Skip to main content

NOU. Dacă e Luni, e Lunea lui Davide! Cu Liviu David. Unul dintre cei mai respectați publicitari din România!

 
NOU. Dacă e Luni, e Lunea lui Davide! Cu Liviu David. Unul dintre cei mai respectați publicitari din România!

NOU. Liviu David, unul dintre cei mai experimentați creativi din publicitatea românească, este invitatul Paginademedia.ro în fiecare luni, la Lunea lui Davide.

Publicitate

O serie de articole despre lumea publicității românești, un domeniu efervescent și mult comentat, cu Liviu David - Davide, omul din spatele multor reclame din România, de la Connex, până la Fan Courier, autorul cărții "Pauza de publicitate - cum să gândești reclame într-o lume care nu le iubește".

Astăzi, un articol care spune lucrurilor pe nume. În stilul ironic al lui Davide: "Cum să demotivezi o agenție de publicitate. 10 metode care nu dau greș."

Înainte, cine este Liviu David?

La începutul anilor '90, a vrut să plece din țară în Occident, dar a fost prins în Slovenia, după ce a trecut "la limită" de grănicerii din Ungaria. Trimis înapoi în țară, s-a apucat de caricaturi (desenele de la această rubrică îi aparțin). A și câștigat concursuri jurizate de Horațiu Mălăele.

Caricaturile l-au ajutat să ajungă "copywriter" (un termen despre care habar nu avea ce înseamnă). În Academia Cațavencu a citit anunțul de angajare care avea să-l propulseze în lumea agențiilor de publicitate. OFC DMB&B (devenită apoi D'Arcy) angaja oameni. Copywriteri.

Și-a legat numele, de-a lungul timpului, de branduri precum Connex (la efervescenta agenție D'Arcy), Banca Transilvania, Money Channel ("Feedback is fifty"), QFort și multe, multe altele. A plecat câțiva ani din țară, în Australia, dar s-a întors. Acum lucrează la Next Advertising.

Liviu David: Cum să demotivezi o agenție de publicitate. 10 metode care nu dau greș.

În cei peste 20 de ani jertfiți pe altarul publicității românești, mi-am putut da seama în câte feluri diferite poate un client demotiva o agenție.

Dacă te întrebi care sunt felurile prin care poți MOTIVA o agenție de publicitate – ei bine, citind cele de mai jos, e ușor să le deduci.

Iar dacă te întrebi de ce e necesară motivarea agenției care se ocupă de imaginea companiei tale, poate ar trebui să lucrezi în alt departament, nu la marketing.

Iată 10 „metode” care spulberă drive-ul unei agenții de advertising.

1. Lasă-i să vadă că îi consideri doar niște furnizori. Cei din agenție trebuie să livreze la comandă, că de aia sunt plătiți.

Îi plătești, deci trebuie să le placă să lucreze pentru tine.

2. Oferă cerințe vagi la briefing și critici detaliate la prezentare. Adică indulgență față de tine și exigență față de ei.

Tu ai o scuză, că n-ai făcut atât de multe campanii ca ei. Ei sunt profesioniști și vor ghici exact ce n-ai știut să le ceri.

3. Dă vina pe factori externi imposibil de controlat. Cum ar fi criza financiară sau pandemia. Cei de la agenție trebuie să înțeleagă că tu din cauza asta trebuie să tai bugetele, tu nu trebuie să-i înțelegi că din cauza asta trebuie să dea oameni afară și să performeze mai greu.

Din nou, tu ai o scuză, ei nu. Ei sunt doar ce scrie la punctul 1.

4. Când refuzi ceva, invocă opinia altor persoane, care nu cunosc cerințele dar au păreri foarte ferme.

Cum ar fi șeful (finanțist), soția, oamenii de la vânzări, cel mai bun prieten sau copilul de 6 ani.

5. Amenință-i cu pitch-ul. Fă-i să înțeleagă că agenții de publicitate sunt pe toate drumurile, clienți cu bani ca tine nu.

Se știe că ăștia din agenții nu muncesc decât amenințați sau împinși de la spate.

6. Nu lăsa nimic nemodificat. Lucrările propuse de agenție, chiar dacă sunt perfecte, trebuie să capete touch-ul tău personal.

De aia ești plătit să lucrezi la marketing. Dacă nu faci asta, te trezești că te ia șeful la întrebări.

7. Acum e cel mai bun moment să ceri lucruri de azi pe mâine, pentru că de pandemie toată lumea lucrează de acasă. Deci programul e 24/7.

Dacă îți trimit ceva seara după 21:00, spune-le că le dai răspuns a doua zi după începerea programului. Sau, mai bine, când te întorci din concediu.

Clientul e întotdeauna stăpânul agenției, și trebuie să se poarte ca atare, altfel ăștia și-o iau în cap.

8. Dacă plătești la proiect, fă o mie de revizii în aceiași bani. Dacă plătești un fee lunar, consideră-l un fel de abonament „all you can eat, with only $17.99”.

9. Fă periodic pitch-uri cu multe agenții. Neplătite, evident. Asta îi ține alerți, nu îi lasă să adoarmă.

Chestia cu „lucrul în echipă” e o prostie, nu ai cum să fii în aceeași echipă cu - vezi punctul 1.

10. Amintește-le zilnic că trebuie să zică sărumâna. În vremuri ca acestea, greu se câștigă o bucată de pâine, iar cuțitul și cheile de la brutărie sunt la tine.

"Învățăturile" lui Liviu David

Cu atâtea reclame la activ, Liviu David a decis să-și adune experiențele într-un volum ca un manual: Pauza de publicitate sau cum să gândești reclame într-o lume care nu le iubește.

O carte "pe înțelesul tuturor", cu multe exemple și experiențe, încărcate de "învățături". Pentru creativi, pentru oameni de marketing, pentru clienți, dar și pentru cei care sunt doar fascinați de lumea publicității și încearcă să o înțeleagă.

Volumul poate fi comandat pe site-ul Pauzadepublicitate.ro

Din carte:

Cum să rezolvi un brief, cum să fii un copywriter bun, cum să fii un designer bun, cum să gândești conceptual și strategic, cum să-ți dezvolți exigența personală, cum să speculezi contextele, cum să NU îți scrii CV-ul pentru creație.

Dezbateri: este publicitatea o minciună? Ce e original și ce e copiat? Să vindem sau să fim creativi? Branduri sau produse? Sunt corecte focus group-urile? Cum gândesc oamenii de creație?

Cum arată relația dintre client și agenție care dă naștere la campanii valoroase? Ce înseamnă campanii valoroase? Gafe ale oamenilor din agenții. Gafe ale oamenilor de marketing. Cutume. Exemple de idei și campanii.

Pauzadepublicitate.ro

În toamna anului trecut, Interviurile Paginademedia.ro l-au avut ca invitat de Liviu David. Dacă volumul este unul "de citit", interviul este, spunem noi, unul "de văzut".

Citește și: VIDEO. "Țara asta e polarizată: ori ești fraier, ori ești șmecher". Despre români, de Ziua Unirii, cu un altfel de publicitar

VIDEO. Liviu David, la Interviurile Paginademedia. LIVE, din Studioul Paginademedia.ro:

Citește și: LIVE. Un publicitar cu o poveste "ca-n filme", la Interviurile LIVE: Liviu David. A vrut să fugă din țară, a prins "copilăria" publicității, a lucrat afară, dar s-a întors


Citește și: VIDEO. "Țara asta e polarizată: ori ești fraier, ori ești șmecher". Despre români, de Ziua Unirii, cu un altfel de publicitar

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu