Skip to main content

Noul redactor-șef Capital.ro: "Nu ținem neapărat să facem trafic cu orice preț" Cum arată însă titlurile?

 
Noul redactor-șef Capital.ro: "Nu ținem neapărat să facem trafic cu orice preț" Cum arată însă titlurile?

"O spun din capul locului că traficul este important și pentru noi ca pentru orice altă publicație online din lume, nu numai din România", spune într-un material Valentin Vioreanu, noul redactor-șef Capital.ro.

Publicitate

Și continuă: 

"Ar fi ipocrit din partea noastră să spunem că nu ne interesează să facem trafic. (...) Dar nu ținem neapărat să facem trafic cu orice preț."

Editorialul șefului redacției vine într-o perioadă în care titrarea multor materiale de pe Capital.ro a mers pe exagerări și chiar pe titluri cu legături foarte puține cu textul. Articole cu titluri cu "probleme la graniță" și cu "unguri" au mers pe abordări care să genereze click-uri.

Cum arată realitatea? Fotografia care ilustrează acest articol, cu doi pumni de culorile steagurilor Ungariei și României, nu are nicio legătură cu conflictele dintre români și unguri. Nu este vorba de un conflict, dar a fost publicat în zilele tensionate în care se vorbea de autonomia Ținutului Secuiesc.

Articolul cu pumnii românești și ungurești încleștați - "Ungurii au decis! Ce se întâmplă la granița României" - este despre faptul că în Ungaria erau 2.800 de infectări, iar autoritățile de acolo au luat măsuri. Dar la graniță nu se întâmpla nimic.

"Putem avea un vector de trafic și în materiale de analiză, pe un conținut premium"

Vioreanu spune că "un mic experiment editorial pe care l-am pus în aplicare în ultimele 10 zile ne-a demonstrat faptul că putem avea un vector de trafic și în materiale de analiză, pe un conținut premium".

"Sigur, nu lipsesc subiectele clasice de trafic, însă faptul că am scos în față și am pus mai mult accent pe materialele mai consistente ne-a adus o creștere importantă de trafic în ultimele 10 zile, ceea ce ne demonstrează, cumva, că suntem pe un drum bun și că, în final, toată lumea are de câștigat", scrie șeful redacției Capital.ro.

Un mic exemplu din ultimele zece zile

Serial: Klaus Iohannis, "umilit" în serial

Președintele Klaus Iohannis apare, în mai puțin de două săptămâni, în câteva titluri aproape identice. Ce legătură au cu cu textele articolelor?

Rețeta este aceeași: păreri și opinii ale unor politicieni sau ziariști sunt transformate în enunțuri în titlu:

29 aprilie: Klaus Iohannis e făcut praf! A tăcut complice. Ce greșeală a făcut președintele (un articol despre poziția președintelui interimar al PSD Marcel Ciolacu)

29 aprilie: Klaus Iohannis minte! Război total din cauza ungurilor. Ce se va întâmpla cu Ținutul Secuiesc (un text despre poziția unui deputat PSD)

9 mai: Umilința supremă pentru Iohannis! Greșeală imensă a președintelui. A vorbit ca un pușcăriaș (de fapt, este vorba despre o interpretare a ceea ce a zis Cristian Tudor Popescu)

10 mai: Umilință maximă pentru Iohannis! Asta a fost greșeala fatală a președintelui: I se va întoarce exact în cap (un text despre ce a zis Călin Popescu Tăriceanu)

GALERIE FOTO.

Vezi mai multe exemple de titluri de pe Capital.ro din ultimele două săptămâni, AICI.

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Ce om serios poate citi asa ceva?!?! Nu stiu cum isi poate face o firma serioara publicitate si asocia imaginea cu ziarul asta de "calitate".
  • Nu mai citesc de ani de zile Capital și nici RVZ.
    Titlurile materialelor aduc a România TV și nu reflectă nici pe departe adevărul dintr-o știre, iar conținutul este de cele mai multe ori vag.
    Această metodă este practicată de multe publicații, dar se vede limpede că nu le mai merge.
    Am fost noi mai cu ciungă-n păr anii trecuți, dar ne-am mai deșteptat...
    Mă refer la cititori, nu la ”redactorii” acestor publicații...:)
  • Poza aia de cand e?...ca omul are aranjament cu con de brad pe masa. Deci e din decembrie??? Sau la astia vine mai tarziu Craciunul?
    @Adi :
    Din ce inteleg de la Petrisor, omul din poza e redactor sef doar la site (daca o exista asa ceva, ca site-urile parca au alta structura). Asa cred, poate ne explica cineva).
  • Cel din poză este redactorul șef de la Capital??? Vă dați seama ce prezentare poate să facă în față clienților?

Trimite un comentariu