Skip to main content

Agenția lui Ursus răspunde controverselor: Ce-a vrut cu reclama bere-suc de la pisi-câine? De ce nu va mai rula spotul?

 
Agenția lui Ursus răspunde controverselor: Ce-a vrut cu reclama bere-suc de la pisi-câine? De ce nu va mai rula spotul?

Agenția lui Ursus răspunde controverselor iscate în jurul campaniei „Bere-suc” de la „Pisi-câine”. Ce public a vrut să atingă cu reclama?

Publicitate

De ce e folosit "pisi-câinele", personaj care prinde la copii? Pentru că de aici au venit și reclamațiile: cum că, deși e un produs fără alcool, reclama poate crea o favorabilitate în rândul copiilor pentru un brand de bere, în speță Ursus.

 Am vizat încă de la început un target exclusiv adult”, spun reprezentanții brandului pentru Paginademedia.ro.

Oricum, spun aceștia, spotul nu va mai rula, deoarece - cel puțin așa susține agenția - campania s-a încheiat.  

Răspunsul vine în contextul în care, în online, au apărut voci care acuză că „berea-suc” atrage mai degrabă atenția copiilor, nu a adulților, pentru că este „și bere, și suc”.

Astăzi, cei de la Leo Burnett au venit cu o poziție oficială pentru Paginademedia.ro: resping acuzațiile și explică de la ce a plecat conceptul „bere-suc” de la „pisi-câine”

Înainte de răspunsul cretivilor care s-au ocupat de campanie, câteva detalii despre aceasta. A fost lansată în iulie și promovează noi variante de Ursus Cooler, pe lângă cea cu lâmăie: cu cireșe și cu grepfruit. De aici vine conceptul: este o „bere-suc” sau un „suc-bere”. (Mai multe detalii, AICI)

Agenția care s-a ocupat de creație, Leo Burnett, dat câteva explicații cu privire la scopul campaniei. Pe scurt: 

- campania s-a încheiat la finalul lunii august, spun ei

- am vizat încă de la început un target exclusiv adult

- am vrut să transmitem ideea de mix, așa cum și Cooler este o combinație între bere fără alcool și suc de fructe

- e un concept abstract pe care „l-am tradus creativ prin pisicâine”

- am plecat de informația că 50% dintre români au pisici sau câini

- tot universul lui Alex, personajul reclamei noastre, este un univers de adult: este CEO, conduce o fabrică, are o echipă de alți adulți cu care lucrează, socializează, spune glume, toate lucrurile specifice unui adult

Ce se acuza în online? Creează în psihologia copiilor permisiunea de a consuma „bere”

O petiție online, semnată de un părinte, semnaliza câteva aspecte care n-ar fi tocmai în regulă cu reclama Ursus. Scrisoarea era adresată Cosiliului Național al Audiovizualului și Consiliului Roman Pentru Publicitate.

Petenta acuza „numeroase abateri de la lege” și cere „interzicerea reclamei”. Câteva dintre acestea, pe scurt:

- Personajul publicitar este simbolizat ca o jucarie

- Este de natura sa atraga atentia in mod primar copiilor si nu adultilor, creand in psihologia acestora permisiunea de a consuma “bere”, cu atat mai mult cu cat mesajul este confuz prin faptul ca se indica a fi un produs similar ”pisicainelui”, respectiv bere si suc in acelasi continut.

- Faptul ca, de undeva din fundal, se aude o voce precizand „0 alcool” nu este de natura a corecta mesajul transmis copiilor.

VIDEO. Reclama Ursus Cooler cu "pisi-câinele" Alex:

Toată poziția agenției Leo Burnett, pentru Paginademedia.ro

„Cu această campanie care s-a încheiat la finalul lunii august, am vizat încă de la început un target exclusiv adult. Personajul “pisicâine” s-a născut ca răspuns creativ pentru a transmite ideea de mix, așa cum și Cooler este o combinație între bere fără alcool și suc de fructe.

Ne-am dorit să explicăm produsul și ideea de mix prin conceptul de “tot ce este mai bun din două lumi”, un concept abstract pe care l-am tradus creativ prin pisicâine. Și am ales această combinație specifică, plecând de la informația foarte interesantă că 50% dintre români au pisici sau câini ca animale de companie și 15% și pisici și câini.

De altfel, tot universul lui Alex, personajul reclamei noastre, este un univers de adult: este CEO, conduce o fabrică, are o echipă de alți adulți cu care lucrează, socializează, spune glume, toate lucrurile specifice unui adult. Am fost atenți atât la nivel strategic cât și execuțional pentru a ne asigura că Alex este cât mai relevant pentru un target adult.

Campania a fost legată de sezonul de vara și s-a încheiat pe 21 august. In continuare vă asigurăm că suntem atenți și ținem cont de toate reglementările în comunicare.” 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • "socializează, spune glume, toate lucrurile specifice unui adult.".. Copiii sub 18 ani nu socializeaza si spun glume?
  • Ca de obicei cand creativii dau cu mucii in tavan vine compania cu un comunicat plin de penibilitati.
    Este prea greu sa dai afara mai multi decidenti cu salarii consistente, mai bine dai niste explicatii aiuritoare si lumea dupa ce ca nu pricepe va si uita repede.
    "relevant pentru un target adult"
    Adica o papusa care nu stie daca e fata sau baiat!
    Pentru asa ceva exista personal medical de specialitate.
  • "răspuns creativ pentru a transmite ideea de mix"
    Creativii au mixat multe bauturi ca sa produca o reclama asa inteligenta.

Trimite un comentariu