Skip to main content

"Mă enervează reclamele care ne iau de proşti. Şi care ne spun mură-n gură. Lasăţi-ne, dragi publicitari, să ne imaginăm şi noi" - Cristina Andone, trainer, fost publicitar

 
"Mă enervează reclamele care ne iau de proşti. Şi care ne spun mură-n gură. Lasăţi-ne, dragi publicitari, să ne imaginăm şi noi" - Cristina Andone, trainer, fost publicitar

VIDEO. De weekend, din nou Întrebarea zilei, cu actorul Gabriel Costan. Invitată: un fost om de publicitate - Cristina Andone, acum trainer pe comunicare, creativitate şi personale branding.

Publicitate

Cristina Andone a lucrat cinci ani la agenţia de publicitate Ogilvy & Mather (1999-2004), iar din 2005 este trainer. Este autoarea volumelor pentru copii Şcoala banilor-bine crescuţi. Sunt cărţi de eucaţie financiară, un volum pentru copiii din clasele 1-4, iar cel de-al doilea pentru clasele 5-8. A semnat şi seria "Dar Motan".

Ce spune Cristina Andone despre reclamele de azi:

„Îmi plac reclamele care au o poveste, care îşi construiesc brand-ul în timp şi care au umor. Şi cele care au o idee simplă şi mă enervez că nu mi-a venit mie. Şi îmi plac reclamele care sunt atât de interesante, încât ţi-ar veni să le poveşti.

enervează reclamele care ne iau de proşti. Şi care ne spun mură-n gură. Lasăţi-ne, dragi publicitari, să ne imaginăm şi noi.”

Din publicitate vine şi motto-ul după care se ghidează:

Cristina Andone: "Mi-a plăcut mult un slogan - În loc să te chinui să încerci partea grea, foloseşte-ţi creierul. Mi se pare un îndemn pe care îl putem folosi şi astăzi. Hai să încercăm o cale înţeleaptă. Noi avem o fixaţie pe ce scade, ştirile sunt despre ce scade, despre catastrofe.

Foarte puţini oameni vorbesc despre ce creşte, despre unde e binele. Poate e un mod prăpăstios de a te uita la nenorocire.

Hai să nu ne uităm mereu către scădere, să vedem ce creşte, unde e podul şi să-l trec repede.”

Ce face ca un slogan să fie reţinut şi să-şi lovească publicul ţintă?

Cristina Andone: „Ar trebuie să fie bine ţintit. În mometul în care îl creezi să te gândeşti pentru cine să îl creezi şi cui îl adresezi. Să vezi care sunt cuvintele cheie, să vezi modul lui de a se exprima. Modul de a reacţiona bine la altceva.

Trebuie să ai în vedere că nimeni din faţa ta nu-ţi dă timp. Trebuie să fii din prima foarte relevant şi interesant. Aşadar, adecvare la publicul ţintă, relevanţă şi atenţie cât mai interesantă.”

Care crezi că e locul din România cu cel mai bun marketing?

Cristina Andone: „Sunt câteva locuri cu marketing bun. O să mă refer la două. Clujul are un marketing foarte fain, e ceea ce acum s-ar numi un vibe bun. Mulţi oameni interesanţi cred şi se aliniază pe zona asta. Şi aş mai spune Branul. Dar are un marketing istoric.

Castelul Bran este cel mai vizitat loc din România. Aşadar, dacă m-aş gândi la un marketing contemporan m-aş gândi la Cluj, iar dacă m-aş gândi la unul istoric aş zice Branul.

Despre cărţile Şcoala banilor bine crescuţi:

Cristina Andone: „E un proiect făcut pe etape. O carte e pentru copiii de clasele 1-4 şi alta pentru copiii din clasele 5-8.”

De ce au nevoie de educaţie financiară copiii?

Cristina Andone: „Proiectele pe care le scriu pornesc de la o nevoie de pe care o simt, sau o zonă de disconfort. Eu sunt om de educaţie muzicală şi lingvist. Ce treabă au banii cu muzica? Am crezut că n-au nicio treabă până acum patru ani. Atunci, copilul meu cel mic şi m-a întrebat: Mama, tu cât câştigi pe an? Am clipit mai des. Nu sunt angajată, ci primesc bani pe proiecte.

Deci nu aveam un reper foarte limpede şi am înţepenit şi Saşa a mai adăugat o cărămidă: Şi câţi bani îţi mai rămân după ce plăteşti lumina, mâncare? Mă întreba şi veniturile şi ceea ce cheltuiesc. I-am zis că e mai târziu şi vorbim mai târziu despre asta. M-am simţit mai confortabil să vorbesc despre Bach decât despre bani.

Noi nu mai face un T al contabililor. T-ul ăsta noi nu îl mai facem. Şi de ce ne întrebăm facem cheltuieli tâmpite. E vorba de atitudine în primul rând. Nu trebuie să te gândeşti la bani dacă ţi-au intrat în instinct.

Noi suntem nişte pieteni care conduc această maşină a bugetului personal fără să aibă habar de acceleraţie, frână, reguli de circulaţie. Şi ne mai întrebăm de ce se întâmplă accidente.

Banii ne aduc mai aproape de un vis. Dacă nu ştim care e visul acela, atunci banii vor fi aruncaţi pe fereastră.

Aflăm că Andone colecţionează ...costume populare: "Am citit foarte mult despre etnografie şi am acum o colecţie de 100-100 şi ceva de costume populare din toate zonele ţării, unele sunt chiar vechi."

Şi pentru că invitatul pune, la rându lui, o întrebare, iată Întrebarea zilei de la Cristina Andone: „La ce visaţi zilele acestea?”

O discuţie nu numai despre marketing, cu Cristina Andone şi actorul Gabriel Costan. La Întrebarea zilei, un proiect în parteneriat cu Paginademedia.ro.

VIDEO. Întrebarea zilei, cu Cristina Andone (scriitor, activist, educational, trainer de creativitate)


Citeşte şi: NOU pe Paginademedia. Un actor cu zeci de reclame la activ pune Întrebarea Zilei

Citeşte şi: VIDEO. Oase, câştigător anii trecuţi la Asia Expres, răspunde la Întrebarea zilei. Cu actorul Gabriel Costan

Citeşte şi: VIDEO. Întrebarea zilei, cu Domnica Cîrciumaru, director casting Vlad, Las Fierbinţi şi Umbre: "foarte mulţi creatori de conţinut nu se gândesc la public"

Citeşte şi: VIDEO. Întrebarea zilei. "M-am uitat la Selly şi mă gândesc că poate copilul ăsta poate să schimbe generaţia asta" - Motzu, producător la Kiss FM, Rock şi Magic

Citeşte şi: VIDEO. Întrebarea zilei. Un actor către actori: "Dragi colegi, apucaţi-vă şi învăţaţi de toate! Învăţaţi şi partea de video, şi cum facem o campanie pe Facebook"

Citeşte şi: VIDEO. Întrebarea zilei: "Dacă v-a schimbat viaţa un cântec, care ar fi acela?" - Cosmin Covei, de la Ţapinarii


Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus