Skip to main content

Încasări mari pentru Facebook în 2020. Profit de „doar” 7,8 miliarde de dolari. Cu tot cu boicotul publicitarilor

 
Încasări mari pentru Facebook în 2020. Profit de „doar” 7,8 miliarde de dolari. Cu tot cu boicotul publicitarilor
Foto: Pexels

Facebook, compania deținută de Mark Zuckerberg, a anunțat încăsări peste așteptări în al treilea trimestru al anului 2020, notează news.ro, care citează Reuters. Acest lucru se întâmplă în ciuda boicotului din partea publicitarilor, din vară. 

Astfel, platforma de socializare anunță un salt de la 17,65 de miliarde de dolari la 21,47 de miliarde de dolari, în trimestrul al treilea ce s-a încheiat pe 30 septembrie, potrivit datelor BES furnizate de Refinitiv. Analiștii se așteptau ca Facebook să încaseze undeva la 19,82 miliarde de dolari.

Publicitate

Totodată, și cheltuielile au crescut la 13,43 de miliarde de dolari, adică cu 28%. Facebook s-a ocupat de îmbunătățirea gestionării datelor utilizatorilor și combaterea conținutului abuziv.

Profitul celor de la Facebook a ajuns la 7,85 de miliarde de dolari, față de 6,09 miliarde de dolari în 2019.

Chiar dacă au ieșit pe plus, reprezentanții companiei spun că anul 2021 va fi dificil.

”Comerţul online este cea mai mare sursă de creştere a publicităţii, o schimbare a acestei tendinţe ar putea fi un factor negativ pentru avansul veniturilor din publicitate în 2021”, spun cei de la Facebook, via news.ro.

Facebook, boicotat de mai multe companii în vara acestui an

Peste 1.000 de companii au pornit un boicot împotriva Facebook în vara acestui an. Au decis să își reducă bugetele sau chiar să le elimine complet. Nume mari, ca Adidas, Coca-cola, Samsung sau Unilever au pornit demersul #StopHateForProfit.

Impactul nu a fost așa de mare pentru rețeaua socială condusă de Zuckerberg. Dintre cele 1.000, nouă dintre ele au renunțat definitiv în a mai plăti publicitate pe platforma socială, ceea ce înseamnă că și-au redus cheltuielile de la 507,500 milioane de dolari la doar 26,2 milioane de dolari, scria New York Times la acea vreme.

De la cele nouă companii, minusul în veniturile Facebook este de 480 de milioane de dolari.

În perioada 1-29 iulie, cele 1.000 de companii incluse în acest boicot au cheltuit 221,4 milioane de dolari, cu doar 12% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut. În 2019 Facebook a încasat suma de 251,4 milioane de dolari de la aceste companii.

Lista completă a companiilor care au pornit boicotul împotriva Facebook o puteți consulta AICI

CITEȘTE ȘI: Stop manipulării! Facebook și Instagram au șters peste două milioane de reclame anti-vot din America

CITEȘTE ȘI: Facebook a suspendat distribuirea unui articol despre Joe Biden și fiul său. De ce? 

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro

Trimite un comentariu