Skip to main content

Un altfel de top. TV+youtube+social media+Google. Românii au talent, Acces cu Vulpiţa şi Asia Express sunt cele mai tari

 
Un altfel de top. TV+youtube+social media+Google. Românii au talent, Acces cu Vulpiţa şi Asia Express sunt cele mai tari

STUDIU. Un altfel de top al emisiunilor TV în pandemie. Un top care ia în calcul nu numai audienţa TV, cât şi cum se prezintă acestea în social media, pe youtube, în Google Search.

Publicitate

Ce a reieşit? Cine stă cel mai bine după toţi aceşti indicatori?

Românii au talent, Acces Direct şi Asia Express au fost cele mai tari show-uri în ultimele luni, după acest top, făcut de agenţia de media Starcom.

Aceste trei emisiuni au "scorat" cel mai bine, după media în toate zonele luate în calcul (detalii, mai jos).

  • Altele (precum iUmor) au rezultate bune doar într-o zonă: iUmor e de departe cel mai tare pe Youtube şi stă bine, în general pe online (Google Serch şi Fani), dar rezultatele de audienţă de pe TV îl trag mai jos în top.
  • În schimb, Las Fierbinţi e foarte bun la audienţe TV, cu cifre foarte mari, însă pe online are scoruri mai mici.

Paginademedia.ro vă prezintă acest studiu "altfel" făcut de agenţia Starcom, în care clasamentul emisiunilor TV a fost făcut pe mai multe paliere: Audienţă, Social media, YouTube, Google Search, Likes, Shares, PR Mentions, Word of Mouth (Mai multe detalii despre metodologie, la final).

Aşadar, câteva date din clasamentul general: Românii au talent sus în top

1. Românii au talent este starul primăverii. Deţine primul loc în trei dintre cele opt zone luate în calcul, fiind cea mai urmărită emisiune de la televizor, raportat la cifre.

2. Acces Direct este pe locul doi, în special datorită dimensiunii comunităţilor de fani de pe reţelele sociale, dar şi faptului că postările distribuite prezintă un interes ridicat în online. Emisiunea prezentată de Mirela Vaida a înregistrat creşteri consistente de audienţă la începutul acestui an, când a fost adus în emisiune cuplul Vulpiţa şi Viorel.

Citeşte şi: Vulpiţa, găina cu ouă de aur a Antenei 1! Acces direct, imediat după Românii au talent în top

3. Asia Express, tot de la Antena 1, ocupă locul al treilea în top. Pentru show-ul produs de Mona Segall a fost cel mai bun an de la lansarea în România. A atins recorduri istorice, ca cel din finală, când a atins o cotă de piaţă de aproape 50% pe publicul comercial.

Citeşte şi: Finala Asia Express, cifre de patru ori peste Pro TV şi record pentru Antena 1: aproape 50% cotă de piaţă

4. Puterea Dragostei, liderul topului de toamnă, pierde teren faţă de sezonul anterior, în special din cauza scăderii performanţei în ceea ce priveşte menţiunile în presă, dar şi a scăderii volumului de conversaţie pe paginile de social media ale emisiunii, explică cei de la Starcom.

5. iUmor este liderul de vizualizări în YouTube, la distanţă considerabilă de următorul clasat – serialul Mangaliţa.

6. Las Fierbinţi ocupă locul şase la general, dar este pe locul doi ca audienţă.

7. Cu toate că a avut doar două difuzări în această perioadă, Chefi la Cuţite menţine ridicat interesul fanilor prin postările din social media.

8 şi 9. Sacrificiul (Antena 1) şi Vlad (Pro TV) se întrec pentru top, cu un mic plus pentru serialul Antenei 1, în special datorită contului de YouTube unde vedem un număr impresionant de vizualizări.

10. Locul zece este ocupat de emisiunea Bravo, ai stil!, de la Kanal D.

George Muşat (Starcom data strategy & analytics manager), despre analiză:

„Românii Au Talent a fost mereu vedeta grilelor de primăvară încă de la lansare. În ceea ce priveşte audienţele TV, emisiunea se află la mare distanţă de principalii concurenţi, dar odată cu adăugarea tuturor dimensiunilor după care poate fi evaluată o emisiune, descoperim un competitor important care se situează destul de aproape de acesta.

Este vorba despre Acces Direct, candidat ce nu vine din zona de maximă audienţă, ceea ce face şi mai interesantă competiţia.”

Audienţe

Social Media

Căutări în online

Despre metodologie

Algoritmul de calcul al Content Power Ratings a fost elaborat luând în calcul trei dimensiuni care au fost raportate la populaţia totală:

- Indicele volumului de audienţă (audience size) – calculat pe baza audienţelor TV la nivel naţional, numărul celor care urmăresc conturile de pe reţelele de socializare cât şi numărul de vizionări ale clipurilor publicate pe conturile show-urilor de pe YouTube. Acest indice are o pondere de 50% în ratingul total.

- Indicele implicării fanilor (involvement) – calculat pe baza numărului de aprecieri şi distribuiri de către utilizatori ale conţinutului pe reţelele sociale si numărul de căutari ale emisiunii pe motoarele de căutare. Acest indice are o pondere de 30% în ratingul total.

- Indicele de promovare (advocacy) – calculat pe baza apariţiilor în presa scrisă şi online şi numărul de cometarii de pe conturile de socializare. Acest indice are o pondere de 20% în ratingul total.

Sursele de date utilizate in alcătuirea topurilor au fost: monitorizarea ZeList pentru vizibilitatea în presa scrisă şi online, Social Tools™ pentru monitorizarea conturilor de pe reţelele de socializare, Kantar Media pentru datele de audienţă TV şi Google Trends pentru monitorizarea interesului pe motoarele de căutare.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • umilinta postaci , pro nu are rival cu talentatii si fierbintenii
  • Metodologia este discutabila. De ce 30% si 20% ? De ce nu 32% si 18%? De ce nu 35% si 15%? Cine a stabilit asta? Analizele acestea ar trebui sa ramana strict pentru uzul intern al acelei agentii. Sa faci public ceva care nu cred ca este stabilit la nivel international ca si metoda de ponderare a audientei de continut TV, pare destul de gresit. Cum ramane cu pretul publicitatii? Cum se stabileste? Tot dupa procentele astea? Ma indoiesc. Daca detin patent international atunci da, toata Media trebuie sa se alinieze la metoda asta.Sa vedem ce va zice Protv despre diminuarea veniturilor astfel calculate pe unele emisiuni :) Celelalte agentii din piata imbratiseaza aceasta metodologie?Dar celelalte televiziuni? Daca nu, atunci e doar un fel de joaca de-a cifrele ...o fictiune pe un subiect dat. Culmea e ca fictiunea se repeta la fiecare trimestru. Nu e cam mult daca e doar fictiune? Va incepe si lumea sa creada in ea...poate ca asta este intentia ascunsa de fapt :):):)
  • Antena 1 are toate productiile si pe Youtube in timp ce ProTv le are pe majoritatea pe site-ul propriu ProTV Plus. De asta productiile Antenei stau mai sus fata de unele de la Pro.
  • Pai e o prostie pentru ca nu toate productiile sunt disponibile pe YouTube. Protv pune foarte putin din continutul sau pe YouTube.
  • Astia de la Starcom nu fac un clasament asemanator si pentru top 3 TV de la noi? Pro, Antenta si Kanal?
  • umilinta postaci , pensionarii nu au internet iar pe voi va trage in jos asta

Trimite un comentariu

sus