Skip to main content

TOP ADC. Luna iulie, în campanii creative. Multe idei în Digital și TV. Paul Ipate, actor principal într-un spot. Penny și ING, proiecte noi și agenții noi

 
TOP ADC. Luna iulie, în campanii creative. Multe idei în Digital și TV. Paul Ipate, actor principal într-un spot. Penny și ING, proiecte noi și agenții noi

TOP ADC IULIE. Ce-au mai produs creativii în a doua lună de vară? ADC, organizația care reunește oameni din agenții, a stabilit care sunt cele mai bune idei ale lunii iulie. Surpriză! Pe primul loc nu avem o campanie sau vreun spot video, ci un proiect din zona grafică. 

Titlul de lucrarea lunii a fost adjudecat de graphic designerul Victor Bartis, care a creat un nou font, și anume Kaftan Serif. Acesta poate fi folosit de creativii din diferite domenii, în lucrările lor. Site-ul prezintă și sfaturi și recomandări de folosire a fontului, împreună cu posibilitatea de testare a acestuia. 

Publicitate

De asemenea, ideea lui Victor Bartis a obținut și primul loc în categoria Digital. 

În iulie au ieșit multe campanii pe TV, în online, dar și în Print sau Outdoor. Printre altele, avem un spot al lanțului de banci First Bank, cu Paul Ipate în rolul principal. 

De asemenea, regăsim și un proiect Penny semnat de agenția Papaya, dar și o serie de spoturi pentru ING gândite de Jazz. 

Graphic design așa cum ar trebui să fie, cu obsesie pentru detaliu

Motivul distincției a fost explicat de Răzvan Căpănescu (creative partner | wings CLL și membru ADC). Acesta spune, printre altele: 

„De câte ori trebuie să scriu o argumentare pentru o idee creativă sau să justific un vot în vreo competiție, mă gândesc de două ori înainte. Pentru că încerc să evit a aduce în discuție simboluri sau idei absconse, la care autorul poate că nici nu s-a gândit.

Dar în cazul fontului creat de Victor Bartis, câteva lucruri sunt evidente. Începând cu această greu de uitat senzație, cum că vezi un fel de mătase care se așterne în pagină.

Precum îi spune și numele, linia încorporează moștenirea caftanului boieresc și plutește ca o mantă. Doar că ancorată bine de serif.

V-am prevenit că ajungem la comentarii literare. Însă nici să mă limitez la un comentariu sărac în fața unei idei bogate parcă nu imi vine.

Reușeste să fie decorativ și în același timp simplu (în cel mai bun sens). Așa încât headline-urile par să fie predestinate să fie scrise doar cu fontul ăsta. Îmbogățește orice vizual.

Graphic design așa cum ar trebui să fie – cu obsesie pentru detaliu.

Până și simplu fapt că am ajuns la aproape jumătate de pagină povestind despre această lucrare este o dovadă că merită din plin Locul 1. Probabil între cele mai ușoare decizii de notă maximă pe care le-am luat vreodată”, spune Căpănescu. 


DIGITAL: Penny, Alka, Jisk sau Rom


Locul secund, în categoria Digital, a fost ocupat de o campanie Penny, semnată de noua agenție a lanțului de supermarketuri: Papaya.

Citește și: Ion, Maria și Penny. Campanie de rebranding. Ce agenție semnează campania? Cum arată noul logo?

Sub titlul Economisim bani, nu dragoste, spotul transpune povestea de dragoste dintre Romeo și Julieta, într-una despre iubire, respect și grijă față de ceilalți, unde personaje principale sunt tinerii Maria și Ion.

La egalitate, tot pe doi, avem și proiectul Viața pe orizontală, realizat de agenția ontheroof pentru Semințele Alka. Ideea centrală a fost de a scoate în evidență ambalajul semințelor, creat pentru a exprima relaxarea, după cum spun oamenii din spatele ideii. 

Campania prezintă schimbări atipice unde rapperii, comedianții sau skaterii trăiesc viața pe orizontală.

Echipa este formată din: Adrian Rusu, Paul Tănase (Art Directors) & Ioana Dinu (Copywriter).

În categoria Digital au fost multe mențiuni, în iulie. Câteva lucruri, pe scurt, despre fiecare: 

Una dintre mențiuni merge la campania Isolation Whopper, semnată de Burger King și Publicis România. Campania prezintă un insight amuzant legat de faptul că în perioada de izolare linia dintre hainele de casă și hainele de lucru era foarte subțire.

Astfel că spotul încearcă să mulțumească celor care livrau mâncare și erau așteptați în noul look de izolare.

Echipa: Vlad Socianu (Art Director) şi Cosmin Anghel (Copywriter).

Tot mențiune are și campania socială Acum știi, realizată de Asociația Anais și JYSK, cu ajutorul agenției GMP PR. Proiectul are scopul de a informa asupra violenței domestice și a faptului că, în timpul izolării, victimele abuzurilor nu găseau ușor refugiu.

Platforma acumstii.ro adună informații utile pentru victime sau familiile și prietenii acestora.

Echipa: Octavian Gheorghe (Creative Director & Copywriter) și Alex Dascălu (Art Director).

Periș și Kubis Interactive au o mențiune în categoria Digital pentru spotul Campionatul Național de Grătărit în care Dan Badea pregătește cu atenție grătarul pentru echipa formată din membrii familiei, care îl urmăresc cu ochi critici.

Echipa creativă este formată din: Alexandra Horvath (Group Creative Director) și Alina Răduț (Senior Art Director).

Nu în ultimul rând, mențiune are și proiectul ROM Global, creat de agenția MRM//McCann pentru brandul ROM.

Proiectul propune o alternativă la călătorie, amintind de spiritul călător pe care fiecare român îl are, cu dovada faptului că în orice fotografie a vreunui obiectiv turistic popular se află cu siguranță și un român.

Echipa creativă: Ionuț Raicu (Art Director) și Mădălina Pop (Copywriter).


TV: ING și First Bank cu Paul Ipate


Primul loc în zona de proiecte TV a fost adjudecat de un proiect ING, semnat de agenția Jazz Communication. Este primul proiect major lucrat de Jazz din postura de agenție a ING Bank.

Citește și: „Și, Și, Și”: Nouă campanie, nou slogan și trei spoturi noi. Primul proiect major semnat de agenția Jazz pentru ING

Seria de spoturi vorbește despre cardurile ING și beneficiile acestora: curs valutar avantajos, plăți sigure cu telefonul și zero comisioane la bancomate. Echipa creativă este formată din: Vio Pintilie (Art Director) & Adina Basag (Senior Copywriter).

Mențiunile din categoria TV sunt:

Viața pe orizontală, campanie realizată de agenția ontheroof pentru Semințele Alka, se regăsește și pe lista mențiunilor din zona de televiziune. 

O altă mențiune merge către proiectul Cumpărături după regulile tale, semnat de Publicis România și Carrefour.

Prezintă numeroasele posibilități de a face cumpărături. Fie că este vorba de cumparături online, rezervarea unor produse și ridicarea lor pentru un contact minim, există câte o variantă pentru fiecare cumpărător.

Echipa creativă: Alin Badiu şi Sebastian Romano (Group Creative Directors).

Mențiune în categoria TV are și Primul care face diferența, noua campanie First Bank, cu Paul Ipate. Realizat împreună cu agenția Cheil Centrade, spotul vorbește despre faptul că mai important decât a crea ceva este strategia de a-l pune în evidență.

De aceea de multe ori nu contează primul care a venit cu ideea, ci cel are a făcut-o să conteze.

Citește și: Cine va face reclamele First Bank? Banca relansată de Naumovici în 2018 și-a ales prin pitch o nouă agenție

Echipa creativă: Ana Tănase (Art Director), Alexandru Iliescu (Copywriter), Roxana Niță (Group Creative Director), Mihai Gongu (Executive Creative Director).


Outdoor


Primul loc, în categoria Outdoor, este câștigat de muralul HOPE for Bucharest, realizat de TypeThursday Bucharest și Street Delivery.

Cu ocazia ediției de anul acesta Street Delivery, spațiul pietonal din fața Sălii Palatului a fost reamenajat, pentru a aduce bucureștenilor un plus de speranță mult așteptată mai ales în contextul actual.

Echipa creativă este formată din: Bianca Dumitrașcu și Artemisa Pascu.

Mențiune în aceeași categorie are și proiectul Public28, creat de Local Design Circle. Public28 este un spațiu expozițional public, ale cărui panouri prezintă proiecte ale studenților din departamente de design sau evenimente relevante pentru comunitatea de design.

Seriile de afișe Public28 vor fi expuse lunar, iar sistemul de expunere este realizat de Fabricate.


PRINT


Visual Playground, Beans&Dots și Fabrik au creat o serie de cărți poștale care câștigă primul loc, în categoria Print.

Proiectul Eroii Invizibili devine un gest de recunoștință pentru toți cei care în perioada dificilă a izolării cauzate de pandemie au lucrat cot la cot pentru a asigura siguranța cetățenilor.

Echipa creativă este formată din: Evelin Bundur, Anca Ungureanu și Alexandru Aron.

Mențiune în categoria Print au și Biz, împreună cu Cheil Centrade pentru coperta revistei, care poartă numele Învingătorii Erei Corona.

Coperta vorbește despre o nouă „eră”, o nouă provocare apărută în istoria omenirii, pe care împreună să o soluționăm.

Echipa creativă este formată din: Victor Trifan (Art Director), Marijus Pudar (3D Designer) & Mihai Gongu (Executive Creative Director).

Tot mențiune în categorie are proiectul Ceramic, Flowers & Ice Cream market organizat de Cărturești Modul, care a avut loc în perioada 10-12 iulie. Execuția print a fost realizată de Artemisa Pascu.


EXPERIENTIAL/BTL

Primul loc al categoriei Experiential/BTL revine echipelor 441 Design Studio, Dume de Mestecat și Aural Eye pentru activarea din cadrul Street Delivery a proiectului Înăuntru.

Videoproiecția a cuprins un recap al proiectului care a adunat pe timp de pandemie povești reale ale oamenilor și modul în care aceștia își petreceau timpul în izolare. Poveştile au fost ilustrate creând un imens bloc fictiv și o comunitate.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu