri, respectiv au încasat mai puțini bani. Cu alte cuvinte, spoturile care au rulat în pauzele publicitare au avut audiențe mai mici și au fost plătite în consecință.

Compania menționează că și startul anului 2019 a fost unul slab, la capitolul venituri de publicitate, ca urmare a ordonanței 114 (care prevedea, printre altele, o taxă 3% din cifra de afaceri pe anumite activități). Băncile și companiile telecom au redus atunci investițiile în reclame.

„Deși aceste sectoare și-au revenit pe parcursul lui 2019, consumul total al acestor sectoare a fost mai mic decât în 2018.”

CABLU. O cotă bună din veniturile grupului Pro a venit de la cabliști (amintim că postul nu mai este de ani buni în must carry). Mai exact, 44,2 milioane de dolari. În 2018, a atras 46,7 milioane de dolari.

Compania spune că evoluția a venit ca urmare a creșterii numărului de abonați.

Per total, compania CME, cu operațiunile din cele cinci țări, a atras venituri de 276,8 milioane de dolari, în creștere față de anul precedent, când a avut 252,4 milioane de dolari.

Veniturile Pro în octombrie - decembrie 2019. Cifrele Pro au fost în scădere și în ultimul trimestru din 2019, deși, în mod tradiional, aceasta este o perioadă cu un consum mare de TV, dar și cu multe campanii de sărbători. Grupul Pro a atras în perioada octombrie - decembrie 2019 venituri totale de 61,3 milioane de dolari, față de 64,8 milioane de dolari în aceeași perioadă din 2018. 

Profitul operațional a fost, însă, pe plus, de 28 de milioane de dolari, față de 27 de milioane în perioada similară din 2018. 

Veniturile Central European Media Enterprises în 2019 versus 2018 (cifre exprimate în dolari):

  Tara   Venituri 2019   Venituri 2018  
1 Bulgaria 83.406.000 84.593.000
2 Cehia 237.320.000 233.991.000
3 Romania 188.251.000 201.505.000
4 Slovacia 108.003.000 106.834.000
5 Slovenia 80.809.000 79.587.000

Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) CME în 2019 versus 2018 (cifre exprimate în dolari):

  Tara   OIBDA 2019   OIBDA 2018  
1 Bulgaria 25.720.000 21.620.000
2 Cehia 101.617.000 94.576.000
3 Romania 87.727.000 85.737.000
4 Slovacia 35.350.000 27.941.000
5 Slovenia 26.395.000 22.516.000

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu