Skip to main content

TOP ADC. Luna iulie, în campanii creative. Multe idei în Digital şi TV. Paul Ipate, actor principal într-un spot. Penny şi ING, proiecte noi şi agenţii noi

 
TOP ADC. Luna iulie, în campanii creative. Multe idei în Digital şi TV. Paul Ipate, actor principal într-un spot. Penny şi ING, proiecte noi şi agenţii noi

TOP ADC IULIE. Ce-au mai produs creativii în a doua lună de vară? ADC, organizaţia care reuneşte oameni din agenţii, a stabilit care sunt cele mai bune idei ale lunii iulie. Surpriză! Pe primul loc nu avem o campanie sau vreun spot video, ci un proiect din zona grafică.

Publicitate

Titlul de lucrarea lunii a fost adjudecat de graphic designerul Victor Bartis, care a creat un nou font, şi anume Kaftan Serif. Acesta poate fi folosit de creativii din diferite domenii, în lucrările lor. Site-ul prezintă şi sfaturi şi recomandări de folosire a fontului, împreună cu posibilitatea de testare a acestuia.

De asemenea, ideea lui Victor Bartis a obţinut şi primul loc în categoria Digital.

În iulie au ieşit multe campanii pe TV, în online, dar şi în Print sau Outdoor. Printre altele, avem un spot al lanţului de banci First Bank, cu Paul Ipate în rolul principal.

De asemenea, regăsim şi un proiect Penny semnat de agenţia Papaya, dar şi o serie de spoturi pentru ING gândite de Jazz.

Graphic design aşa cum ar trebui să fie, cu obsesie pentru detaliu

Motivul distincţiei a fost explicat de Răzvan Căpănescu (creative partner | wings CLL şi membru ADC). Acesta spune, printre altele:

„De câte ori trebuie să scriu o argumentare pentru o idee creativă sau să justific un vot în vreo competiţie, mă gândesc de două ori înainte. Pentru că încerc să evit a aduce în discuţie simboluri sau idei absconse, la care autorul poate că nici nu s-a gândit.

Dar în cazul fontului creat de Victor Bartis, câteva lucruri sunt evidente. Începând cu această greu de uitat senzaţie, cum că vezi un fel de mătase care se aşterne în pagină.

Precum îi spune şi numele, linia încorporează moştenirea caftanului boieresc şi pluteşte ca o mantă. Doar că ancorată bine de serif.

V-am prevenit că ajungem la comentarii literare. Însă nici să mă limitez la un comentariu sărac în faţa unei idei bogate parcă nu imi vine.

Reuşeste să fie decorativ şi în acelaşi timp simplu (în cel mai bun sens). Aşa încât headline-urile par să fie predestinate să fie scrise doar cu fontul ăsta. Îmbogăţeşte orice vizual.

Graphic design aşa cum ar trebui să fie – cu obsesie pentru detaliu.

Până şi simplu fapt că am ajuns la aproape jumătate de pagină povestind despre această lucrare este o dovadă că merită din plin Locul 1. Probabil între cele mai uşoare decizii de notă maximă pe care le-am luat vreodată”, spune Căpănescu.


DIGITAL: Penny, Alka, Jisk sau Rom


Locul secund, în categoria Digital, a fost ocupat de o campanie Penny, semnată de noua agenţie a lanţului de supermarketuri: Papaya.

Citeşte şi: Ion, Maria şi Penny. Campanie de rebranding. Ce agenţie semnează campania? Cum arată noul logo?

Sub titlul Economisim bani, nu dragoste, spotul transpune povestea de dragoste dintre Romeo şi Julieta, într-una despre iubire, respect şi grijă faţă de ceilalţi, unde personaje principale sunt tinerii Maria şi Ion.

La egalitate, tot pe doi, avem şi proiectul Viaţa pe orizontală, realizat de agenţia ontheroof pentru Seminţele Alka. Ideea centrală a fost de a scoate în evidenţă ambalajul seminţelor, creat pentru a exprima relaxarea, după cum spun oamenii din spatele ideii.

Campania prezintă schimbări atipice unde rapperii, comedianţii sau skaterii trăiesc viaţa pe orizontală.

Echipa este formată din: Adrian Rusu, Paul Tănase (Art Directors) & Ioana Dinu (Copywriter).

În categoria Digital au fost multe menţiuni, în iulie. Câteva lucruri, pe scurt, despre fiecare:

Una dintre menţiuni merge la campania Isolation Whopper, semnată de Burger King şi Publicis România. Campania prezintă un insight amuzant legat de faptul că în perioada de izolare linia dintre hainele de casă şi hainele de lucru era foarte subţire.

Astfel că spotul încearcă să mulţumească celor care livrau mâncare şi erau aşteptaţi în noul look de izolare.

Echipa: Vlad Socianu (Art Director) şi Cosmin Anghel (Copywriter).

Tot menţiune are şi campania socială Acum ştii, realizată de Asociaţia Anais şi JYSK, cu ajutorul agenţiei GMP PR. Proiectul are scopul de a informa asupra violenţei domestice şi a faptului că, în timpul izolării, victimele abuzurilor nu găseau uşor refugiu.

Platforma acumstii.ro adună informaţii utile pentru victime sau familiile şi prietenii acestora.

Echipa: Octavian Gheorghe (Creative Director & Copywriter) şi Alex Dascălu (Art Director).

Periş şi Kubis Interactive au o menţiune în categoria Digital pentru spotul Campionatul Naţional de Grătărit în care Dan Badea pregăteşte cu atenţie grătarul pentru echipa formată din membrii familiei, care îl urmăresc cu ochi critici.

Echipa creativă este formată din: Alexandra Horvath (Group Creative Director) şi Alina Răduţ (Senior Art Director).

Nu în ultimul rând, menţiune are şi proiectul ROM Global, creat de agenţia MRM//McCann pentru brandul ROM.

Proiectul propune o alternativă la călătorie, amintind de spiritul călător pe care fiecare român îl are, cu dovada faptului că în orice fotografie a vreunui obiectiv turistic popular se află cu siguranţă şi un român.

Echipa creativă: Ionuţ Raicu (Art Director) şi Mădălina Pop (Copywriter).


TV: ING şi First Bank cu Paul Ipate


Primul loc în zona de proiecte TV a fost adjudecat de un proiect ING, semnat de agenţia Jazz Communication. Este primul proiect major lucrat de Jazz din postura de agenţie a ING Bank.

Citeşte şi: „Şi, Şi, Şi”: Nouă campanie, nou slogan şi trei spoturi noi. Primul proiect major semnat de agenţia Jazz pentru ING

Seria de spoturi vorbeşte despre cardurile ING şi beneficiile acestora: curs valutar avantajos, plăţi sigure cu telefonul şi zero comisioane la bancomate. Echipa creativă este formată din: Vio Pintilie (Art Director) & Adina Basag (Senior Copywriter).

Menţiunile din categoria TV sunt:

Viaţa pe orizontală, campanie realizată de agenţia ontheroof pentru Seminţele Alka, se regăseşte şi pe lista menţiunilor din zona de televiziune.

O altă menţiune merge către proiectul Cumpărături după regulile tale, semnat de Publicis România şi Carrefour.

Prezintă numeroasele posibilităţi de a face cumpărături. Fie că este vorba de cumparături online, rezervarea unor produse şi ridicarea lor pentru un contact minim, există câte o variantă pentru fiecare cumpărător.

Echipa creativă: Alin Badiu şi Sebastian Romano (Group Creative Directors).

Menţiune în categoria TV are şi Primul care face diferenţa, noua campanie First Bank, cu Paul Ipate. Realizat împreună cu agenţia Cheil Centrade, spotul vorbeşte despre faptul că mai important decât a crea ceva este strategia de a-l pune în evidenţă.

De aceea de multe ori nu contează primul care a venit cu ideea, ci cel are a făcut-o să conteze.

Citeşte şi: Cine va face reclamele First Bank? Banca relansată de Naumovici în 2018 şi-a ales prin pitch o nouă agenţie

Echipa creativă: Ana Tănase (Art Director), Alexandru Iliescu (Copywriter), Roxana Niţă (Group Creative Director), Mihai Gongu (Executive Creative Director).


Outdoor


Primul loc, în categoria Outdoor, este câştigat de muralul HOPE for Bucharest, realizat de TypeThursday Bucharest şi Street Delivery.

Cu ocazia ediţiei de anul acesta Street Delivery, spaţiul pietonal din faţa Sălii Palatului a fost reamenajat, pentru a aduce bucureştenilor un plus de speranţă mult aşteptată mai ales în contextul actual.

Echipa creativă este formată din: Bianca Dumitraşcu şi Artemisa Pascu.

Menţiune în aceeaşi categorie are şi proiectul Public28, creat de Local Design Circle. Public28 este un spaţiu expoziţional public, ale cărui panouri prezintă proiecte ale studenţilor din departamente de design sau evenimente relevante pentru comunitatea de design.

Seriile de afişe Public28 vor fi expuse lunar, iar sistemul de expunere este realizat de Fabricate.


PRINT


Visual Playground, Beans&Dots şi Fabrik au creat o serie de cărţi poştale care câştigă primul loc, în categoria Print.

Proiectul Eroii Invizibili devine un gest de recunoştinţă pentru toţi cei care în perioada dificilă a izolării cauzate de pandemie au lucrat cot la cot pentru a asigura siguranţa cetăţenilor.

Echipa creativă este formată din: Evelin Bundur, Anca Ungureanu şi Alexandru Aron.

Menţiune în categoria Print au şi Biz, împreună cu Cheil Centrade pentru coperta revistei, care poartă numele Învingătorii Erei Corona.

Coperta vorbeşte despre o nouă „eră”, o nouă provocare apărută în istoria omenirii, pe care împreună să o soluţionăm.

Echipa creativă este formată din: Victor Trifan (Art Director), Marijus Pudar (3D Designer) & Mihai Gongu (Executive Creative Director).

Tot menţiune în categorie are proiectul Ceramic, Flowers & Ice Cream market organizat de Cărtureşti Modul, care a avut loc în perioada 10-12 iulie. Execuţia print a fost realizată de Artemisa Pascu.


EXPERIENTIAL/BTL

Primul loc al categoriei Experiential/BTL revine echipelor 441 Design Studio, Dume de Mestecat şi Aural Eye pentru activarea din cadrul Street Delivery a proiectului Înăuntru.

Videoproiecţia a cuprins un recap al proiectului care a adunat pe timp de pandemie poveşti reale ale oamenilor şi modul în care aceştia îşi petreceau timpul în izolare. Poveştile au fost ilustrate creând un imens bloc fictiv şi o comunitate.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus