Skip to main content

REACȚII. Dan Negru, despre postul lui Sârbu: „Dincolo de content, doare ieftineala ambalajului”. Ce au spus Dragoș Stanca și Septimiu Sărățeanu?

 
REACȚII. Dan Negru, despre postul lui Sârbu: „Dincolo de content, doare ieftineala ambalajului”. Ce au spus Dragoș Stanca și Septimiu Sărățeanu?

Reacții la Aleph News, televiziunea lui Adrian Sârbu. Stația s-a lansat în urmă cu câteva zile, iar reacțiile în mediul online nu au întârziat să apară. Cea mai proaspătă vine de la Dan Negru, vedeta Antenei 1, care a publicat un mesaj în această dimineață, pe Facebook. 

„Ma așteptăm ca lansarea să conțină cel puțin o exclusivitate mondială și nu știri clasice pe care le vezi peste tot! Vremea știrilor echilibrate pe care le vrea Sărbu a trecut. Nu le mai găsești niciunde in lume”, spune Negru. 

Publicitate

Prezentatorul vorbește despre „inamicul principal de 20 de ani”, care nu a fost „Sârbu din Pro TV”, ci „Sârbu din Antenă”:

„Sârbu a fost inamicul meu principal 20 de ani și cel mai greu mi-a fost să lupt nu cu Sarbu din Pro ci cu Sarbu din Antenă pentru că toți voiau să-l copieze, nu să-l înfrunte. Cu o căruță de dolari bine folosiți, Sărbu a schimbat atunci lumea televiziunii din România”, povestește omul de televiziune. 

În finalul postării, amintește și de Valeriu Lazarov:

„Singurul român care a contat in televiziunea mondială n-a fost Sârbu. A fost Valeriu Lazarov care a construit televziunea modernă italiană, pe aia spaniolă. Lazarov a fost singurul care nu voia sa fie Sârbu.

Poate lecția pe care Lazarov i-o dă lui Sârbu, dincolo de moarte: viața e frumoasă fiindcă are un început și un sfârșit”, conchide Dan Negru. 

Negru nu este singurul care a comentat despre Aleph. Foștii colaboratori ai lui Sârbu, mesaje după lansarea stației

Nu doar Dan Negru a scris despre Aleph News. Dragoș Stanca (fondator al festivalului Upgrade100 și fost jurnalist la Mediafax) a lăudat proiectul.

„Sigur, sunt multe lucruri de reglat iar produsul final va fi analizabil în 6 luni - dar emisia simultană 9:16 respectiv 16:9 pe mobil vs. tv, abordarea diferită ca împachetare și tone of voice, lipsa senzaționalismului, încercarea de a prezenta mai firesc și relaxat, elementele de gamification și prezentarea generală gândită pentru online și TV sunt lucruri care merită remarcate”, a punctat Stanca.

De asemenea, Septimiu Sărățeanu (fost producător al Știrilor Pro TV la Jurnalul de noapte și cel de dimineață) a analizat lansarea Aleph News. L-a criticat, dar a avut și câteva cuvinte de laudă pentru noul post de televiziune.

Septimiu Sărățeanu, despre Aleph News:

„Breaking News-ul zilei nu a fost, așa cum s-a indus ideea, lansarea postului de știri al lui Adrian Sarbu - Aleph News, ci interviul patronului ÎNSUȘI la Marius Tucă Show.  De la 1 decembrie 1995 cand și-a facut apariția publică cu lansarea PRO TV, nu i-a luat nimeni niciodată un interviu care sa fi fost difuzat undeva .Ăsta a fost primul interviu și cred că ar fi trebuit marketizată mai bine această "lovitură de începere" cu Adrian Sarbu la balon (sau mai bine să îi spun sferă).

Cine a privit acest interviu și nu-l cunoaște pe Adrian Sârbu, cu siguranță se poate declara încantat pentru că a luat la cunoștiință de tot soiul de concepte și sintagme la fel de halucinogene ca și celebrul "Gandește liber". Unii l-au descoperit sau redescoperit pe Adrian Sârbu, eu unul doar l-am revăzut.  Nimic de spus. Adrian Sârbu e un om care a citit mult și a imaginat mult, dar căruia i-a placut tot timpul sa stea la masa potențaților zilei. Nu nevoia de informare și educare a publicului pe care o clamează este cea care l-a facut să deschidă Aleph News, ci nostalgia vremurilor la care Iliescu, Nastase, Milica sau Băsescu îi solicitau audiențe.

Cea mai importantă știre pentru mine în seara asta, dacă îmi este permisă gluma este că Adrian Sârbu și-a deschis "coafor". Cum așa? I-a mai pus părul pe moațe încă odată lui Ronald Lauder - ex patronul CME, omul care l-a propulsat pe Adrian Sârbu drept primul CEO român într-o corporație străină. "A crezut ca eu pot să merg pe apă, iar eu i-am spus ca pot să merg pe aer" a spus Sârbu referindu-se la metoda prin care l-a determinat pe fostul investitor american să-l mai ajute odată ca finanțator. 

Chiar Sârbu recunoștea că problema finanțărilor a fost una extrem de serioasă și extrem de mulți posibili investitori i-au întors spatele. Problema investiției minimaliste se vede însă pentru un ochi muncit intens în televiziune. Analizând fără patimă și cu mintea limpede, deși lui Sârbu nu-i place să funcționeze cu "merge și ața", emisia Aleph News a inceput mai degrabă în genunchi decât în picioare.
Diferenta de la concept revoluționar la execuție este că de la globul pământesc al lui Galileo Galilei la globul de cristal al babei Vlanga.
E adevărat că astăzi a fost începutul și rezultatul se va vedea după 3 luni. A spus-o chiar Sârbu,omul care nu are răbdare cu nimeni, doar cu el însuși.

El, artistul desăvârșit al monologurilor motivaționale și al procedurilor de breaking news ți planurilor de back-up moștenite de la regretatul George Iliescu. Acum știu sigur că azi, nu mi-aș fi dorit vreun minut să fiu în regia de emisie (minimalistă) a lui Aleph News și să simt cazanul în clocot. M-am gandit la voi Cristi, Ștefan Marius, Cipicu, Radu și știu că a fost greu. Pentru că știu că nu a fost bine și temperatura a urcat cu extrem de multe grade. Dar pentru că nu a fost negru pe post, chiar și pentru asta tot meritați felicitări.

Sunt însă multe chestiuni. care țin de detalii, ce nu arată a inovație .Nu e fine tunning, e prelucrarea prin aschiere masivă ce trebuie facută acolo, dar oamenii ( cei care vor rezista presiunii ) o vor face sub "biciul" motivant al patronului .La asta se pricepe cel mai bine : să te motiveze prin toate mijloacele. Conceptul de social television pe care presupune Adrian Sarbu că l-a lansat, îl anunt respectuos că nu îi aparține și că se regăsește în proporție de 80% în Buzz Feed, un canal de content video on-line foarte popular pentru generația millenials. Nici măcar teoria că Aleph News e prima televiziune adaptată la Insta Stories, la Instagram TV nu e adevarată, pentru că toate marile rețele de televiziune de la americani, chinezi sau ciuciunghezi au conținut de tip "responsive" adaptat la fiecare mediu de distribuție (TV, laptop, smart phone sau tabletă).

Cât despre promisiunea cu noul Netflix, aici lasați-mă să mă îndoiesc adânc (ca unul care a lucrat la o mare companie de tehnologie în domeniul OTT), că veți rupe norii, mai ales când e vorba de tehnologia pe care ați ales-o. In rest, predicatul ȘTIU e bun, e cuprinzător, meciul de știri din prime time al celor doi foști comentatori sportivi pare sa fie nostim, sigla pare ofertantă dar cam ștearsă și nepusă în valoare, background-ul de la Tucă din plan general e mișto dacă e plasma de înaltă rezoluție și nu ne-ați păcălit cu o croma binefacută și interviul ar fi fost mișto dacă Tuca nu ar fi fost slugarnic, lingușitor și fricos.

În rest, le urez foștiilor colegi multă baftă și rezistență la stress și să-l suportați pe Sârbu atât cât puteți și cât aveți ce câștiga și învăța.
În rest, Sârbu nu merge pe apă, nu e Dumnezeu. Veți constata că este un om ca oricare altul cu multe idei valabile, dar și cu extrem de mulți yes-mani pe lângă el care îl și "coafează”.

Dragoș Stanca, mesaj integral pe Facebook:

„În materie de programe TV de știri n-am mai văzut inovație reală de pe vremea relansării Realitatea TV în 2009, coordonată de Sergiu Toader. Inovație: nu bugete mai mari, decoruri mai cool, scule mai bune. Mă bucur că am văzut asta aseară.
Din punct de vedere al intenției exprimate, programul ȘTIU - realizat la noua televiziune gândită de Adrian Sârbu, Aleph News, de Costi Mocanu și Felix Drăghici îmi pare lăudabil.

Sigur, sunt multe lucruri de reglat iar produsul final va fi analizabil în 6 luni - dar emisia simultană 9:16 respectiv 16:9 pe mobil vs. tv, abordarea diferită ca împachetare și tone of voice, lipsa senzaționalismului, încercarea de a prezenta mai firesc și relaxat, elementele de gamification și prezentarea generală gândită pentru online și TV sunt lucruri care merită remarcate.

Felicitări pentru lansare foștilor colegi implicați în proiect și energie maximă să duceți proiectul acolo unde vă doriți!

PS. Nu comentez partea editorial/content, e treaba lor. Și nu, nu am nici o implicare în proiect, toate contractele noastre cu grupul Mediafax & Co. au încetat în luna ianuarie.”

Mesajul lui Dan Negru, în întregime:

„Mă așteptam ca lansarea să conțină cel puțin o exclusivitate mondială și nu știri clasice pe care le vezi peste tot. Vremea știrilor echilibrate pe care le vrea Sârbu a trecut. Nu le mai găsești niciunde în lume. Publicul smart știe să aleagă și apoi să voteze pentru că votul rămâne miza știrilor oriunde în lume.

M-am uitat câteva ore la noua televiziune a lui Sârbu și n-am înțeles deloc prim-planurile căpățânilor moderatorilor, prim-planuri exagerate și obositoare. Capetele unor tineri care citesc știri bătrânicioase. Moderatori cu păreri dar fără notorietate.

Apoi, conceptul de social television despre care Sârbu zice că e nou. E vechi, toate televiziunile au demult content adaptat pentru toate ecranele. Publicul smart știe asta! Facebook a devenit o chestie îmbătrânită, darămite televiziunea. Dincolo de content, doare ieftineala ambalajului. Cu asta Pro nu era obișnuit! Siglă ponosită, bumpere, croma, mult Youtube moca. O fi ăsta începutul? Sau sfârșitul?

Singurul român care a contat în televiziunea mondială n-a fost Sârbu. A fost Valeriu Lazarov, care construit televiziunea modernă italiană, pe aia spaniolă. Lazarov a fost singurul care nu voia să fie Sârbu. În România, cu producțiile lui, Antena avea sloganul „lider în divertisment de televiziunea” și TVR era în top 3.

Când l-am întrebat pe domnul Lazarov de ce nu mai funcționează anumite formate tv, mi-a răspuns: „pentru că viața e frumoasă fiindcă are un început și un sfârșit”. O lecție frumoasă pentru noi, cei care nu ne împăcăm cu asta. Și poate lecția lui Lazarov i-o dă lui Sârbu, dincolo de moarte: „Viața e frumoasă pentru că are un început și un sfârșit”.

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro

Comentarii

  • stie cineva daca capetele alea mari care umplu ecranul sint ca asa trebuie sau televizorul meu a luat-o razna ? oricum nu pot privi mai mult de doua minute ( cu indulgenta )
  • cel mai pertinent mi se pare dan negru. conceptul aleph news mi se pare nelalocul lui, iar sarbu e depasit de evenimente. cu un singur cuvant, EXPIRAT.
  • Septimiu Sărățeanu se înșală. Sârbu a mai acordat un interviu, la o lună de la lansarea Pro TV, în emisiunea „Față în față cu Ilie Șerbănescu”.
  • Ca un privitor obiectiv , adica fara implicatii in vreo televiziune , imi place conceptul Aleph News. Au si defecte , ca oricare televiziune , si anume ca pana la ora 19:00 au numai stiri ceea ce e cam mult. Emisiunea "Stiu" e ceva nou si ceva care pe mine m-a prins (am uitat sa spun ca am 18 ani) . Cat despre "Marius Tuca Show" imi place foarte mult , prefer sa ma uit la el decat la orice post de stiri si invitatii de pana acum au fost de x ori mai buni decat invitatii de la Realitatea , Antena 3 , Romania TV , B1 din ultima perioada. Cel mai bun lucru e ca nu vorbesc asa de mult despre politica de care sunt saturat pana-n gat. Calitatea video este buna , cu mici defecte cateodata , dar pana la urma nu pot sa judec , au debea cateva zile de emisie . Astept noi emisiuni in cursul zilei. Pana atunci raman sa ma uita la "Stiu" si la Tuca.
  • Acest individ Dan Negru ,se crede buricul pamantului , mai se si numeste regele audientele , sa fim seriosi e expirat dar na trebuie sa se bage si el in seama

Trimite un comentariu