Skip to main content

"Mă enervează reclamele care ne iau de proști. Și care ne spun mură-n gură. Lasăți-ne, dragi publicitari, să ne imaginăm și noi" - Cristina Andone, trainer, fost publicitar

 
"Mă enervează reclamele care ne iau de proști. Și care ne spun mură-n gură. Lasăți-ne, dragi publicitari, să ne imaginăm și noi" - Cristina Andone, trainer, fost publicitar

VIDEO. De weekend, din nou Întrebarea zilei, cu actorul Gabriel Costan. Invitată: un fost om de publicitate - Cristina Andone, acum trainer pe comunicare, creativitate și personale branding.

Cristina Andone a lucrat cinci ani la agenția de publicitate Ogilvy & Mather (1999-2004), iar din 2005 este trainer. Este autoarea volumelor pentru copii Școala banilor-bine crescuți. Sunt cărți de eucație financiară, un volum pentru copiii din clasele 1-4, iar cel de-al doilea pentru clasele 5-8. A semnat și seria "Dar Motan".

Publicitate

Ce spune Cristina Andone despre reclamele de azi:

„Îmi plac reclamele care au o poveste, care își construiesc brand-ul în timp și care au umor. Și cele care au o idee simplă și mă enervez că nu mi-a venit mie. Și îmi plac reclamele care sunt atât de interesante, încât ți-ar veni să le povești.

enervează reclamele care ne iau de proști. Și care ne spun mură-n gură. Lasăți-ne, dragi publicitari, să ne imaginăm și noi.”

Din publicitate vine și motto-ul după care se ghidează: 

Cristina Andone: "Mi-a plăcut mult un slogan - În loc să te chinui să încerci partea grea, folosește-ți creierul. Mi se pare un îndemn pe care îl putem folosi și astăzi. Hai să încercăm o cale înțeleaptă. Noi avem o fixație pe ce scade, știrile sunt despre ce scade, despre catastrofe.

Foarte puțini oameni vorbesc despre ce crește, despre unde e binele. Poate e un mod prăpăstios de a te uita la nenorocire.

Hai să nu ne uităm mereu către scădere, să vedem ce crește, unde e podul și să-l trec repede.”

Ce face ca un slogan să fie reținut și să-și lovească publicul țintă?

Cristina Andone: „Ar trebuie să fie bine țintit. În mometul în care îl creezi să te gândești pentru cine să îl creezi și cui îl adresezi. Să vezi care sunt cuvintele cheie, să vezi modul lui de a se exprima. Modul de a reacționa bine la altceva.

Trebuie să ai în vedere că nimeni din fața ta nu-ți dă timp. Trebuie să fii din prima foarte relevant și interesant. Așadar, adecvare la publicul țintă, relevanță și atenție cât mai interesantă.”

Care crezi că e locul din România cu cel mai bun marketing?

Cristina Andone: „Sunt câteva locuri cu marketing bun. O să mă refer la două. Clujul are un marketing foarte fain, e ceea ce acum s-ar numi un vibe bun. Mulți oameni interesanți cred și se aliniază pe zona asta. Și aș mai spune Branul. Dar are un marketing istoric.

Castelul Bran este cel mai vizitat loc din România. Așadar, dacă m-aș gândi la un marketing contemporan m-aș gândi la Cluj, iar dacă m-aș gândi la unul istoric aș zice Branul.

Despre cărțile Școala banilor bine crescuți:

Cristina Andone: „E un proiect făcut pe etape. O carte e pentru copiii de clasele 1-4 și alta pentru copiii din clasele 5-8.”

De ce au nevoie de educație financiară copiii?

Cristina Andone: „Proiectele pe care le scriu pornesc de la o nevoie de pe care o simt, sau o zonă de disconfort. Eu sunt om de educație muzicală și lingvist. Ce treabă au banii cu muzica? Am crezut că n-au nicio treabă până acum patru ani. Atunci, copilul meu cel mic și m-a întrebat: Mama, tu cât câștigi pe an? Am clipit mai des. Nu sunt angajată, ci primesc bani pe proiecte.

Deci nu aveam un reper foarte limpede și am înțepenit și Sașa a mai adăugat o cărămidă: Și câți bani îți mai rămân după ce plătești lumina, mâncare? Mă întreba și veniturile și ceea ce cheltuiesc. I-am zis că e mai târziu și vorbim mai târziu despre asta. M-am simțit mai confortabil să vorbesc despre Bach decât despre bani.

Noi nu mai face un T al contabililor. T-ul ăsta noi nu îl mai facem. Și de ce ne întrebăm facem cheltuieli tâmpite. E vorba de atitudine în primul rând. Nu trebuie să te gândești la bani dacă ți-au intrat în instinct.

Noi suntem niște pieteni care conduc această mașină a bugetului personal fără să aibă habar de accelerație, frână, reguli de circulație. Și ne mai întrebăm de ce se întâmplă accidente.

Banii ne aduc mai aproape de un vis. Dacă nu știm care e visul acela, atunci banii vor fi aruncați pe fereastră.

Aflăm că Andone colecționează ...costume populare: "Am citit foarte mult despre etnografie și am acum o colecție de 100-100 și ceva de costume populare din toate zonele țării, unele sunt chiar vechi."

Și pentru că invitatul pune, la rându lui, o întrebare, iată Întrebarea zilei de la Cristina Andone: „La ce visați zilele acestea?”

O discuție nu numai despre marketing, cu Cristina Andone și actorul Gabriel Costan. La Întrebarea zilei, un proiect în parteneriat cu Paginademedia.ro.

VIDEO. Întrebarea zilei, cu Cristina Andone (scriitor, activist, educational, trainer de creativitate)


Citește și: NOU pe Paginademedia. Un actor cu zeci de reclame la activ pune Întrebarea Zilei

Citește și: VIDEO. Oase, câștigător anii trecuți la Asia Expres, răspunde la Întrebarea zilei. Cu actorul Gabriel Costan

Citește și: VIDEO. Întrebarea zilei, cu Domnica Cîrciumaru, director casting Vlad, Las Fierbinți și Umbre: "foarte mulți creatori de conținut nu se gândesc la public"

Citește și: VIDEO. Întrebarea zilei. "M-am uitat la Selly și mă gândesc că poate copilul ăsta poate să schimbe generația asta" - Motzu, producător la Kiss FM, Rock și Magic

Citește și: VIDEO. Întrebarea zilei. Un actor către actori: "Dragi colegi, apucați-vă și învățați de toate! Învățați și partea de video, și cum facem o campanie pe Facebook"

Citește și: VIDEO. Întrebarea zilei: "Dacă v-a schimbat viața un cântec, care ar fi acela?" - Cosmin Covei, de la Țapinarii


 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu