Skip to main content

TOP INFLUENCERI. Cântăreții, la putere pe Instagram. Cu Inna cap de listă. Pe ce loc sunt Delia, Andra, Antonia? Dar vloggerul Selly?

 
TOP INFLUENCERI. Cântăreții, la putere pe Instagram. Cu Inna cap de listă. Pe ce loc sunt Delia, Andra, Antonia? Dar vloggerul Selly?

Influencerii prind tot mai mult teren în online-ul românesc. Care sunt cele mai populare nume? și Care este „definiția” influencerului în funcție de numărul de urmăritori pe care-l are? De pildă, vom afla ce este acela un nano-influencer. 

Toate răspunsurile vin dintr-un studiu amplu, făcut de MOCAPP - platforma de Influencer Marketing fondată de Florin Grozea (adică o platformă care vinde influenceri) și de HypeAuditor (companie globală de audit în Social Media).

Publicitate

Câtărețele Inna, Antonia, Delia și Andra sunt de departe cele mai populare influencerițe de pe Instagram: de la 2,5 milioane de urmăritori în sus fiecare, potrivit datelor. Aproape trei milioane chiar, la Inna.

Studiul nu este numai despre aspectele plăcute, despre cifre și followerși.

Raportul tratează, pe larg, și aspectele negative ce țin de lumea influencerilor. Una dintre cele mai importante concluzii este că aproape jumătate dintre influencerii români de pe Instagram și-au „umflat” numărul de urmăritori prin diverse „trucuri”.


Citește și: Degetul pe rană: Aproape jumătate dintre influencerii români de pe Instagram și-au „umflat” numărul de urmăritori. Cum?


O altă concluzie interesantă: cea mai mare parte a influencerilor de la noi este repezentată de femei cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani. Există, de asemenea, mulți influenceri de sex masculin cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani.

De notat că la noi, numărul de utilizatori este de 4 .539 000 de persoane, reprezentând 23,5% din întreaga populație.

Topul: Inna, cel mai influent creator de conținut din țară

Clasamnetul celor mai urmăriți creatori de pe Instagram este dominat de artiști. Andreea Mantea este singurul om televiziune din top, cu 1,8 milioane urmăritori. Vloggerul Selly ocupă poziția zece, cu 1,7 milioane de followerși. 

Așadar, lista: 

  1. Inna – 2,91 milioane de urmăritori
  2. Antonia – 2,61 milioane deurmăritori
  3. Delia – 2,51 milioane de urmăritori
  4. Andra – 2,4 milioane de urmăritori
  5. EuSuntDorian – 2,14 milioane de urmăritori
  6. Nicolecherry – 2 milioane de urmăritori
  7. Smiley_omul – 1,9 milioane de urmăritori
  8. Alinaeremia – 1,8 milioane de urmăritori
  9. AndreeaMantea – 1,8 milioane de urmăritori
  10. Selly – 1,69 milioane de urmăritori

Realizatorii studiului explică și topul:

„Am analizat milioane de creatori de conținut și i-am clasat după numărul de urmăritori reali și engagement (numărul de aprecieri și comentarii care provin de la oameni și influenceri reali).

Conform clasamentului nostru din octombrie 2020, cel mai influent creator de conținut din România este Elena Alexandra Apostoleanu cunoscută profesional drept Inna”, spun ei. 

Ce sunt nano, micro, macro și mega influencerii?

Raportul subliniază că, din perspectiva numărului de urmăritori, creatorii români de conținut de pe Instagram se împart în: 

Mega-influenceri și celebrități (peste 1 milion de urmăritori)

Adesea au un public foarte mixt, cu diverse subiecte de interes. Relațiile lor cu aceștia sunt mai reci în comparație cu alte grupuri de influenceri. Au cea mai mare acoperire, dar cel mai mic nivel de încredere.

Macro-influenceri (100.000 - 1 milion de urmăritori)

Sunt renumiți într-o comunitate locală, un fel de „mini-celebritate”. Conținutul lor este de obicei de înaltă calitate și este bazat pe o anumită pasiune sau temă.

Micro-influenceri (5 mii – 20 mii urmăritori) și medi-influenceri (20 mii – 100 mii urmăritori)

Au un public de nișă, care apreciază conexiunea mai profund. Micro-influencerii sunt prezenți în aproape orice domeniu: sănătate și fitness, alimentație, antreprenoriat, modă și frumusețe sunt câteva dintre categoriile cel mai bine reprezentate.

Nano-influenceri (1 mie – 5 mii urmăritori)

Sunt consumatori obișnuiți, pasionați și dispuși să împărtășească; influentează un număr mai mic de oameni, dar au cea mai mare rată de apreciere din partea comunității lor.

Peste 44,9% dintre influencerii din România sunt micro-influenceri, adică au între 5k și 20k de urmăritori, arată datele. De asemenea, cele mai populare nișe de conținut pentru creatorii de pe Instagram din România sunt lifestyle, muzică și frumusețe.

Metodologie | Studiul, pe larg, AICI

Raportul utilizează date dintr-o mare varietate de surse, inclusiv agenții de cercetare a pieței, internet și companii de Social Media, mass-media și analiza noastră internă.

Am colectat și agregat date dintr-o varietate de surse: platforme sociale, cataloage, site-uri web, crowdsourcing și multe altele. După aceea, am procesat datele prin anonimizare, sortare și structurare, curățarea și eliminarea oricăror nereguli și îmbogățirea datelor.

Apoi am transformat datele în estimări inteligente utilizând algoritmi de estimare de cea mai bună clasă și învățare automată dezvoltate de echipa noastră de oameni de știință și experți în Influencer Marketing.


Citește și: Degetul pe rană: Aproape jumătate dintre influencerii români de pe Instagram și-au „umflat” numărul de urmăritori. Cum?


Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Uitati-va la nr comentarii per post si la cat de interactivi sunt "abonatii". Nu poti sa ai milioane de followersi reali si 10 comentarii cu text inteligibil sau in aceeasi limba cu textul postarii. Cifrele reale sunt cel mult o treime din acea cifra pentru majoritatea, jumate pentru cativa.
    Apoi uitati-va la ce continut. Chiar credeti ca 2 milioane de femei au sarit sa dea follow ca sa vada poze cu copilul Andreei Mantea? Ca poze sexy n-are si face reclama doar la cosmetice, clinici de infrumusetare sau tatuaje de sprancene, deci atractia pentru barbati e zero.
  • @geo, sa vezi ce i-a raspuns Lora, stiti voi, fata aia fara voce care se crede artista... unei tipe pe Facebook cand a intrebat-o frumos de ce anume ii trebuie bani de la stat, ca uite, sunt oameni saraci care ar avea mai mare nevoie, oameni cu copii mici si care au fost dati afara. Lora i-a raspuns cu nesimtire sa nu mai fie saraca si sa nu mai comenteze cu invidie pe pagina celor care isi permit vile de lux si haine de designer. Nici macar n-avea vreo treaba cu intrebarea fetei raspunsul, mi s-a parut si proasta si foarte nesimtita Lora. Apoi a sarit si Delia ca sa nu mai fie *** fanii (iti dai seama ca astia isi considera fanii ***?) Apoi a sarit si Boanta, dansatorul vedetelor, care s-a plans ca el mereu de sarbatori se ducea la munca in loc sa stea acasa, de parca il tara cineva cu forta si de parca nu se ducea pe bani. Lora aia ar trebui taxata serios de fani, e ireal sa ii raspunzi asa ceva unui fan. La fel si Delia, dar mai ales Lora.
  • Bănuiesc că printre ”influencerii” aceștia care câștigă sume frumoase de bani se numără și artiști - a se citi cântăreți - care au semna un apel adresat guvernanților prin care solicită să fie ajutați și ei financiar în această perioadă dificilă cauzată de pandemie. Săracii artisti...Pe bune, Tudor Chirilă , Inna et comp...unii castigau pentru o ora de concert cat castigau majoritatea romanilor intr-un an de zile, poate doi, au masini, case luxoase, averi, bijuterii, unii chiar afaceri ori si alte surse de venit, ca sa nu mai pomenim de bani in conturi...si vor bani publici pentru artisti !

Trimite un comentariu