Skip to main content

CNA. Ce trebuie să facă televiziunile în starea de urgență: dau decretul și comunicările oficiale. Să evite senzaționalul sau a infodemiei caracterizată de supraabundența de informații ce pot crea confuzie

 
CNA. Ce trebuie să facă televiziunile în starea de urgență: dau decretul și comunicările oficiale. Să evite senzaționalul sau a infodemiei caracterizată de supraabundența de informații ce pot crea confuzie

Consiliul Național al Audiovizualului s-a întrunit, luni, în ședință extraordinară, pentru discuții privind asigurarea respectării de către radiouri și televiziuni a măsurilor dispuse pe durata instituirii stării de urgență.

Publicitate

Forul a decis astfel să emită către radiodifuzori o instrucțiune ce trasează regulile pe timpul stării de urgență. 

Astfel, toate instituțiile media, televiziuni și radiouri, au obligația:

  • de a difuza decretului de instituire a stării de urgenţă, în cel mult două ore de la semnare şi repetat în primele 24 de ore de la instituirea stării de urgenţă;
  • de a difuza integral şi cu prioritate informaţiile şi comunicatele oficiale ale Comitetului National pentru Situații Speciale de Urgență și ale celorlalte autorităţilor publice implicate în gestionarea stării de urgență;
  • de a aplica cu celeritate măsurile dispuse de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, de Consiliul Național al Audiovizualului, precum și de alte autorităţi publice competente, cu respectarea dispozițiilor art. 11 din Ordonanța de urgență nr. 1 din 21 ianuarie 1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căruia măsurile urgente de aplicare intră imediat în vigoare.

Totodată, CNA menționează în instrucțiune și obligațiile televiziunilor și radiourilor privind modul de tratare a subiectelor din jurul epidemiei de coronavirus. 

Ce cere CNA? Concret, ca posturile să-și facă meseria în mod profesionist

  • a) rigoare şi acurateţe în redactarea şi prezentarea ştirilor, evitarea senzaționalului sau a infodemiei caracterizată de supraabundența de informații ce pot crea confuzie;
  • b) difuzarea de informații preluate din surse oficiale și surse de încredere, naționale și internaționale, astfel încât serviciile media audiovizuale să poată contribui la combaterea contaminării publicului cu fake news apărute pe rețelele de socializare; verificarea oricăror informații legate, direct sau indirect, de subiectul coronavirus;
  • c) respectarea regulilor deontologice și acordarea unei atenții speciale fiecărui mesaj diseminat, astfel încât să nu fie stimulată latura emoțională, panica și nesiguranță în rândul cetățenilor.

Prezentăm textul integral al instrucțiunii în continuare: 

Consiliul Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea:

INSTRUCȚIUNE

Art. 1 – Pe durata instituirii stării de urgență, furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a asigura:

a) difuzarea pe posturile de radio şi de televiziune a decretului de instituire a stării de urgenţă, în cel mult două ore de la semnare şi repetat în primele 24 de ore de la instituirea stării de urgenţă;

b) difuzarea integrală şi cu prioritate a informaţiilor şi comunicatelor oficiale ale Comitetului National pentru Situații Speciale de Urgență și ale celorlalte autorităţilor publice implicate în gestionarea stării de urgență;

c) aplicarea cu celeritate a măsurilor dispuse de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, de Consiliul Național al Audiovizualului, precum și de alte autorităţi publice competente, cu respectarea dispozițiilor art. 11 din Ordonanța de urgență nr. 1 din 21 ianuarie 1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căruia măsurile urgente de aplicare intră imediat în vigoare.

Art. 2 – (1) Consiliul Național al Audiovizualului solicită furnizorilor de servicii media audiovizuale să asigure măsurile redacționale necesare, adaptate stării de urgență instituite, în vederea respectării obligațiilor legale privind informarea corectă a publicului, respectiv:

a) rigoare şi acurateţe în redactarea şi prezentarea ştirilor, evitarea senzaționalului sau a infodemiei caracterizată de supraabundența de informații ce pot crea confuzie;

b) difuzarea de informații preluate din surse oficiale și surse de încredere, naționale și internaționale, astfel încât serviciile media audiovizuale să poată contribui la combaterea contaminării publicului cu fake news apărute pe rețelele de socializare; verificarea oricăror informații legate, direct sau indirect, de subiectul coronavirus;

c) respectarea regulilor deontologice și acordarea unei atenții speciale fiecărui mesaj diseminat, astfel încât să nu fie stimulată latura emoțională, panica și nesiguranță în rândul cetățenilor.

Art. 3 – Prezenta instrucțiune intră în vigoare la data de 16.03.2020 și se aplică pe perioada instituirii stării de urgență.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Ok
    Dragi CNA-isti(nu stiu daca e cea mai fericita exprimare)
    Atunci când/daca o să vizionati/examinati știrile despre virus nu cred ca ar merge o lună,doua la pachet ci pe perioade:
    1.De cand au inceput știrile alarmiste până la comunicat
    2.Ziua comunicatului+primul caz din România (acel caz cand s-au dat si niste informatii mai personale care nu trebuiau)
    3.Dupa primul caz până în prezent pe o perioadă definită
    Si da,si televiziunile mici/locale ar trebui vizualizate,nu doar "principalele"
    E doar o opinie,luati-o cum doriti

Trimite un comentariu