Skip to main content

AJUTOR! Ce vor de la Guvern Televiziunile, Presa și site-urile? În general tăieri de taxe și impozite. Televiziunea vrea bani pentru anunțurile de interes public. Lista cererilor

 
AJUTOR! Ce vor de la Guvern Televiziunile, Presa și site-urile? În general tăieri de taxe și impozite. Televiziunea vrea bani pentru anunțurile de interes public. Lista cererilor
Sursa: Pexels.com

DOCUMENTE. Televiziunile, ziarele și publicațiile online cer ajutor Guvernului, după efectele pandemiei de Coronavirus. Ce vor exact?

Publicitate

În general, este vorba de tăieri de taxe și amânări de impozite, dar și acces la bugete speciale. Sunt însă diferențe notabile între ce vor publicațiile online și cele tipărite și ce vor televiziunile și radiourile.

Publisherii online, de exemplu, punctează că în această perioadă site-urile de clickbait și titluri înșelătoare câștigă, în timp ce publicațiile bazate pe standarde au de pierdut.

Posturile TV și de radio vor ca anunțurile de interes public impuse prin lege să fie făcute pe bani.

Câteva diferențe între ce vor Televiziunile și Radiourile și ce vor Site-urile și Presa scrisă:

  • Site-urile și presa cer amânarea cu trei luni a dărilor către stat (piața de publicitate online a picat cu 50% acum, spun în cerere). Televiziunile și radiourile vor șase luni de amânare. 
  • Site-urile și presa vor bugete de sprijin pe timp de criză, care să permită, ulterior, crearea unor mecanisme de filtrare fake-news/clickbait. Televiziunile și radiourile, în schimb, vor finanțări nerambursabile și vor să fie printre beneficiarii fondurilor care vor fi acordate de Uniunea Europeană pentru contracararea efectelor pandemiei.
  • Cererile site-urilor și ziarelor punctează clar codurile CAEN (obiectul de activitate) care să fie vizate de aceste măsuri. Cererile radiourilor și televiziunilor nu punctează codurile CAEN. (Ca o paranteză, principala televiziune din România, Pro TV, nu mai are codul de activitate "activități de difuzare a programelor de televiziune". Codul a fost schimbat în „Activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune”, chiar înainte ca Pro TV să aplice pentru ajutor de stat pentru, printre altele, serialul Las Fierbinți, după cum Paginademedia.ro a scris AICI)
  • Site-urile și presa recomandă ca măsurile să fie îndreptate către "companii care respectă standardele industriei". De ce?

Cei care promovează „fake news”, „clickbait” și titluri înșelătoare sunt, dimpotrivă, favorizați, în această perioadă: aceștia nu aveau oricum publicitate de la companiile mari și investitorii etici în publicitate, aceștia admit orice fel de publicitate via platforme globale sau regionale automatizate și sunt editați de entități juridice fantomă care, adesea, nu respectă niciun fel de reguli de informare corectă și nici de plată corespunzătoare a obligațiilor fiscale.

Unde sunt punctate aceste propuneri de măsuri?

Televiziunile au venit cu o serie de propuneri de măsuri trimise Guvernului prin intermediul ARCA – Asociația Română de Comunicații Audiovizuale.

Site-urile și ziarele și-au formulat cererile către Guvern prin intermediul BRAT – Biroul Român de Audit Transmedia.

Ambele asociații au făcut un apel comun către Guvern pentru a ajuta presa, însă și-au formulat separat cererile cu măsuri (ARCA într-un document, BRAT – în altul).

Paginademedia.ro vă prezintă, detaliat, în exclusivitate, setul de măsuri cerute de televiziuni și setul de măsuri cerute de ziare și publisherii online.
 

Înainte de documentele detaliate:

1. CE VOR TELEVIZIUNILE ȘI POSTURILE DE RADIO:

  • Includerea radiourilor și televiziunilor printre beneficiarii fondurilor care vor fi acordate de Uniunea Europeană pentru contracararea efectelor pandemiei.
  • Amânarea cu șase luni a plaților pentru obligațiile către stat privitoare la TVA, impozit pe profit si pentru obligațiile angajatorilor privind plata, în numele angajaților, a CAS/CASS și a impozitului.
  • Anularea pentru o perioadă de șase luni a taxei de spectru pe percepută de ANCOM, aferentă transmisiilor de radio si televiziune.
  • Acordarea de plăți pentru anunțurile de interes public difuzate de radiouri și de televiziuni, atât pentru anunturile a căror difuzare este impusă prin lege, cât și a anunțurilor de interes public care nu intră sub regim de obligativitate a difuzării.
  • Acordarea de finanțări nerambursabile pentru sprijinirea difuzării de programe informative și culturale.
  • Majorarea procentului de finantare directa a producţiilor de filme de televiziune - documentare şi/sau ficţiune de catre clientii de publicitate prevazut la art. 16 alin. 3 din OG 39/2005 de la 1% la 2 %, pe o perioada de 18 luni.
  • Alocarea de fonduri suplimentare si clarificarea urgență a legislatiei secundare pentru reluarea schemei de ajutor de stat pentru productiile audiovizuale prevazuta prin HG 428/2018.
  • Stabilirea unor proceduri simplificate de acces al radiourilor și televiziunilor la sursele oficiale de informație atât guvernamentale cat și administrative, in scopul informării complete si rapide a populației asupra evenimentelor de larg interes.
  • Compensarea costurilor suplimentare pentru asigurarea de materiale sanitare, de protectie si a echipamentelor specifice necesare desfăsurării activitatilor de televiziune si radio in conditii de siguranță atât pentru echipele din teren cât si pentru persoanele cu care acestea intră in contact, precum si a costurilor suplimentare de logistică aferente transportului securizat al angajaților a căror prezență este absolut necesară în studiouri sau in teren.
  • Asigurarea permisiunii de deplasare cu prioritate a echipelor radiourilor și televiziunilor în scopul obținerii informațiilor necesare cetățenilor. 

2. CE VOR SITE-urile ȘI PUBLICAȚIILE ONLINE:

Printre măsurile din documentul adresat Guvernului:

  • utilizarea site-urilor și ziarelor în realizarea comunicărilor oficiale ale autorităților, a diseminării campaniilor de informare pe care le derulați
  • acordarea de facilități unor entități juridice afectate preponderent de criză, cum ar fi:
  • scutirea de la plata taxelor și impozitelor pe o perioadă de 3 luni, dar nu mai puțin de durata stării de urgență și pentru încă o lună după expirarea acesteia;
  • amânarea termenului de plată pentru impozitul pe profit /impozitul pe veniturile microîntreprinderilor/ impozitul pe veniturile din salarii, a termenului de plată pentru contribuția de asigurări sociale/ asigurări sociale de sănătate aferente veniturilor din salarii, a termenului de plată pentru contribuția asiguratorie pentru munca aferentă veniturilor din salarii, a termenului de plată pentru TVA, a termenului de plată pentru impozitul pe clădiri etc., ce vor fi datorate de către aceste entități juridice ulterior expirării perioadei de scutire,
  • alocarea unui buget de investiții pentru proiectele media, cu rol de sprijin pe perioada de criză și care să permită construirea, de către entitățile juridice ce activează în acest domeniu, a unor platforme pentru un viitor mai sustenabil în astfel de situații, ulterior perioadei de criză (de exemplu: mecanisme de filtrare fake news/clickbait, platforme educative, proiecte de e-learning, consiliere, etc.),
  • instituirea unei cote de TVA 0% pentru publicații si cărți pe o perioadă de cel puțin 1 an,
  • includerea activităților aferente tipăririi și editării de presă scrisă/online în categoria serviciilor esențiale, cu toate avantajele ce decurg din acest statut, cu prilejul oricăror decizii luate de comandamentele de criză.

Organizația recomandă ca măsurile să fie îndreptate către "companii care respectă standardele industriei" și care, într-adevăr, au fost afectate de criza coronavirusului. Adică, printre altele:

- un sediu social valid în România și un administrator identificabil

- să aibă taxele și impozitele plătite constant, cel puțin în ultimele șase luni

- un minim de trei salariați

- să aibă un minus de cel puțin 25% al veniturilor față de aceeași perioadă a anului trecut

DOCUMENTELE, detaliat:

1. BRAT - Măsurile pentru publicații online și ziare

Cererea de adoptare măsuri pentru sprijinirea presei în contextul stării de urgență generate de Covid19

Vă adresăm această cerere, în numele membrilor BRAT - asociația profesională a industriei de media ce reprezintă peste 75 de editori de presă scrisă și online, care împreună editează peste 350 de produse media tipărite sau online.

Contextul general, prezentat în Apelul comun al industriei de media din România, este completat în cazul presei scrise tipărite sau online de următoarele informații, specifice:

- efectele negative asupra editorilor legitimi de presă scrisă sau online - printre efectele imediate se înscriu scăderea cu 50% a veniturilor din publicitate (sursa: MIP) și cu peste 90% a celor din vânzarea la chioșc a publicațiilor și chiar sistarea apariției edițiilor tipărite a unor publicații;

- creatorii de conținut scris, companiile ce furnizează știri online sau în presa tipărită, nu au surse de venit care să nu fie afectate semnificativ de criza generată de instituirea stării de urgență, și, astfel, apreciem că o mare parte dintre companiile care activează în acest domeniu își vor înceta activitatea, punând astfel în pericol informarea obiectivă și corectă a publicului;

- peste 70% din populația activă a țării (25 – 54 ani) se informează din mediul online, pe care îl consideră sursă principală de informare (sursa: SNA FOCUS), astfel că menținerea funcțională a instituțiilor de presă ce furnizează știri corect redactate este esențială, atât pentru publicul larg, cât și pentru autorități

- 35% din populația României utilizează ca sursă principala de informare presa scrisa, fenomen prezent in proporție mai mare la populația de peste 65 ani - Sursa: Studiul National de Audienta.

- incepând cu data de 9 martie 2020, accesarile publicului la știrile online s-a dublat, iar consumul general de informații publicate pe site-uri a crescut cu 54%.

Cele mai importante siteuri de stiri inregistrau in ultimele luni intre 1 milion si 3 milioane de vizitatori lunar, fiind importante surse de stiri pentru publicul larg. In luna martie 2020 estimam, pe baza datelor de trafic deja inregistrate, ca numarul persoanelor ce vor accesa siteuri de stiri vor depasi 4 – 5 milioane de oameni, devenind cele mai mari canale de informare din Romania.

- cei mai afectați sunt chiar editorii legitimi, care se limitează la informarea obiectivă a publicului și nu apelează la știri false sau senzațional.

Cei care promovează „fake news”, „clickbait” și titluri înșelătoare sunt, dimpotrivă, favorizați, în această perioadă: aceștia nu aveau oricum publicitate de la companiile mari și investitorii etici în publicitate, aceștia admit orice fel de publicitate via platforme globale sau regionale automatizate și sunt editați de entități juridice fantomă care, adesea, nu respectă niciun fel de reguli de informare corectă și nici de plată corespunzătoare a obligațiilor fiscale;

Vă solicităm sprijinirea instituțiilor de presă, prin aplicarea unei serii de măsuri:

- utilizarea site-urilor și ziarelor în realizarea comunicărilor oficiale ale autorităților, a diseminării campaniilor de informare pe care le derulați

- acordarea de facilități unor entități juridice afectate preponderent de criză, cum ar fi:

- scutirea de la plata taxelor și impozitelor pe o perioadă de 3 luni, dar nu mai puțin de durata stării de urgență și pentru încă o lună după expirarea acesteia;

- amânarea termenului de plată pentru impozitul pe profit /impozitul pe veniturile microîntreprinderilor/ impozitul pe veniturile din salarii, a termenului de plată pentru contribuția de asigurări sociale/ asigurări sociale de sănătate aferente veniturilor din salarii, a termenului de plată pentru contribuția asiguratorie pentru munca aferentă veniturilor din salarii, a termenului de plată pentru TVA, a termenului de plată pentru impozitul pe clădiri etc., ce vor fi datorate de către aceste entități juridice ulterior expirării perioadei de scutire,

- alocarea unui buget de investiții pentru proiectele media, cu rol de sprijin pe perioada de criză și care să permită construirea, de către entitățile juridice ce activează în acest domeniu, a unor platforme pentru un viitor mai sustenabil în astfel de situații, ulterior perioadei de criză (de exemplu: mecanisme de filtrare fake news/clickbait, platforme educative, proiecte de e-learning, consiliere, etc.),

- instituirea unei cote de TVA 0% pentru publicații si cărți pe o perioadă de cel puțin 1 an,

- includerea activităților aferente tipăririi și editării de presă scrisă/online în categoria serviciilor esențiale, cu toate avantajele ce decurg din acest statut, cu prilejul oricăror decizii luate de comandamentele de criză.

Vă rugăm să aveți în vedere, în aplicarea acestor măsuri, persoanele juridice care au obiecte de activitate încadrate în următoarele coduri CAEN:

CAEN 1811 - Tipărirea ziarelor
CAEN 4762 - Comerț cu amănuntul al ziarelor și articolelor de papetărie, în magazine specializate
CAEN 5811 - Activități de editare a cărților
CAEN 5812 - Activități de editare de ghiduri, compendii, liste de adrese și similare
CAEN 5813 - Activități de editare a ziarelor
CAEN 5814 - Activități de editare a revistelor și periodicelor
CAEN 5819 - Alte activități de editare
CAEN 6311 - Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și a activităților conexe
CAEN 6312 - Activități ale portalurilor web
CAEN 6391 - Activități ale agențiilor de știri
CAEN 7311 - Activităţi ale agenţiilor de publicitate
CAEN 7312 - Servicii de reprezentare media
CAEN 9412 - Activități ale organizațiilor profesionale
CAEN 9499 - Activități ale altor organizații n.c.a.

Suplimentar, recomandăm autorităților direcționarea unui eventual sprijin către acele companii legitime, care editează produse media online sau tipărite și care respectă standardele industriei, făcând eforturi în sensul profesionalizării și transparentizării activității proprii.

În acest sens, recomandăm un set de criterii suplimentare față de încadrarea activității în unul din codurile CAEN anterioare, criterii ce servesc drept dovadă că se respectă bunele practici în industrie și regulile generale aplicabile, printre care:

1. existența unui sediu social valid pe teritoriul României și a unui administrator al societății identificabil;

2. existența unui număr de minim 3 salariați, încadrați cu respectarea formelor legale, care să fi prestat cel puțin 4 ore de muncă/zi, în ultimele 6 luni;

3. existența unor contracte de drepturi de autor încheiate cu redactori colaboratori, pe perioada ultimelor 6 luni;

4. plata constantă a taxelor și impozitelor aferente activității, cel puțin în ultimele 6 luni;

5. scăderea cu minim 25% a veniturilor față de aceeași perioadă a anului precedent sau față de media lunară a anului precedent;

6. suplimentar, doar în cazul editorilor de site-uri web, dovada deținerii a cel puțin unui site web ce a înregistrat, în ultimele 6 luni, trafic online mai mare de 200.000 de afișări în medie pe lună, certificat de un organism recunoscut de măsurare a traficului și audienței site-urilor web, ce realizează o măsurare independentă, standardizată și transparentă a traficului online;

7. tot în cazul editorilor de site-uri web, dovada deținerii dreptului de a utiliza domeniul site-urilor de la pct.4 (înregistrare ROTLD, contract prin care face dovada dreptului utilizării domeniului pe o durată de cel puțin 6 luni anterioare, etc.)

8. apartenența persoanei juridice la asociații profesionale ale industriei, aderarea la Coduri etice și de bune practici ale industriei, respectarea standardelor industriei și a reglementările aplicabile (GDPR).

Din criteriile de mai sus, considerăm imperativ necesară respectarea cel puțin a celui de la pct. 1, 6, 7, 8, precum și a minim două dintre criteriile menționate la pct. 2-4.

BRAT își exprimă disponibilitatea de a oferi sprijin în identificarea editorilor legitimi, care respectă condițiile propuse, sau altele pe care Guvernul le va decide, și care respectă standardele etice necesare în această perioadă tulbure.

2. ARCA (Asociația Română de Comunicații Audiovizuale) - Măsurile cerute pentru radiouri și televiziuni

Stimate Domnule Prim-Ministru,

În contextul instituirii stării de urgență în scopul evitării infectării populatiei cu virusul Covid-19, strategia abordată de instituțiile statului român vizează in principal limitarea circulației cetățenilor și rămânerea acestora la domiciliu; in acest context, rolul televiziunii și al radioului devine extrem de important, sub două aspecte:

Ca modalitate principală de păstrare legăturii cu societatea a cetățenilor, sub raportul informării lor asupra evoluției pandemiei, asupra măsurilor de contracarare a acesteia prin implementarea masurilor de siguranță adoptate de institutiile statului, precum și cu privire la aspectele curente implicite unei activități sociale și economice care trebuie păstrată în limitele normalității.

Ca suport psihologic necesar pentru a face față unei dificile izolări la domiciliu a cetățenilor pentru o perioadă de până la 10 săptămâni, dar care se poate prelungi pe o durată semnificativ mai lungă.

Dar, acest dublu rol de importanță maximă pentru depășirea crizei este grav subminat de reducerea drastică a resurselor financiare în domeniul audiovizual, sub efectul crizei.

Astfel, trebuie avut in vedere că finanțarea prin publicitate a radiourilor și televiziunilor va fi mult redusă ca urmare a faptului că majoritatea clienților de publicitate își vor diminua sau chiar închide activitatea temporar, având drept consecință anularea bugetelor de publicitate, efect ce s-a produs deja intr-o masura semnificativă.

Deși, spre deosebire de alte activitati, radiourile și televiziunile pot funcționa fără a expune populația la riscuri, finanțarea acestora prin mecanismele obisnuite se poate reduce aproape de zero, in conditiile in care funcționarea radiourilor și televiziunilor este chiar o condiție a rezistentei în fața crizei.

De asemenea, dificultățile intâmpinate de clienții de publicitate in acestă perioadă vor produce un efect in cascadă care va duce la apariția unor intârzieri in ceea ce privește incasarea sau chiar la imposibilitatea de a incasa efectiv cifra de afaceri, afectând negativ asigurarea lichiditătilor atât de necesare desfasurării activitatilor de radio si televiziune.

Mai mult, in conditiile respectării obligatorii a masurilor de contracarare a raspândirii virusului, televiziunile si radiourile intâmpină dificultati reale in desfasurarea activitatii de zi cu zi a productiei de programe destinate publicului.


Trebuie reținut că radiourile și televiziunile sunt reglementate de 28 de ani de legea audiovizualului, ceea ce face ca radioul și televiziunea să fie mijloacele de comunicare în masă în care corectitudinea informațiilor este garantată și riscul de fake-news este exclus, precum și în care principiile referitoare la valorile democratice și ale drepturilor omului sunt respectate fără excepții.

În acest context, considerăm că este necesară administrarea de către autorități a acestei situații complexe cu un set de măsuri care să vizeze inclusiv protejarea activității radiourilor și televiziunilor, care sunt, împreună cu presa scrisă și alături de sectorul medical și de cel al menținerii ordinii publice, instrumentele de bază în prin care România rezistă în fața pandemiei.

Astfel, considerăm absolut necesară includerea lor în setul de măsuri care vizează acordarea imediată de facilități fiscale și garanții guvernamentale, adoptate de Guvern prin ordonanță de urgență, având in vedere că, în contextul actual, principala prioritate a radiourilor si televiziunilor devine continuarea activitătii în condiții în care pot asigura buna funcționare a mijloacelor de comunicare audovizuale, atât de necesare populației în această perioadă.

În scopul diminuării efectelor negative expuse anterior, considerăm că se impune și adoptarea de urgență a unor măsuri specifice de sprijinire a radiourilor și televiziunilor, și anume:

• Includerea radiourilor și televiziunilor printre beneficiarii fondurilor care vor fi acordate de Uniunea Europeană pentru contracararea efectelor pandemiei.

Amânarea cu șase luni a plaților pentru obligațiile către stat privitoare la TVA, impozit pe profit si pentru obligațiile angajatorilor privind plata, în numele angajaților, a CAS/CASS și a impozitului.

Anularea pentru o perioadă de șase luni a taxei de spectru pe percepută de ANCOM, aferentă transmisiilor de radio si televiziune.

• Acordarea de plăți pentru anunțurile de interes public difuzate de radiouri și de televiziuni, atât pentru anunturile a căror difuzare este impusă prin lege, cât și a anunțurilor de interes public care nu intră sub regim de obligativitate a difuzării.

• Acordarea de finanțări nerambursabile pentru sprijinirea difuzării de programe informative și culturale.

• Majorarea procentului de finantare directa a producţiilor de filme de televiziune - documentare şi/sau ficţiune de catre clientii de publicitate prevazut la art. 16 alin. 3 din OG 39/2005 de la 1% la 2 %, pe o perioada de 18 luni.

• Alocarea de fonduri suplimentare si clarificarea urgență a legislatiei secundare pentru reluarea schemei de ajutor de stat pentru productiile audiovizuale prevazuta prin HG 428/2018.

• Stabilirea unor proceduri simplificate de acces al radiourilor și televiziunilor la sursele oficiale de informație atât guvernamentale cat și administrative, in scopul informării complete si rapide a populației asupra evenimentelor de larg interes.

• Compensarea costurilor suplimentare pentru asigurarea de materiale sanitare, de protectie si a echipamentelor specifice necesare desfăsurării activitatilor de televiziune si radio in conditii de siguranță atât pentru echipele din teren cât si pentru persoanele cu care acestea intră in contact, precum si a costurilor suplimentare de logistică aferente transportului securizat al angajaților a căror prezență este absolut necesară în studiouri sau in teren.

• Asigurarea permisiunii de deplasare cu prioritate a echipelor radiourilor și televiziunilor în scopul obținerii informațiilor necesare cetățenilor

Considerăm că aplicarea unor astfel de măsuri este esențială în România pentru succesul luptei împotriva epidemiei de coronavirus, luptă în care radiourile și televiziunile sunt și trebuie să fie privite ca una dintre cele mai importante resurse.
 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • la ce emisiuni fac nu numai ca nu trebuie ajutati ci suprataxati ( asa de solidaritate ! ) Sa-i ajute cei pentru care le fac jocurile politice Televiziuni de partid ! chiar TVR sa-si vada de sponsorii fara chip pt care pledeaza Cu emisiuni ca ,, romania 9 ,, cu moderatori platiti regeste in secret si invitati ( abonati la invitatii ) cu comentarii tendentioase pro psd nu ar avea de ce sa primeasca bani NU vreau sa dau bani pt admiratorii lui Dragnea Dancila sau Basescu & Co
  • Prost e cine da nu cine cere-. Tupeu de penali dus la infinit si nesimtire.
    Lumea moare si e disperata si unii vor sa profite. Slava Domnului ca la guvernare nu mai este Veorica Dancila ca altfel ne duceam pe topogan rau de tot.
  • Stanca esti ok. De ce te minjesti cu Tv&Radio ? Esti un curat intre *** lui Voiculescu, Gades, Mihaiu, Dobroflelici si *** lu Taticutzu' ?! Prietenii stiu de ce. Si e nasol. *** shi va ramane *** Dragos.
  • Respect Ringier. Respect Mihnea. Respect Tolontan. Pacat ca slugile lui Dragnea, Tariceanu, viorica si Mihaiu nu au invatat nimic de la voi. Sa-ti fie rusine guvernatorule Dobrovolschi . Audientele vorbeste clar. Al cui esti mai flacau? Ca cineva te ghideaza si tu cum esti mandru habar nu ai ca esti fraier ?
  • Dragnea e fericit. Proiectul lui de presa e pe drumul bun. Bani delestat, bani europei, bani de la spitale si de la bolnavi vor anunge via Tel Drum, via Brazilia, via Dobrovolski la Jilava. Ha,ha,ha. Hapciu! Ce mai conteaza ca mor oameni. Banii nu au miros. Poate ca si Dragnea are dreptate si Olteanu e nevinovot Mihaiu, Dobrica, Ionut, Marian, Marcel, Raluca, Albert lasati-ne.
  • #rezistamsantajului
    Televiziuninle si radiourile de stat trebuie sustinute si modernizate din banii publici si de la UE. Restul latracilor care au slujit puterea si penalii sa mearga pe drumul lor. Legea e egala pentru toti. Cum sa ceri bani de la guvern si de la UE atata timp cat ai injurat Europa , NATO si structurile democratice ani si ani de azile ? Ai mancat si ai muscat din banii lor. Ma refer la Antenele lui Voiculescu, la Pro—ull lui Sarbu, la Radiourile lui Tuca etc. La etc intra si Guerilla ex Vantu (cand inca mai era decenta) si nu la fm-ul lui Dragnea, Ponta, Dobrovolschi, Firea, Tariceanu, Mihaiiu/Colivie aka Olteanu sau Viorica.
  • @DF
    Cateva scutiri? Nu cred ca ai citit bine articolul. BRAT-ul a cerut cu bun simt. Ceilalti din tv si radio vor doar sa-si salveze profiturile si bonusurile, ambele nesimtite. Nu ar fi o problema pentru ca, capitalismul de mahala asa functioneaza. Vaslui, Braila, Constanta, Alexandria sau Focsanii dicteaza de ani buni in societatea si in massmedia romaneasca. Europa e unu moft, insa banii dinsilor e “buni” de tocat. Mi-e greata domnilor.
  • Cu banii contribuabilor aruncati in “proiecte media” gen Antena 3, National TV, B1, Guerilla Trompeta sau Mediafax Group amafi avut o teteviziune publica puternica si influenta. Statul nu ar mai fi stat la masa cu santajistii pomanagii care intind mana soioasa pentru a difuza “mesaje de interes national”. Mai rau de atat nu se poate. In Africa e mai mul respect pentru cuvantul om . Nesimimtirea a ajuns sa sa fie considerata vietute. In Olanda sau Danemarca profitorii ar face ani buni de puscarie. Sau intr-o tara eoropeeana par exemple. Dar la noi merge si asa ... Jalnic domnilor.
  • Gadea, Ciutacu, Sorina Matei, Badea, Dobrovolski, Banciu, Radu Tudor, Mihaiu si alte nevertebrate hranite din banii statutului prin Voiculescu, Sarbu, Vantu sau Paunescu au sarit orice limita. Nu vreti si fondurile de la primarii pentru mortii de coronavirus ?
  • Bai nesimtitilor care sunteiti din tv si radio:
    Antene, Kanal D, Prima Tv, Radio Guerillla, Radio Zoo (pardon Zuu) . Romania nu are bani pentru medici, ventilatoare de terapie intensiva, batrani bolnavi, profesori, agricultura si voi va cocotati pe criza asta ca sa va mentineti burdihanele pline ? Tupeu si lacomie dusa la jecmaneala acestei tari sarCe dupye ce v-ti inbuibat dinbugetul statului ani la rand. Antelele, Pro Tv, Prima si Guerilla au papat in ultimii ani de la Ponta, Dragnea, Veorica si inclusiv de la Firea si de la primariile de sector destul sa faci trei spitale europene. Rusine sa va fie pentru tupeul lipsit de orice bun simt. Rusineee.
  • As fi vrut sa scriu un articol mai lung pe tema asta insa am sa ma rezum in a spune ca ceea ce am citit este expresia nesimtirii si nerusinarii. Inainte sa te apuci sa te plangi la stat ca exista publicatii care castiga bani din fake news si clickbait nu ar fi de bun simt sa te uiti in propria ograda ? O organizatie precum BRAT, din care fac parte publicatii de scandal, campioane la dezinformare , fake news si click bait, vine sa ceara bani de la stat si masuri impotriva site-urilor ce promoveaza astfel de continut. Nici nu cred ca are sens sa denumesc cate publicatii nerusinate apar ca facand parte din asociatia asta. Banuiesc ca era o obligatie pentru toti membrii sa se inroseasca titlurile cu denumiri de genul AJUTOR !!!! Cred ca multe dintre publicatii si posturi de televiziune au uitat complet de ce inseamna un cod deontologic si care este rolul unei institutii media. Pot fi de acord ca statul sa ajute prin amanarea unor plati si facilitati fiscale, dar sa vii sa ceri bani pentru difuzarea de spoturi de interes public este chiar o nesimtire crasa.
  • Toată lumea cere de la guvern. Pe bune? Se gâbdește cineva de unde? Suntem si vreo Norvegie noi! Hotelurile si restaurantele ce să mai ceară ?Cred că unii oamenii sunt chiar inconștienți!
  • adi, posturile private nu au cerut finanțări de la buget ca media publica. Doar ACCES la finanțări și câteva scutiri. Sunt necesare și urgente. Numai bine
  • Presa a avut un rol absolut crucial în acest uriaş puci tehnocrato-mediatic la scară globală, normal că o să vrea şi ea o porţie serioasă din mega-bailout-urile din bani publici pe care corporaţiile o să le obţină.

Trimite un comentariu