Skip to main content

Un altfel de top. TV+youtube+social media+Google. Românii au talent, Acces cu Vulpița și Asia Express sunt cele mai tari

 
Un altfel de top. TV+youtube+social media+Google. Românii au talent, Acces cu Vulpița și Asia Express sunt cele mai tari

STUDIU. Un altfel de top al emisiunilor TV în pandemie. Un top care ia în calcul nu numai audiența TV, cât și cum se prezintă acestea în social media, pe youtube, în Google Search.

Publicitate

Ce a reieșit? Cine stă cel mai bine după toți acești indicatori?

Românii au talent, Acces Direct și Asia Express au fost cele mai tari show-uri în ultimele luni, după acest top, făcut de agenția de media Starcom.

Aceste trei emisiuni au "scorat" cel mai bine, după media în toate zonele luate în calcul (detalii, mai jos).

  • Altele (precum iUmor) au rezultate bune doar într-o zonă: iUmor e de departe cel mai tare pe Youtube și stă bine, în general pe online (Google Serch și Fani), dar rezultatele de audiență de pe TV îl trag mai jos în top.
  • În schimb, Las Fierbinți e foarte bun la audiențe TV, cu cifre foarte mari, însă pe online are scoruri mai mici.

Paginademedia.ro vă prezintă acest studiu "altfel" făcut de agenția Starcom, în care clasamentul emisiunilor TV a fost făcut pe mai multe paliere: Audiență, Social media, YouTube, Google Search, Likes, Shares, PR Mentions, Word of Mouth (Mai multe detalii despre metodologie, la final).

Așadar, câteva date din clasamentul general: Românii au talent sus în top

1. Românii au talent este starul primăverii. Deține primul loc în trei dintre cele opt zone luate în calcul, fiind cea mai urmărită emisiune de la televizor, raportat la cifre.

2. Acces Direct este pe locul doi, în special datorită dimensiunii comunităților de fani de pe rețelele sociale, dar și faptului că postările distribuite prezintă un interes ridicat în online. Emisiunea prezentată de Mirela Vaida a înregistrat creșteri consistente de audiență la începutul acestui an, când a fost adus în emisiune cuplul Vulpița și Viorel.

Citește și: Vulpița, găina cu ouă de aur a Antenei 1! Acces direct, imediat după Românii au talent în top

3. Asia Express, tot de la Antena 1, ocupă locul al treilea în top. Pentru show-ul produs de Mona Segall a fost cel mai bun an de la lansarea în România. A atins recorduri istorice, ca cel din finală, când a atins o cotă de piață de aproape 50% pe publicul comercial.

Citește și: Finala Asia Express, cifre de patru ori peste Pro TV și record pentru Antena 1: aproape 50% cotă de piață

4. Puterea Dragostei, liderul topului de toamnă, pierde teren față de sezonul anterior, în special din cauza scăderii performanței în ceea ce privește mențiunile în presă, dar și a scăderii volumului de conversație pe paginile de social media ale emisiunii, explică cei de la Starcom.

5. iUmor este liderul de vizualizări în YouTube, la distanță considerabilă de următorul clasat – serialul Mangalița. 

6. Las Fierbinți ocupă locul șase la general, dar este pe locul doi ca audiență. 

7. Cu toate că a avut doar două difuzări în această perioadă, Chefi la Cuțite menține ridicat interesul fanilor prin postările din social media.

8 și 9. Sacrificiul (Antena 1) și Vlad (Pro TV) se întrec pentru top, cu un mic plus pentru serialul Antenei 1, în special datorită contului de YouTube unde vedem un număr impresionant de vizualizări.

10. Locul zece este ocupat de emisiunea Bravo, ai stil!, de la Kanal D. 

George Mușat (Starcom data strategy & analytics manager), despre analiză:

„Românii Au Talent a fost mereu vedeta grilelor de primăvară încă de la lansare. În ceea ce privește audiențele TV, emisiunea se află la mare distanță de principalii concurenți, dar odată cu adăugarea tuturor dimensiunilor după care poate fi evaluată o emisiune, descoperim un competitor important care se situează destul de aproape de acesta.

Este vorba despre Acces Direct, candidat ce nu vine din zona de maximă audiență, ceea ce face și mai interesantă competiția.”

Audiențe

Social Media

Căutări în online

Despre metodologie

Algoritmul de calcul al Content Power Ratings a fost elaborat luând în calcul trei dimensiuni care au fost raportate la populația totală:

- Indicele volumului de audiență (audience size) – calculat pe baza audiențelor TV la nivel național, numărul celor care urmăresc conturile de pe rețelele de socializare cât și numărul de vizionări ale clipurilor publicate pe conturile show-urilor de pe YouTube. Acest indice are o pondere de 50% în ratingul total.

- Indicele implicării fanilor (involvement) – calculat pe baza numărului de aprecieri și distribuiri de către utilizatori ale conținutului pe rețelele sociale si numărul de căutari ale emisiunii pe motoarele de căutare. Acest indice are o pondere de 30% în ratingul total.

- Indicele de promovare (advocacy) – calculat pe baza aparițiilor în presa scrisă și online și numărul de cometarii de pe conturile de socializare. Acest indice are o pondere de 20% în ratingul total.

Sursele de date utilizate in alcătuirea topurilor au fost: monitorizarea ZeList pentru vizibilitatea în presa scrisă și online, Social Tools™ pentru monitorizarea conturilor de pe rețelele de socializare, Kantar Media pentru datele de audiență TV și Google Trends pentru monitorizarea interesului pe motoarele de căutare.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Metodologia este discutabila. De ce 30% si 20% ? De ce nu 32% si 18%? De ce nu 35% si 15%? Cine a stabilit asta? Analizele acestea ar trebui sa ramana strict pentru uzul intern al acelei agentii. Sa faci public ceva care nu cred ca este stabilit la nivel international ca si metoda de ponderare a audientei de continut TV, pare destul de gresit. Cum ramane cu pretul publicitatii? Cum se stabileste? Tot dupa procentele astea? Ma indoiesc. Daca detin patent international atunci da, toata Media trebuie sa se alinieze la metoda asta.Sa vedem ce va zice Protv despre diminuarea veniturilor astfel calculate pe unele emisiuni :) Celelalte agentii din piata imbratiseaza aceasta metodologie?Dar celelalte televiziuni? Daca nu, atunci e doar un fel de joaca de-a cifrele ...o fictiune pe un subiect dat. Culmea e ca fictiunea se repeta la fiecare trimestru. Nu e cam mult daca e doar fictiune? Va incepe si lumea sa creada in ea...poate ca asta este intentia ascunsa de fapt :):):)
  • Antena 1 are toate productiile si pe Youtube in timp ce ProTv le are pe majoritatea pe site-ul propriu ProTV Plus. De asta productiile Antenei stau mai sus fata de unele de la Pro.
  • Pai e o prostie pentru ca nu toate productiile sunt disponibile pe YouTube. Protv pune foarte putin din continutul sau pe YouTube.

Trimite un comentariu