Skip to main content

REACŢII. Ştirea despre falsul accident al lui Selly a dispărut de pe România TV. Ce au făcut alte publicaţii? Adevărul şi Libertatea, rectificări şi scuze

 
REACŢII. Ştirea despre falsul accident al lui Selly a dispărut de pe România TV. Ce au făcut alte publicaţii? Adevărul şi Libertatea, rectificări şi scuze

UPDATE. Gest rar în presa din România. Libertatea şi-a cerut public scuze şi şi-a asumat greşeala, dar a anunţat şi ce măsuri va lua după ce a publicat ştirea falsă legată de Selly, într-un material publicat în această seară.

Publicitate

„Am luat câteva decizii, vom reduce la anumite subiecte din viteză şi vom creşte nivelul filtrelor de verificare, sporind inclusiv numărul oamenilor de la newsdesk, ca să oferim mai mult timp pentru a discerne”, scrie textul celor de la Libertatea.

Redacţia a prezentat scuze cititorilor, pentru a doua oară: „Libertatea îşi cere scuze, am greşit dând o ştire fără să luăm reacţia, iar ştirea s-a dovedit neadevărată”, mai spun jurnaliştii.

Jurnalista care a semnat articolul, Anamaria Nedelcoff, şi-a asumat, de asemenea greşeala profesională într-o postare pe Facebook: "Greşeală de începător, îmi asum", a scris ea. Detalii mai jos, în articol.

REACŢII. Ce au făcut publicaţiile care au preluat farsa lui Selly, cu accidentul de maşină? Pe România TV, publicaţia de la care „s-a rostogolit” subiectul, postarea nu mai apare.

La o simplă căutare pe platforma televiziunii de ştiri, materialul care anunţa „un nou accident de maşină al lui Selly” este, acum "Eroare 404".

Paginademedia.ro a trimis o serie de întrebări către un oficial România TV dar, până la această oră, nu am primit vreun răspuns.

De asemenea, materialul nu mai există nici pe platforma Spynews.

Adevărul şi Libertatea au făcut rectificări. Libertatea chiar a cerut scuze cititorilor.

Reamintim că Selly a fabricat un material din care părea că are un „nou accident”, filmul a ajuns la România TV (de la un „telespectator”), iar postul TV a muşcat „momeala”: a dat clipul pe post. Fără o minimă verificare.

Citeşte şi: Selly şi falsul accident: "Am regizat toată porcăria asta pentru ca voi să vedeţi că nimic nu poate fi 100% de încredere"

Adevărul a scris:

„Menţionăm că nu l-am contactat pe Andrei Şelaru pentru a confirma accidentul, în momentul în care ştirea a fost publicată”, arată nota site-ului.

Libertatea, de asemenea:

„Într-o versiune anterioară a articolului, Libertatea a preluat ştirea de la România TV şi a anunţat accidentul în care a fost implicat Selly, fără să-l contacteze pe vlogger. A încercat să obţină o reacţie de la autorităţi, însă fără rezultat, deoarece ar fi fost vorba despre o tamponare. A fost o eroare pentru care ne cerem scuze cititorilor”, punctează textul.

Alte publicaţii care au preluat fake-ul pus la cale de Selly nu au rectificat textele, până la momentul publicării acestui material. O monitorizare Paginademedia.ro arată că Digi24, Gândul, Cancan, Evz sau DC News nu au rectificat materialele până la momentul publicării acestui material.

Citeşte şi: Selly şi falsul accident: "Am regizat toată porcăria asta pentru ca voi să vedeţi că nimic nu poate fi 100% de încredere"

Gest rar în presă. Libertatea: am greşit dând o ştire falsă

Libertatea îşi asumă greşeala şi îşi cere scuze, într-un material separat (după ce prima dată a făcut-o în articolul rectificat).

"Libertatea îşi cere scuze, am greşit dând oGreşeala jurnaliştilor a fost aceea că nu l-au căutat pe autorul iniţial al informaţiei, ca să verifice.

Din articol:

  • Faptul că am încercat să luăm o reacţie de la autorităţi a fost insuficient. Trebuia să căutăm până la capăt.
  • Ne pare rău şi ne cerem scuze pentru eroare.
  • Mai mult, sperăm că am învăţat din gafă, care nu aparţine unui om, ci sistemului redacţional.
  • Am eşuat toţi, nu un redactor. ştire fără să luăm reacţia, iar ştirea s-a dovedit neadevărată!", scrie Libertatea.

Articolul din Libertatea, aici.

De asemenea, jurnalista Anamaria Nedelcoff a scris pe Facebook: "Greşeală de începător. Îmi asum". Într-un comentariu, le răspunde cititorilor că a încercat o verificare: "Am verificat la poliţie, Ideea e că tamponările nu ajung la ei."

De ce a făcut vloggerul asta farsa pentru România TV?

Totul a pornit de la România TV. După ce postul a difuzat materiale cu burtiere deplasate şi informaţii neverificare despre el, la începutul lunii august, acesta s-a hotărât să le dea o lecţie. Cum au arătat burtierele România TV, de atunci? Doar câteva:

- „Filmarea momentului în care Selly trage cu pistolul”
- „Prezentator TV, împuşcat de milionarul Selly”
- „Selly, dus la detectorul de minciuni”

„Mi-au speriat familia pentru un punct de rating”, explică el.

Captura de pe site-ul România TV

VIDEO. Selly - Adevărul despre filmarea cu accidentul meu

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Salut, tu cati bani ai dat RTV ului pentru a fi promovat? Sau, ai primit tu bani pentru stire?
  • Nu intereseaza pe nimeni prostule jk. Nici pe canalul lui, Shelaru nu pomeneste de pro. Doar *** apar pe aici prin comentarii si scriu de stirileprotv. Ca de antenuta, nimic.
  • Pruteanu si ceilalti care săriti in sus ca sf nu zice de antena
    Ba,de la ei te mai astepti(mai ales de la spynews)însă de la știrile pro tv AI PRETENTII.Ca sunt considerați cei mai buni tv,online etc.
    Înțelegi acum de ce se apasă mai tare pe pro?
  • Pai se vede ca nu ai cu cine postacule antenist zf. Auzi la el ca nu se uita la Antene. Dar nu putea sa dea link cu stirea falsa cu accidentul lui Shelica data de Antenuta. Nu. Doar link-ul de la Pro il da. Antenistul...
  • @Proteanul, ma vad nevoit sa cedez, nu am cu cine. Multumesc pt. pareri.
  • Deci prostule zf, daca Shelarul nu a zis nimic de Pro, a trebuit sa apara postacul antenist zf sa comenteze?
  • Deci iti repet iar, prostule zf, vezi ca si stirile de la Antenuta au fost sterse. De asta de ce nu zici? Sau tu te legi doar de Pro, postacule antenist?
  • @Proteanul, ti-am zis sa vorbesti frumos, aici nu esti pe camp la tine, la tzara. Nu stiu de Antena pt. ca nu ma uit la mizeria aia si nici nu citesc ce baga ei pe site-urile lor. Pe site-ul Stirilor Pro ma mai uitam din cand in cand, dar se pare ca s-a dus rau in cap online-ul. Singurul motiv pt. care Selly nu le-a dat in cap cand a numit public site-urile care au preluat dobitoceste fake news-ul e pt. ca o sa colaboreze cu Pro.

    Mai ai si alte nelamuriri?
  • ne plingem mereu de multitudinea de stiri false care ne agreseaza dar continuam sa le urmarim ca maso ! baiatul asta le-a pus-o concret dar credeti ca se vor potolii ? disperarea lor e asa de mare ca si nesimtirea lor De deontologie profesionala nici nu mai pomenim ! se lauda cu audienta cantitativa nu calitativa Ar trebui introdusa masurarea audientei si dupa pregatirea omului
  • Hai postacule antenisit , de audiente nimic?
    Si aseara pro a avut share dublu in primetime comercial, antenuta iar locul 3 , ha ha ha
    Hai de Vulpita nimic? Ca laudai emisiunea pana sa inceapa noul sezon, ca o sa rupa tot , dar teapa
  • Frica mare pe postacule antenist mile ha hahahah
    De audiente nu zice nimic , dezastru cu accesatii cu vulpita lider doar la pensionari , ha ha ha
  • Deci prostule zf, vezi ca si stirile de la Antenuta au fost sterse. De asta de ce nu zici? Sau tu te legi doar de Pro, postacule antenist?
  • vai cum se poate sa puneti pro in aceeasi oala , creadeati ca sunt diferiti iete
  • Postacule antenist mile , de audiente nu mai zici nimic? Dezastru cu accesatii tai cu Vulpita. Lider doar la pensionari , ha ha ha

Trimite un comentariu

sus