Skip to main content

Cum se apără brandurile de fake news şi ce rol are social media?

 
Cum se apără brandurile de fake news şi ce rol are social media?

Comunicarea în 2022, între fake news şi social media. Brandurile riscă dezastre reputaţionale fără precedent, atrage atenţia agenţia V+O Communication.

Publicitate

„Ucraina mobilizează femeile“. Acest fake news s-a viralizat rapid  de la lansarea în mediul virtual românesc. În mai puţin de 24 de ore, Google afişa, pe 13 iunie 2022, la ora 18.00, aproximativ 600.000 de rezultate la căutarea „Ucraina mobilizează femeile”, semnalează reprezentanţii agenţiei V+O Communication.

Ştirea a fost preluată şi de o parte din presa românească, însă nu a ajuns şi în mass-media internaţionale. Ucraina a dat o dezminţire oficială cu privire la subiect, însă fake-news-ul s-a rostologit în continuare.

Pe prima pagină cu rezultatele căutării pe Google despre subiect, s-au remarcat următoarele link-uri:

Adevărul titra: De la 15 iunie, în Ucraina începe mobilizarea femeilor

România TV a dat şi ea ştirea: Ucraina începe mobilizarea femeilor de la 15 iunie. Între ce vârste se fac înrolările

Hotnews a scris despre fake news-ul devenit viral: Fake news viral: Ucraina începe mobilizarea femeilor pe 15 iunie / Ştirea, preluată inclusiv de o parte a presei din România

Însă reprezentanţii agenţiei atrag atenţia asupra unor alte canale de răspândire a informaţiei.

„Canalul primar de distribuire a fake news sunt platformele de social media, unde oricine poate scrie orice, până când ajunge să fie raportat/blocat.

O epidemie de fake news ar putea elimina segmente întregi din mediul de afaceri la fel de indiscriminatoriu precum Covid a omorât oameni“, se mai arată în comunicat.

Eugen Secmerean, PR Director V+O Communication:

„2022 este deja un an complicat şi greu de „citit”, aşa că şi comunicarea, ca industrie, va bâjbâi ca restul economiei româneşti, în căutarea reţetei universal valabile şi cu cea mai bună predictibilitate.

Unii, fiind creativi şi optimişti, au deja reţete punctuale funcţionale, au găsit ingrediente noi şi de folos şi au rezultate, chiar dacă preferă să păstreze o oarecare discreţie“.

Epidemie de fake news

„Fenomenul fake news, în combinaţie cu realitatea social media reprezintă un context de business mai periculos chiar decât ransomware – bandiţii digitali care îţi confiscă sistemul informatic cu un exploit şi îţi cer o răscumpărare în schimbul cheii de control.

O epidemie de fake news ar putea elimina segmente întregi din mediul de afaceri la fel de indiscriminatoriu precum Covid a omorât oameni.

Iar epidemia te poate lovi şi dacă ai, şi dacă nu ai pagină sau comunitate de Facebook. De aceea, cu cât ai o strategie de comunicare mai proactivă, în care să populezi spaţiul virtual cu propria ta versiune, cu atât eşti mai greu de atacat prin fake news – pentru că ştirile false nu au succes decât acolo unde nu trebuie să contrazică o realitate existentă“, se mai arată în comunicat.

Ce soluţii anti fake news propune agenţia?

Trebuie să faci realitatea greu de falsificat. Iar reprezentanţii agenţiei consideră că acest lucru poate fi făcut dacă acoperi o paletă cât mai largă de subiecte cu propriul punct de vedere.

„În combinaţie cu contextul politico-economic (vine anul 2024 electoral), probabil că una din tendinţele în comunicare va fi ca brandurile să se orienteze către o creştere a consistenţei comunicării, folosind nu numai social media, dar tot mai mult platforme de comunicare proprietare, sub control propriu 100%, sau independente dar sustenabile – precum publicaţiile online de nişă, blogurile administrate de persoane cu reputaţie sau publicaţii relevante cu trafic mare şi reguli editoriale.“

Agenţia V+O Communication România, membră a unui grup de comunicare integrat, independent şi lider în regiunea EMEA, este pe piaţa locală încă din 2006. Potrivit informaţiilor furnizate, aceasta numără peste 130 de angajaţi, 110 clienţi şi peste 250 milioane de consumatori.

Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus