
Consiliul Național al Audiovizualului a trimis o notificare televiziunilor pentru a nu mai difuza campaniile Guvernului pentru vaccinarea anti-Covid. Motivul este simplu: se vor face alte spoturi, fiindcă campania a intrat într-o altă etapă, iar Guvernul va realiza alte materiale.
CNA mai transmite faptul că le va trimite televiziunilor materialele „imediat ce vor fi realizate”.
Comunicatul integral al CNA:
„Consiliul Național al Audiovizualului mulțumește radiodifuzorilor pentru implicarea în campania de informare a publicului privind procesul de vaccinare prin difuzarea spoturilor aferente.
Totodată, având în vedere că Guvernul României a informat CNA că acest proces a intrat deja într-o altă etapă, vă adresăm rugămintea de a opri difuzarea spoturilor informative de tip testimonial realizate pentru această etapă a campaniei de informare.
Vă comunicăm, de asemenea, că ținând cont de „Instrucțiunea CNA nr. 5 din 22.12.2020, referitoare la desfășurarea în audiovizual a campaniei de informare și comunicare privind vaccinarea împotriva COVID-19 în România”, vă vom transmite, în vederea difuzării, noile materiale informative imediat ce vor fi realizate.”
Spoturile Guvernului rulează gratuit pe televiziuni, după cum Paginademedia.ro a scris AICI. Campania de vaccinare anti-Covid a început la finalul anului trecut.
CNA, reguli pentru televiziuni privind campania de vaccinare anti-Covid
Consiliul Național al Audiovizualului a prezentat o serie de reguli la sfârșitul anului trecut pentru televiziuni.
Pe durata campaniei de informare și comunicare împotriva COVID-19, posturile radio și TV "au obligația ca în cadrul emisiunilor informative și de dezbatere în care se abordează subiectul privind vaccinarea împotriva COVID-19, să asigure respectarea obligațiilor legale privind informarea corectă a publicului, respectiv":
Adică:
- Rigoare și acuratețe în prezentarea și dezbaterea subiectului privind vaccinarea împotriva COVID-19, comunicarea clară a beneficiilor, riscurilor și a importanței campaniei de vaccinare.
- Difuzarea de informații preluate din surse oficiale și surse de încredere, naționale și internaționale, astfel încât serviciile media audiovizuale să poată contribui la combaterea contaminării publicului de fake-news apărute pe rețelele de socializare.
- Verificarea oricăror informații legate, direct sau indirect, de subiectul privind vaccinarea împotriva COVID-19.
- Respectarea regulilor deontologice și acordarea unei atenții speciale fiecărui mesaj diseminat, astfel încât să nu fie stimulată latura emoțională, panica și nesiguranța în rândul cetățenilor.
Spoturile Guvernului au atras atenția anti-vaccinișitilor, care au trimis câteva zeci de reclamații. Detalii, AICI.
***
Este din 2012 dar are implicații puternice în prezent...