Skip to main content

Dosarele X! O preluare Hotnews cu primele de mii de euro de la ASF a dispărut misterios de pe B1, Newsweek şi România TV

 
Dosarele X! O preluare Hotnews cu primele de mii de euro de la ASF a dispărut misterios de pe B1, Newsweek şi România TV

X-Files. SF cu ASF. A fost o zi şi n-a mai fost. Vineri, 4 decembrie, Hotnews publică un material despre prime de mii de euro de la Autoritatea de Supraveghere Financiară - ASF. Este preluat de mai multe publicaţii. O zi mai târziu, preluările dispar subit de pe site-urile Newsweek, B1TV şi România TV.

Publicitate

Misterioasa dispariţie a fost sesizată chiar de autorul articolului de pe Hotnews, Adrian Vasilache.

"Nu am mai văzut niciodată aşa ceva în media, ca publicaţii diferite să-şi şteargă simultan articolele pe un anumit subiect", a observat Vasilache pe Facebook.

Continua: "Am citit că noul preşedinte al ASF este asistat de un general SRI şi că mutarea ar avea rolul <<să întărească disciplina în interiorul autorităţii.>>'"

Contactat de Paginademedia.ro, Sabin Orcan, fondator Newsweek România, spune că ştergerea articolului e întemeiată, pentru că era un material "pe surse": "Preluarea iniţială a «ştirii» de pe Hotnews a fost o greşeală, iar ştergerea ei o decizie corectă". "Respingem orice teorie a conspiraţiei", declară Orcan.

B1 invocă probleme tehnice în dispariţia ştirii.

Detalii, în continuare:

1. Punctul de plecare

"Surse: Cei peste 500 de angajaţi din ASF ar fi început să încaseze prime de mii de euro pe final de an, conform contractului colectiv de muncă", era titlul articolului de pe Hotnews, apărut vineri.

Articolul nota că "ASF a început să-şi răsplătească pe final de an cei peste 500 de angajaţi cu prime de mii de euro, echivalentul încă unui salariu lunar".

Se puncta faptul că salariul mediu net în ASF este de 10.000 de lei (peste 2.000 de euro) şi că sunt şi angajaţi în conducere cu 14.000 de euro salariu lunar. Contractul Colectiv de Muncă prevedea o primă de un salariu.

Materialul nota şi punctul de vedere al ASF, care spunea, prin purtătorul de cuvânt Daniel Apostol, că "actuala conducere respectă contractul colectiv de muncă aflat în vigoare".

Angajaţi ai ASF au confimat pentru Hotnews că au luat deja primele.

2. Preluările

Articolul Hotnews, care conţinea informaţiile, dar şi poziţia ASF, este preluat de mai multe publicaţii: Adevărul, Bursa, B1.ro, romaniatv.net, newsweek.ro.

3. Dispar preluarile

O zi mai târziu, materialul dispare brusc de pe trei publicaţii Newsweek, B1.ro şi RomâniaTV.

Autorul articolului semnalează dispariţia.

Sabin Orcan, NewsWeek: "Ştergerea e o decizie corectă. Respingem orice teorie a conspiraţiei"

Preluarea iniţială a «ştirii» de pe Hotnews a fost o greşeală, iar ştergerea ei o decizie corectă", a declarat pentru Paginademedia.ro Sabin Orcan.

Ce spune fondatorul Newsweek:

Motivul îl găsiţi încă din titlul textului preluat. În care se foloseşte un verb la modul condiţional-optativ. O ştire care începe cu «ar fi» şi care citează surse anonime reprezintă, pentru noi, o ştire greu de verificat şi de confirmat.

Asta este politica noastră editorială – nu preluăm «ştiri» de care nu suntem 100% siguri! Respingem orice teorie a conspiraţiei privind decizia noastră.

Nu întrebăm, la rândul nostru, de ce nu sunt preluate totdeauna investigaţiile publicate de Newsweek. Chiar dacă ele sunt probate cu declaraţii şi documente.

Nu e treaba noastră să ne dăm cu presupusul despre ce ar trebui să facă alţi jurnalişti. Treaba noastră este să dezvăluim ce avem de dezvăluit.”

Ştirea - care a rămas pe alte publicaţii, precum Bursa şi Adevărul - a dispărut şi de pe B1.ro. Reprezentanţii B1 invocă "probleme tehnice" care ar fi dus şi la dispariţia articolului de pe site.

ASF - "Nu are nicio legătură cu noi"

Paginademedia.ro a luat legătura şi cu reprezentanţii ASF, instituţia care a făcut subiectul articolului de pe Hotnews preluat şi apoi şters.

"Nu are nicio legătură cu noi" a declarat pentru Paginademedia.ro Daniel Apostol, purtător de cuvânt al ASF, în legătură cu dispariţia articolelor de pe Newsweek, B1.ro şi România TV.

Articolul de care a pornit totul, pe Hotnews: Surse: Cei peste 500 de angajaţi din ASF ar fi început să încaseze prime de mii de euro pe final de an, conform contractului colectiv de muncă. Ce spune conducerea autorităţii

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Vedem acum cine sunt publicațiile și televiziunile susținute de servicii .

Trimite un comentariu

sus