Skip to main content

Un sac de voturi, o punguţă de amenzi. România TV şi Antena 3, amendate. Membru CNA: „Au fost agenţi politici mai puternici decât PSD-ul”

 
Captură Antena 3
Captură Antena 3

CNA. Filmul cu sacii de voturi de la Sectorul 1, comentat mai ales pe România TV şi pe Antena 3 a ajuns şi la CNA. S-a lăsat cu amenzi pentru cele două staţii de ştiri, despre care un membru CNA, Cristina Pocora, a spus că "au fost agenţi politici mai puternici decât PSD-ul".

Publicitate

Cât de mari au fost amenzile? De fapt, au fost mari? Mari au fost propunerile, după vot a rămas mult mai puţin. Cât în continuare:

Câteva date de context: România TV şi Antena 3 au avut mai multe emisiuni în care au prezentat un film cu persoane într-o cameră unde erau saci cu voturi în seara alegerilor din 27 septembrie. Cele două televiziuni induceau ideea că alegerile au fost fraudate în defavoarea candidatului PSD Dan Tudorache şi în favoarea candidatei Clotilde Armand.

Membrii CNA au vizionat secvenţe ale emisiunilor din 29 şi 30 septembrie, respectiv din 1 până în 10 octombrie. Au fost multe emisiuni în care au apărut doar reprezentaţi PSD, printre care Gabriela Firea sau Daniel Tudorache (direct implicat în aceste alegeri din Sectorul 1).

Cine a făcut sesizare la CNA?

Reprezentaţii USR au făcut sesizări pentru cele două televiziuni, fiindcă nu au cerut punct de vedere şi drept la replică, abordând subiectul doar cu declaraţii din partea PSD.

Cei care au făcut sesizarea sunt Şerban Remus Cătălin, Milea Dan, Stanciu Radu Valentin, Păiuşi Oliver Leon. "În cadrul emisiunii, moderatorii si invitatii, denaturand in mod conştient adevarul, au afirmat ca am fi "furat voturi" singura pseudo-"dovada" fiind faptul ca am stat inholul accesibil publicului si ca doi dintre noi aveau un rucsac in spate", au reclamat aceştia, printre altele.

În urma unor lungi discuţii s-au făcut două propuneri. Dorina Rusu a propus 100.000 de lei pentru România TV şi 100.000 de lei pentru Antena 3, iar Radu Herjeu 25.000 de lei pentru Antena 3 şi 10.000 de lei pentru România TV.

În urma voturilor au trecut propunerile lui Radu Herjeu: 25.000 de lei Antena 3 şi 10.000 de lei România TV. Au votat pentru: Nicolaie Bălaşa, Orsolya Borsos, Ramona Sorescu, Monica Gubernat, Oana Dincă şi Cristina Pocora.

În continuare, reclamaţia şi dezbaterea de la CNA:

Membru CNA: „Antena 3 şi România TV au fost agenţi electorali mai puternici decât a fost PSD-ul”

Dorina Rusu şi-a expus punctul de vedere şi a punctat că în emisiunile de la Antena 3 a fost vorba de o lipsă de imparţialitate, iar postul Intact ar fi „inventat o realitate pararelă”.

Dorina Rusu, în şedinţa CNA:

„Rezultatele au fost validate, ceea ce presupune că nu s-a dovedit până în momentul respectiv că există fraudă. Mă gândeam că postul ştie mai multe. Imaginile prezentate de Antena 3 se spune că USR-iştii au fraudat şi la acest post s-a discutat prima dată.

Eu vorbesc despre sacii de voturi, imaginile acelea pentru prima dată au fost văzute şi interpretate la Antena 3. Acolo s-a spus că USR-iştii umblă şi fură voturi. Nu ştiu cine a tras concluzia, dar acolo s-a spus prima dată asta.

Mie mi se pare că echilibrul chiar lipseşte. Ca imagine de ansamblu, echilibru lipseşte. Ce se întâmplă aici este că un post de televiziune a iniţiat o discuţie la fraudă care nu a fost dovedidă, că a dat şi alte declaraţii este altceva, dar ceea ce se întâmplă cu acest post a fost s-a plasat de o parte a bătăliei politice de această dată. Antena 3 a iniţiat chestia asta. Ceea ce am văzut pe post este că Antena 3 a iniţiat un subiect pentru care ancheta nu a dovedit nimic în sensul său. A vrut să inventeze o realitate pararelă.”

Cristina Pocora, membru CNA, a luat şi ea un punct de vedere cu privire la cele două televiziuni:

„S-a văzut limpede cum două dintre televiziuni pe subiectul ăsta cu fraudă, au fost furaţi Tudorache şi Firea, Antena 3 şi România TV parcă au strigat mai tare decât PSD-ul. Atât de încrâncenate au fost.

Dacă la celelalte trei televiziuni (n.r. B1, Digi24, Realitatea Plus) am văzut că ştirea, dezbatarea, subiectul, lucru încă neclarificat - şi anume cine a câştigat alegerile - a fost dezbătută cu un echilibru, prezentând ambele variante, din ambele părţi câte un punct de vedere, aici am văzut cum verdictul era dat, şi au fost furaţi şi Firea şi Tudorache. Mi s-a părut că Antena 3 şi România TV au fost agenţi electorali mai puternici decât a fost PSD-ul în această perioadă care a trecut după exprimarea votului.”

Reclamanţii de la USR: denaturand in mod conştient adevarul, au afirmat ca am fi "furat voturi"

O partea din sesizarea împotriva România TV, via documentelor CNA:

„CERERE DE DREPT LA REPLICA b) PUNCTUL DE VEDERE si c) SESIZARE
cu privire Ia incalcarea celor trei norme juridice mai sus enumerate prin faptul ca dreptul la imagine, demnitate si onoare ne-a fost afectat prin acuzaţii nefondate, fara cel mai mic mijloc de proba care sa confirme acuzaţiile ce ni s-au adus public, respectiv prin modalitatea nelegala, întemeiata pe argumente false, in care Romania TV a inteles sa ne prezinte, fara sa ni se solicite cel puţin punctul de vedere cu privire la acuzaţiile ce ni s-au adus”, au transmis cei de la USR către CNA.”

O parte din sesizarea împotriva Antena 3, via documentelor CNA:

”Între 01.10.2020 si 11.10.2020, postul de televiziune ANTENA 3 a difuzat, în direct, în intervalul orar 21:00-24:00, o serie de emisiuni Sinteza zilei, moderate de Mihai Gâdea. Titlul afişat pe ecran cu privire la aspectele reclamate: FRAUDARE ALEGERI.

Moderatorul a anunţat că urmează difuzarea unor înregistrări care arata clar "fraudarea alegerilor,'" În toate aceste emisiuni prezintă nişte imagini cu persoane aflate în spatiul public, pe holul de la intrarea în sediul BES Sector 1, preluate de la camerele de supraveghere ale clădirii în incinta căreia se afla şi sediul BES.

Moderatorul si invitatii conchid ca, urmare a prezentei in vecinătatea sediului BES, presupuşi membri USR, aceste persoane "sunt acolo pentru a frauda alegerile". Mai departe, in sprijinul acestei acuzaţii aceştia folosesc acuzatii nefondate in care '”rucsacurile” devin “dovada” ca acesta au “furat voturi”, concluzionand de mai multe ori in cadrulemisiunii "ce pot avea in rucsacuri, buletine de vot".

În cadrul emisiunii, moderatorii si invitatii, denaturand in mod conştient adevarul, au afirmat ca am fi "furat voturi" singura pseudo-"dovadă" fiind faptul ca am stat inholul accesibil publicului si ca doi dintre noi aveau un rucsac in spate.

In fapt, ni s-au adus acuzatii nefondate, false si fara nici o proba in acest sens. Tot in cadrul emisiunii a fost vehiculat numele "Remus Serban" "de la USR” si al altora dintre noi, insa nici pe parcursul emisiunii si nici in emisiunile ulterioare de la Antena 3, in care s-au repetat acuzatiile denigratoare, nu ni s-a cerut punctul de vedere cu privire la acuzatiile publice vehiculate in cadrul emisiunii, desi numerele noastre de telefon puteau fi obtinute atat de Ia colegii de la USR, cat si printr-o simpla cautare pe internet, numerele noastre de telefon fiind PUBLICE!”

Ce spune Legislaţia:

Art. 40 - (1) În virtutea dreptului la propria imagine, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate trebuie contactate şi invitate să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere sau nu a putut fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt.

Art. 64 - (1) În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii:
a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii;
b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă.

Art. 65 - În emisiunile de ştiri şi dezbateri, radiodifuzorii trebuie să respecte următoarele reguli:

c) titlul afişat pe ecran să reflecte cât mai fidel esenţa faptelor şi datelor prezentate în acel moment;

Art. 67 - În exercitarea dreptului lor de a-şi exprima opinii sau puncte de vedere în legătură cu subiecte de interes public, prezentatorii şi moderatorii trebuie să asigure o separare clară a opiniilor de fapte şi nu trebuie să profite de apariţia lor constantă în programe într-un mod care să contravină exigenţelor de asigurare a imparţialităţii

Art. 3 (2) Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor.

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • O veste bună pentru cei care se cred eroi simulând o luptă cu o pretinsă ciumă roșie. Păcat că mai sunt oameni care se limitează la a crede că demagogia și corupția se limitează doar la un anume partid, iar celelalte ar fi chipurile imaculate. Basme pentru proști.
  • Deci suma amenzilor, adunate, este mai mică decât salariul lui Gândea pe o luna! Jenant!
  • Iuli,el mai mai da sa vezi ce criza a facut Gubernat cand s a zis pe fata cu psd ul :))))
  • Rușine CNA! Rușine Herjerule că aperi antena3 și romtvvc, sper să plecați din CNA cât mai curând
  • Abia astept o analiza generala si pe cazul crimei din Giurgiu,cu acea fata arsa in valiza,dar fara sanctiini blande ci ferme unde s-a incalcat si mai ales unde s-a sarit calul(nu dau nume da se stie)

Trimite un comentariu

sus