Skip to main content

Membru CNA: „Partidul AUR va avea post TV?” Un site inundat de ştiri cu AUR a cerut licenţă pentru un post TV. Ce s-a decis?

 
Membru CNA: „Partidul AUR va avea post TV?” Un site inundat de ştiri cu AUR a cerut licenţă pentru un post TV. Ce s-a decis?

Un site plin de ştiri cu partidul AUR şi George Simion a vrut să îşi facă televiziune. Doar a vrut pentru că, cel puţin pentru moment, CNA a respins iniţiativa. De partea editorială a proiectului ar fi urmat să se ocupe chiar consilierul unui om de la vârful AUR.

Publicitate

Apropierea site-ului de Alianţa pentru Unirea Românilor a starnit discuţii ample la CNA, for care a decis, în final, să nu voteze pentru înfiinţarea staţiei. 

„Deci partidul AUR va avea post de televiziune?” - a întrebat Dorina Rusu, membru CNA, în şedinţa de astăzi.

Întrebarea a fost adresată reprezentanţilor unui site, care voiau să îşi transforme platforma online în post de ştiri cu acoperire naţională. Este vorba despre site-ul 60m.ro, care este inundat de ştiri, interviuri şi analize cu politicieni AUR, în special cu George Simion.

Mai mult, unul dintre cei care au solicitat licenţa pentru televiziune – Marius Herghelegiu (care a trecut şi pe la BBC, Pro TV şi TVR) - este consilierul lui Claudiu Târziu, copreşedintele AUR.

El ar fi urmat să se ocupe de partea editorială, după cum s-a anunţat la CNA.

Sunt consilierul lui Claudiu Târziu, dar când vom lua licenţa voi renunţa la acest rol”, a zis Marius Herghelegiu în şedinţa CNA.

Până la urma CNA nu a votat acordarea licenţei. Membrii CNA au considerat că proiectul nu este suficient de solid.

„Cei care au venit în trecut şi au obţinut o licenţă naţională au venit cu proiecte serioase şi cu prezentări convingătoare, nu cu două pagini. Nu se poate da, cred eu, pe aceste baze o licenţă”, a afirmat Dorina Rusu.

Un argument asemănător a venit şi de la Răsvan Popescu: 

„Această decizie nu este ceva pe viaţă. Orice proiect poate fi modificat şi îmbunătăţit şi se poate reveni după o vreme. Momentan, numărul de oameni pe care îl aveţi este redus şi ei nu văd să funcţioneze în teritoriu încât să se acopere problematica întregii Românii cum trebuie să o facă un post de ştiri la scară naţională”, a spus membrul CNA.

Peste 400.000 de euro, bani pentru lansarea postului. Fonduri proprii

Proiectul de televiziune a fost susţinut la CNA de consilierul lui Târziu şi de Doina Grosu, asociat unic în firma care a cerut licenţa pentru staţia de ştiri (SC DGI Multimedia Design SRL).

Cei doi au detaliat în faţa membrilor forului audiovizual proiectul. Printre altele, televiziunea ar fi fost finanţată din „fonduri proprii”, aşa cum scria în cerea de licenţiere.

În televiziune s-ar fi băgat nu mai puţin de 400.000 de euro (2,2 milioane de lei), bani din „fonduri proprii”.

„Trei sferturi din interviuri le aveţi cu oameni din AUR”

Dorina Rusu a criticat vehement apropierea site-ului 60m.ro de AUR: 

„Eu mă bucur când apare un post TV nou, dar vreau să spun că posibila apariţie a acestui post mă pune pe gânduri. Eu aseară am am văzut că doamna Grosu este asociată cu AUR. Trei sferturi din interviurile de pe net sunt cu oameni din conducerea AUR.

M-am uitat pe site-ul acestei televiziuni online. Majoritatea stirilor promovează liderii AUR. Văd că veţi avea două ore de program cu politicieni.

Mă tem că vom avea două ore pe zi cu mesajele liderilor AUR. Sigur, e democraţie şi AUR e partid parlamentar, dar nu ştiu dacă ne putem asuma să vedem mereu acest tip de mesaj pe un post TV. Sincer nu cred că pot să votez asta”, a spus aceasta. 

Pe de altă parte, Doina Grosu a spus: 

„Eu mi-aş dori ca toate celelalte partide să aibă deschiderea pe care a avut-o AUR faţă de postul 60m. Voi insista mai mult şi la celelalte partide deoarece vrem să oferim deschidere tuturor. Cel mai des au răspus cei de la AUR”, a spus Doina Grosu.

„Deci AUR va avea un post de televiziune, dacă noi dăm licenţa?”, i-a replicat Dorina Rusu. 

„Nu. Nu vreau să ofer această ocazie unui partid să deţină un post de televiziune. Este exclus acest lucru. Nu vreau să mi se spună că eu fac un post de televiziune pentru AUR. Am deschidere pentru toate partidele”, a subliniat Doina Grosu. 

Sunt consilierul lui Claudiu Târziu

În dialog a intervenit şi Marius Herghelegiu: 

„Câtă vreme mă voi ocupa eu de politica editorială, sigur lucrul acesta nu se va întâmpla. Este un proiect nou. Va fi cu totul altceva”, a spus consilierul lui Târziu. 

„Ce garanţie se poate oferi că nu va fi aşa, câtă vreme tu eşti consilierul unui parlamentar AUR?”, a întrebat Dorina Rusu.

„Sunt consilier de imagine pentru că am fost chemat să fac asta. Sunt consilierul lui Claudiu Târziu, dar când vom lua licenţa voi renunţa la acest rol”, a conchis Herghelegiu. 

„Redacţie de ştiri liberă cu români tineri şi patrioţi”. Coperta cu Simion

Pe Facebook, 60m.ro se prezintă drept o „redacţie de ştiri liberă cu români tineri şi patrioţi, nesupusă nici unei subordonări politice”.

La coperta paginii de Facebook este o poză cu George Simion, fondator AUR.

Conform unei monitorizări Paginademedia.ro, site-ul 60m.ro are în mare parte ştiri legate de AUR. Câteva titluri:

  • Băsescu distruge un partid din R. Moldova prin ura sa obsesivă faţă de AUR
  • George Simion (AUR): Dan Barna, demisia! Fără penali în funcţii publice
  • George Simion: Cerem destituirea de urgenţă a şefului de la Arii Naturale Protejate, condamnat pentru tăieri ilegale
  • AUR, solidari cu adjunctul partidului spaniol Vox, Francisco José Contreras, suspendat de pe Twitter
  • Lupta din coaliţie a distrus Guvernul. Politolog: AUR poate urca la 35%
  • Proiect de lege AUR: Sancţiuni împotriva discriminărilor pe motiv de nevaccinare
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • da ma,doar pnl e voie sa aiba televiziuni,aur,nu....si asa o sa fie cu majoritatea pnl in cna..
  • @Bam, PSD are televiziuni de ani de zile: Antena3, Metropola TV, România TV, ncn tv, București tv.

    De ceva vreme, am urmărit ediții la Antena3 și se simte o briză de despărțire între Antena3 S.A. și PSD, doar în emisiunile de seară mai vezi la realizatori câte o lacrimă când vine vorba să atace PSD. Poate schimbarea se datorează și parteneriatului cu CNN sau din cauză că PSD nu mai are majoritate și drept la conducere astfel încât nu mai pot mulge vaca
  • 60m.ro este un site de susținere a AUR și este contra Guvernului la putere. Un fel de România TV, dar online.

    Sper să nu primească licența vreodată, oricum avem destule televiziuni în România la care nu se uită nimeni și televiziuni care produc fake-news mascat = romtv
  • ginditi-va bine ca odata deschis va fi aproape imposibil de inchis Si nu am ceva special cu aur daca nu dovedeau o aplecare peste normal spre moscova Au facut poteca la ambasada rusa M ma intreb cine sint tinerii astia liberi si patrioti Un patriot vrea binele tarii si poporului dar astia fac pe invers Ar fibine sa vedem si sursa de finantare daca au intrat in tara si pe ce filiera 36363636,365 RUBLE ( 400000 E ) 1 rubla = 0,011 E !!! fomistii astia nu aveau de unde atitia bani caci nici un om de afaceri cu scaun la cap nu ar baga bani in ei Deci primul pas este sa justifice banii
  • Partidul AUR va avea un nou post TV, poate era mai corect. Nu de alta dar, de ceva vreme, aproape in fiecare seara, la o televiziune de (ne)știri îi vedem pe auriști, în frunte cu senatoarea lor de frunce !
  • De unde pana unde a lucrat Hergheliu asta la BBC si PROTV? Daca zice ca e Dumnezeu il credeati si publicati ca atare???

    N-a avut asta neam de neamul lui treaba cu Protv si BBC.
  • @B.A.M.
    Pai ce echilibru la dezbateri ai vrea cu astfel de televiziuni?Ideea nu e rea,dar derapajele ar putea fi non stop
  • Oare CNA ar fi împotriva existenței "televiziunilor politice"??? Adică s-ar împotrivi televiziunilor (cu NUME ÎN ACTE) de tipul USR-PLUS TV, PSD TV, PNL TV, UDMR TV, TV AUR și despre care consumatorul TV din România să știe din start că sunt posturi de partizan politic??? Dacă ești fan PNL să uiți la PNL TV. Dacă ești fan USR-PLUS, la USR-PLUS TV. Și tot așa...
    Și cu ocazia asta s-ar mai goli DIGI de USR-iști, Realitatea și B1 de PNL-iști iar Antena 3 și România TV de PSD-iști!!!
    Întreb strict ca o curiozitate UTOPICĂ...

Trimite un comentariu

sus