Skip to main content

VIDEO. Mutare îndrăzneață: reguli pentru influenceri și marcarea publicității. De la o companie cu zeci de influenceri în "curte", de la Inna la Bromania

 
VIDEO. Mutare îndrăzneață: reguli pentru influenceri și marcarea publicității. De la o companie cu zeci de influenceri în "curte", de la Inna la Bromania

Mișcare îndrăzneață: o companie care gestionează zeci de influenceri își propune să facă set de reguli pentru această piață, legate inclusiv de publicitate și marcarea reclamelor

"Avem o inițiativă pe care o pregătim prin care vrem să adoptăm un set de reguli în acest sens, de bune practici. Să le avem toți, și branduri, și agenții.

Ne-am uitat la BRAT. E un model în Norvegia, unde BRAT-ul lor are și o componentă de influencing. Vom face o cerere către BRAT. După ce vom fi parte BRAT, vom propune și noi înființarea acestei ramuri.

Ne gândim să vorbim cu ei să vedem în ce măsură se poate face o ramură sub BRAT, care să cuprindă și zona de influencing și să o reglementeze cumva. Să facem împreună un set de bune practici."

O spune Lucian Ștefan, fondatorul Global, companie care are în portofoliu artiști și influenceri ca Antonia, Inna, Bromania sau Alina Ceușan.

Publicitate

Ce învățăm după cazul cremelor cu probleme promovate nemarcat de influenceri?

"Ca să evităm pe viitor astfel de lucruri e bine să existe un set de reguli pe care noi să le folosim, astfel audiența să fie și mai bine informată despre faptul că acolo există o reclamă."

Ce fel de reclame acceptă? Ce reclame nu acceptă?

"A venit la un moment dat cineva cu un dispozitiv de vapat, ceva care conținea și cannabis. Am refuzat", spune Lucian Ștefan.

Paginademedia.ro continuă dezbaterea legată de influenceri, începută cu Marian Ionescu. Acum, Lucian Ștefan, fondator Global.

"În emisiunile online unde există plasare de produse ar trebui să existe ca la TV, acel semn cu PP – Plasare de produse. Trebuie să fie cât mai clar, dar nici prea forțat", e de părere fondatorul Global.

Înainte de ideile pe larg din interviu, materialul video. 

VIDEO. Lucian Ștefan - fondator Global – despre influenceri, reguli și publicitatea nemarcată

Citește și: VIDEO. Marian Ionescu - Mariciu: influencerii și reclama mascată. Ce concluzii tragem după scandalul cremelor Plush Bio
 

"E o zonă gri, cea a nesemnalizării campaniilor, nereglementată. E ceva ce se întâmplă la nivel global."

Lucian Ștefan:

  • Am avut cam trei influenceri pe PlushBio, dar e posibil să fie mai mulți: Antonia, Alina Ceușan și Inna. Nu avem cum să face cercetare amănunțită a brandurilor cu care ne asociem, dar Antonia și Alina Ceușan le foloseau de mult timp. Se pare că efectul este diferit, de la un om la altul.
  • E o zonă gri, cea a nesemnalizării campaniilor, nereglementată. E ceva ce se întâmplă la nivel global.
  • În emisiunile online unde există plasare de produse ar trebui să existe ca la TV, acel semn cu PP – Plasare de produse. Trebuie să fie cât mai clar, dar nici prea forțat.
  • Eu nu știu multe conturi de talente care marchează cu „P” sau cu ceva anume, în schimb sunt de acord că trebuie să existe o maturizare a industriei.
  • Avem o inițiativă pe care o pregătim prin care vrem să adoptăm un set de reguli în acest sens, de bune practici. Să le avem toți, și branduri, agenții.

Ne-am uitat la BRAT. E un model în Norvegia, unde BRAT-ul lor are și o componentă de influencing. Vom face o cerere către BRAT. După ce vom fi parte BRAT, vom propune și noi înființarea acestei ramuri.

Ne gândim să vorbim cu ei să vedem în ce măsură se poate face o ramură sub BRAT, care să cuprindă și zona de influencing și să o reglementeze cumva. Să facem împreună un set de bune practici.

  • Cred că în cazul PlushBio și dacă ar fi fost P-ul acolo ar fi fost aceeași situație. Cred că în cazul acestor produse, legate de sănătate, ar fi bun un video la final, cu câteva sfaturi.

Unul în care să se spună, poate, „uite, mie mi-a făcut bine, dar nu știu cum s-ar comportat pe tenul tău” sau „ar fi bine să consultați un medic înainte să folosiți acest produs”.

  • Noi am oprit comunicare, când am auzit de aceste probleme. Am pus întrebări la brand și așteptăm lămuriri. Avem lucruri în contract, legate de aceste aspecte ale calității.
  • Ca să evităm pe viitor astfel de lucruri e bine să existe un set de reguli pe care noi să le folosim, astfel audiența să fie și mai bine informată despre faptul că acolo există o reclamă.
  • În anumite show-uri online ar trebui să existe la început fraza „Acest show este sponsorizat de…
  • Cred că la un moment dat bugetele brandurilor vor merge către influencerii care respectă un set de reguli și sunt serioși.

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu