Skip to main content

COMUNICAT. Cronologia unui an de pandemie, prin ochii elevilor din mediul rural, într-o campanie a Fundaţiei World Vision România

 
COMUNICAT. Cronologia unui an de pandemie, prin ochii elevilor din mediul rural, într-o campanie a Fundaţiei World Vision România

COMUNICAT. La un an de la prima zi în care şcolile din România s-au închis şi educaţia s-a transferat în online, elevii din comunităţile defavorizate se află în faţa unui moment critic, conform organizaţiei World Vision România.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Situaţia extrem de gravă în care se află copiii care învaţă la şcolile din mediul rural a determinat organizaţia să tragă un semnal de alarmă, printr-o campanie de conştientizare a efectelor pandemiei asupra celor 950.000 de elevi şi preşcolari din mediul rural.

Campania „Copiii României în anul pandemiei”, semnată de World Vision cu sprijinul agenţiei de comunicare dentsu, se desfăşoară pe internet şi rulează, de asemenea, pe panouri electronice DOOH amplasate în locuri cu trafic intens din Bucureşti.

  • Joi, 11 martie, s-a împlinit un an de la prima zi în care şcolile din România s-au închis din cauza pandemiei, iar educaţia a trecut în mediul online.
  • Fundaţia World Vision România, organizaţie umanitară care sprijină copiii şi familiile din comunităţile defavorizate din mediul rural, a lansat o campanie de conştientizare a efectelor pandemiei asupra elevilor care învaţă la şcolile din mediul rural.
  • Campania, care se derulează online şi pe panotaj exterior, atrage atenţia asupra efectelor dezastruoase ale lunilor în care şcoala s-a derulat doar online.
  • Anul trecut, aproape o treime din absolvenţii de clasa a VIII-a din comunităţile defavorizate nu s-au prezentat la Examenul de Evaluare Naţională. Riscul ca rata de abandon şcolar să crească este astfel unul foarte ridicat.
  • Lipsiţi de posibilităţi materiale, de accesul la internet şi echipamente, fără programe de educaţie remedială şi fără profesori calificaţi în metodologia predării digitale, elevii din zonele defavorizate au pierdut până la acest moment 24 de săptămâni de şcoală.

VIDEO. Copiii României în anul pandemiei

„Am lansat această campanie pentru a trage încă un semnal de alarmă asupra situaţiei în care se află cei mai vulnerabili copii ai României – cei din comunităţile defavorizate din mediul rural”, afirmă Mihaela Nabăr, directorul executiv al Fundaţiei World Vision România.

„Tabloul general al învăţământului din România arată decalaje în creştere între învăţământul de la oraş şi cel din mediul rural, între cei care au şi cei care nu au acces la resurse. Iar aceste decalaje practic condamnă aproape un milion de copii la o bătălie pentru viitor în care pornesc cu şanse în minus.

Şi pe care o pot pierde dacă nu intervenim cât mai repede şi cât mai adaptat nevoilor fiecărui copil, cu măsuri reale, pentru a-i ajuta să depăşească pierderile uriaşe de învăţare acumulate în perioada în care orele s-au desfăşurat online. În caz contrar, cel mai probabil vom asista la creşterea spectaculoasă a abandonului şcolar şi, în viitor, la rate-record ale şomajului.”

„Agenţia dentsu s-a asociat imediat acestui demers al Fundaţiei World Vision România, ca mod de a ne exprima sprijinul pentru educaţia copiilor lipsiţi de mijloace din mediul rural”, declară Florina Vărzariu, CFO dentsu Southeast Europe.

„Deşi în acest ultim an educaţia a fost un subiect intens discutat în spaţiul public, despre problemele specifice şi extrem de dureroase ale copiilor care învaţă la şcolile din mediul rural s-a vorbit, credem, mult mai puţin decât ar fi trebuit. Această campanie în care suntem alături de World Vision readuce în dezbaterea publică un subiect extrem de important pentru România: viitorul sutelor de mii de copii care merg la şcoală la ţară, în condiţii foarte adesea precare. Suntem alături de partenerii noştri în acest demers.”

În rezumat, cifrele ultimelor 12 luni din sistemul românesc de învăţământ arată astfel:

  • 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscrişi la şcolile din mediul rural, nu au făcut şcoală online, din diverse motive: din cauza problemelor financiare familiile lor nu le-au putut asigura un smartphone sau un calculator cu care să lucreze; nu au avut conexiune la internet – 1 din 3 sate în care World Vision activează are zone cu semnal slab sau inexistent; profesorii nu au fost pregătiţi să predea şi să-şi examineze elevii online; nu au avut un loc acasă unde să participe la lecţiile online.
  • Ca rezultat, elevii care nu au avut acces la internet au pierdut 24 de săptămâni de şcoală.
  • Cel mult 70% dintre elevii de clasa a VIII-a din cele mai vulnerabile comunităţi din mediul rural au participat la Evaluarea Naţională. Această statistică ne dovedeşte că riscul ca rata de părăsire timpurie a şcolii să crească este unul foarte mare, în condiţiile în care în România abandonul şcolar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa.
  • Jumătate din elevii care au participat la examenul de Evaluare Naţională au obţinut note sub 5 la matematică.

Efectele pandemiei au fost resimţite inclusiv de familiile acestor copii. În vara anului trecut, 60% dintre părinţi nu au lucrat, iar 50% dintre familii nu au avut alimente şi produse de bază.

În aceste condiţii, nu mai poate surprinde faptul că 91% dintre toţi copiii au fost afectaţi din punct de vedere psihologic şi că mai bine de o cincime dintre copiii de la sat consideră că nu sunt niciodată sau sunt doar uneori fericiţi.

La începutul anului 2021, în continuare 237.000 de elevi nu aveau acces la internet şi 287.000 de elevi nu aveau echipamente pentru şcoala online.

După decizia de redeschidere a şcolilor, peste 80% dintre profesori încă spun că au nevoie de formare în domeniul educaţiei digitale, doi din trei profesori afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educaţie remedială, iar aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural care au răspuns unui sondaj al Fundaţiei World Vision România consideră că elevii lor au pierdut din materie în pandemie.

Ca răspuns de urgenţă la această criză, World Vision România a realocat fonduri pentru a susţine peste 24.000 de copii din programele sale cu alimente, produse de igienă, burse şi programe de educaţie remedială, pentru recuperarea materiei pierdute.

Peste 5.000 de copiii au primit tablete pentru a învăţa online, iar 4.000 de elevi susţinuţi de World Vision au recuperat în curtea şcolii o parte dintre orele pierdute.

Programele de educaţie ale fundaţiei au condus la o rată de promovare la examenul de Bacalaureat a elevilor susţinuţi de World Vision România de 95%, iar peste 50% dintre copiii din programele noastre de educaţie remedială şi-au îmbunătăţit rezultatele şcolare.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.

World Vision România crede în dreptul la şanse egale pentru copiii de la sate şi de la oraş şi de aceea în comunităţile rurale unde este prezentă desfăşoară programe de dezvoltare comunitară pe termen lung, cu focus pe educaţie şi reducerea abandonului şcolar, sănătate şi protecţia copilului, agricultură şi dezvoltare rurală, angajament civic şi creştin.

Copiilor li se facilitează astfel accesul la condiţii de viaţă mai bune prin dezvoltarea durabilă a comunităţii în care trăiesc. Prin proiectele noastre, ne concentrăm pe transformarea comunităţilor şi a membrilor acestora pentru a realiza o viaţă împlinită pentru fiecare copil.

www.worldvision.ro
Facebook: WorldVisionRomania
blog.worldvision.ro

Despre dentsu Southeast Europe

Parte a dentsu international, grupul dentsu Southeast Europe este format din agenţiile de media Carat, dentsu X şi iProspect, precum şi din agenţia de creaţie Isobar, cu sprijinul diviziilor sale specializate.

Dentsu Southeast Europe ajută clienţii să câştige, să păstreze şi să construiască relaţii cu cei mai buni clienţi ai lor, pentru a obţine progrese semnificative în afaceri.

Susţinută de viziunea „an invitation to the never before” („o invitaţie la noutate”) şi oferind cele mai bune servicii şi soluţii din industrie în media, customer experience management (CXM) şi creaţie publicitară, dentsu operează în 10 pieţe din regiunea Europei de Sud-Est.

Deservim clienţi cu ajutorul a peste 300 de specialişti dedicaţi în Bulgaria, România, Croaţia, Slovenia, Serbia, Bosnia şi Herţegovina, Albania, Muntenegru, Macedoniade Nord şi Kosovo.

www.dentsu.com

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus