Skip to main content

PROPUNERE. CNA vrea retragerea licenţelor televiziunilor care îşi schimbă acţionarii fără acordul instituţiei

 
PROPUNERE. CNA vrea retragerea licenţelor televiziunilor care îşi schimbă acţionarii fără acordul instituţiei

Televiziunile care îşi modifică acţionari fără acord de la CNA, aşa cum spune legislaţia în prezent, ar putea rămâne fără licenţă. 

Publicitate

Forul audiovizual a trimis Senatului o propunere de modificare a Legii Audiovizualului astfel încât să poată retrage licenţele televiziunilor care îşi schimbă proprietarii fără acord.

Menţionăm că CNA nu poate modifica Legea Audiovizualului ci doar Parlamentul. În prezent, Senatul lucrează la republicarea Legii Audiovizualului şi a cerut un aviz (care este consultativ) din partea forului audiovizual. În acest context, CNA a propus şi adăugarea unui articol care să îi permită retragerea licenţei unei televiziuni atunci când se schimbă acţionarul (cu o cotă mai mare de 20%) şi refuză apoi să revină la starea iniţială. 

Propunerea vine după ce în ultimul an CNA s-a confruntat cu mai multe situaţii în care o serie de televiziuni şi-au schimbat acţionarii ii fără a avea acord. Televiziunile au sfidat în mod constant CNA şi au refuzat să revină la forma iniţială a acţionariatului chiar dacă acestea au fost amendate în repetate rânduri. 

Chiar în ultimele luni trei posturi de televiziune au ajuns să fie amendate pentru astfel de modificări, iar CNA intenţionează să le amendeze în continuare până ce vor reveni la starea iniţială. 

Este vorba despre posturile Global News şi Melos TV, care în luna noiembrie au fost amendate cu 20.000 de lei, respectiv 30.000 de lei pentru că nu au cerut acordul CNA atunci când şi-au modificat acţionariatul. 

Cele două posturi au ajuns să fie controlate de controversatul Remus Rădoi, zis Codiţă. Rădoi a devenit cunoscut la nivel naţional după ce Libertatea a dezvăluit în plin scandal al crimelor de la Caracal, că poliţiştii din Olt au apelat la el pentru a o găsi pe Alexandra Măceşanu.

Şi televiziunea Profi24, fondată la nivel local de jurnalistul Iulian Uţă, şi devenită  televiziune naţională (cu acordul CNA), a fost amendată cu 10.000 de lei după ce şi-a schimbata acţionarii. Televiziunea a fost preluată în totalitate de Mădălin Lisaru, preşedinte al Partidului Patrioţilor, organizaţia din Italia. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Anonim Anonim
    Laura Nureldin a plecat de la Antena 1.

    Sursa: https://www.tvmania.ro/laura-nureldin-a-demisionat-de-la-antena-1-primele-declaratii-476892
  • Sabina Sabina
    Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat cinematografiei din România, se întoarce la cea de-a 18-a ediție în sala Ion Caramitru a Teatrului Național ,,I. L. Caragiale’’ din București.

    Evenimentul organizat pe 29 aprilie va fi prezentat în premieră de actorul de stand-up comedy, Claudiu Teohari, cunoscut publicului ca Teo. Evenimentul va fi transmis în direct, începând cu ora 19:00, pe VOYO, TIFF Unlimited și pe premiilegopo.ro. Cele mai importante momente surprinse în seara galei vor fi difuzate pe 1 mai, de la ora 22:30, pe PRO CINEMA.

    Peste 900 de invitați din lumea filmului românesc sunt invitați să participe la evenimentul în cadrul căruia vor fi recompensate performanțele cinematografiei autohtone din ultimul an. Începând cu ora 19:00, nominalizații ediției, alături de mulți alți profesioniști din industrie, invitați și omagiați în cadrul ceremoniei de decernare a Premiilor Gopo, vor fi întâmpinați pe covorul roșu de vedeta PRO TV, Amalia Enache.

    Printre cei care vor urca pe scena Teatrului Național pentru a înmâna premiile ediției se număra actorii Oana Pellea, Marius Manole, Emilian Oprea, Maria Obretin, Nicu Mihoc, Victoria Cociaș, Adrian Văncică, Bogdan Dumitrache, Alexandru Ion, producătoarea Miruna Berescu sau regizorii Tudor D. Popescu și Cristian Pascariu.




    Actorii Vasile Muraru, Monica Davidescu, Laura Cosoi, Andreea Vasile, Adrian Nartea, Olimpia Melinte, Manuela Hărăbor, Denis Hanganu, Cătălina Grama, Paul Ipate, Monica Odagiu, regizorii Nae Caranfil, Emanuel Pârvu, Tudor Giurgiu, Eugen Jebeleanu și criticul de film Irina Margareta Nistor sunt printre personalitățile din industrie care au confirmat prezența la Gală.

    Cele mai nominalizate filme de anul acesta la Premiile Gopo sunt Libertate (14 nominalizări), Spre nord (13 nominalizări), Nu aștepta prea mult de la sfîrșitul lumii (11 nominalizări), Boss (9 nominalizări), MMXX (6 nominalizări) și Visul (6 nominalizări).

    La categoria Cea mai bună regie, concurează pentru premiul oferit de Banca Transilvania, Bogdan Mirică pentru filmul BOSS, Tudor Giurgiu pentru filmul Libertate, Cristi Puiu pentru filmul MMXX, Radu Jude pentru Nu aștepta prea mult de la sfârșitul lumii și Mihai Mincan pentru Spre Nord.

    Pentru premiul de Cea mai bună actriță într-un rol principal, oferit de Aqua Carpatica, concurează Diana Gheorghian (Dark Ages), Adelaida Perjoiu (MMXX), Bianca Cuculici (MMXX), Ilinca Manolache (Nu aștepta prea mult de la sfârșitul lumii) și Cătălina Moga (Tigru), în timp ce pentru premiul pentru Cel mai bun actor într-un rol principal, oferit de Promenada Mall București, concurează Laurențiu Bănescu (BOSS), Alex Calangiu (Libertate), Niko Becker și Soliman Cruz pentru rolurile din filmul Spre Nord și Vlad Logigan (Visul).

    Cecilia Ștefănescu și Tudor Giurgiu (Libertate), Cristi Puiu (MMXX), Radu Jude (Nu aștepta prea mult de la sfîrșitul lumii), Mihai Mincan (Spre Nord) și Andrei Tănase (Tigru) sunt nominalizați la categoria Cel mai bun scenariu,  premiu oferit de Dacin Sara.

    CELLINI va oferi Premiul Gopo pentru Cele mai bune costume, pentru care sunt nominalizate Dana Păpăruz (Boss), Viorica Petrovici (Libertate), Radu Jude (Nu aștepta prea mult de la sfîrșitul lumii), Iulia Fulicea (Spre Nord) și Corina Grămoșteanu (Visul).

    La categoria Tânără speranță, la care premiul este oferit de Conceptual Lab by Theo Nissim, nominalizații sunt: Anca Munteanu pentru rolul Raluca din Berliner Kindl, Andreea Chiper și Andrei Voineag pentru regia și montajul filmului Dansez și eu la nunta părinților mei, Una Toma pentru rolul Sara din filmul Dark Ages, Cristina Iliescu pentru regia filmului S-a născut un loc și Niko Becker pentru rolul Dumitru din filmul Spre nord.




    Premiul Publicului, pentru producția cu cel mai mare succes la box-office, este acordat la această ediție filmului Miami Bici 2 (r. Jesús del Cerro).

    Una dintre cele mai valoroase actrițe din România, Rodica Mandache, va fi onorată în cadrul Galei cu Premiul Gopo pentru Întreaga Carieră, oferit de Apa Nova – o companie Veolia. Artistul Dan Nuțu, va fi distins cu Premiul pentru Întreaga Activitate, oferit de Primăria Municipiului București prin ArCub, iar Premiul Special, oferit de Dacin Sara, va fi acordat cascadorului Adrian Ștefănescu.

    Procesul de votare, care implică peste 700 de profesioniști din industria cinematografică, se desfășoară până pe 28 aprilie, ora 23:59, pe platforma pusă la dispoziție de organizatori, alături de partenerul principal PwC.

    Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat cinematografiei autohtone, va putea fi urmărită live, începând cu ora 19:00, pe VOYO, TIFF Unlimited și pe premiilegopo.ro.
    Sursă: https://www.protv.ro/articol/99618-claudiu-teohari-teo-este-prezentatorul-galei-premiilor-gopo-2024-cine-sunt-vedetele-asteptate-pe-covorul-rosu-luni-29-aprilie
  • Sabina Sabina
    Ediția a fost lider absolut de audiență, în intervalul orar 21:30 – 24:17. În rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, PRO TV avea 5.4 puncte de rating și 20.0% cotă de piață, față de locul 2 care avea 4.9 puncte de audiență și 18.1% share. De-a lungul difuzării, aproape 1.1 milioane de români au fost atenți la jocul de imunitate și au trăit cu sufletul la gură toate cele întâmplate.
    Sursă: https://www.protv.ro/emisiuni/survivor-romania/articol/99609-survivor-all-stars-2024-25-aprilie-se-anunta-un-consiliu-mai-puternic-si-mai-dur-ca-niciodata-o-premiera-absoluta-in-sezonul-suprem-unul-dintre-voi-va-pleca-acasa
  • Sabina Sabina
    CLANUL a fost lider absolut de audiență aseară, în intervalul 20:27 – 22:53, în rândul publicului național, cu vârstă cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD. Serialul a înregistrat 6.8 puncte de rating și 21.3% share, în timp ce televiziunea de pe poziția secundă avea 5.3 puncte de rating și 16.6% share. Aproape 1.2 milioane de telespectatori din întreaga țară au urmărit CLANUL.
    Sursă: https://www.protv.ro/emisiuni/clanul/articol/99523-nu-mi-e-rusine-mi-e-frica-a-spus-tatutu-aseara-in-clanul-peste-1-1-milioane-de-telespectatori-s-au-uitat-la-serial
  • Sabina Sabina
    CLANUL a fost lider absolut de audiență aseară, în intervalul 20:27 – 22:53, în rândul publicului național, cu vârstă cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD. Serialul a înregistrat 6.8 puncte de rating și 21.3% share, în timp ce televiziunea de pe poziția secundă avea 5.3 puncte de rating și 16.6% share. Aproape 1.2 milioane de telespectatori din întreaga țară au urmărit CLANUL.
    Sursă: https://www.protv.ro/emisiuni/clanul/articol/99523-nu-mi-e-rusine-mi-e-frica-a-spus-tatutu-aseara-in-clanul-peste-1-1-milioane-de-telespectatori-s-au-uitat-la-serial
  • Sabina Sabina
    Grupul de televiziuni PRO a înregistrat, în primul trimestru din 2024, cea mai mare cotă de piață trimestrială, pe targetul comercial PRO, atât în prime-time, cât și de-a lungul zilei. Este pentru prima dată, în ultimii 10 ani, când PRO TV, Acasă, Acasă Gold, PRO Cinema, PRO Arena, împreună, depășesc 29% cotă de piață la nivelul zilei și 33% share în prime-time. PRO TV a fost lider de piață atât pe targetul comercial PRO (public Național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD), cât și pe targetul Național.

    În primul trimestru din 2024, pe segmentul comercial PRO, grupul a înregistrat o cotă de piață de 29.1% pe întreaga zi și de 33.1% în prime-time. Este al treilea trimestru la rând cu o cotă de piață de peste 30% în prime-time, televiziunile PRO având o cotă de piață cu aproape 50% mai mare față de cota de piață a principalului competitor, care a avut 22.8% din piață. La nivelul zilei, cota de piață a grupului a fost cu 5.5 puncte procentuale mai mare decât grupul de pe poziția secundă.

    ”Anul a început cu rezultate remarcabile pentru toate stațiile din grupul PRO, iar asta se datorează în principal devotamentului și implicării tuturor colegilor, care în fiecare zi, în fiecare minut, prin pasiune aduc în casele românilor show-uri de divertisment de calitate, seriale atât de îndrăgite, filme memorabile și cele mai obiective știri. Este al treilea trimestru la rând cu o cotă de piață de peste 30%, în prime time, pe targetul nostru. În primul trimestru din 2024, aproape 15 milioane de români s-au uitat cel puțin o oră la programele grupului PRO. Sunt convins că rezultatele remarcabile vor continua și în următoarele trei trimestre ale anului”, a spus Aleksandras Cesnavicius, CEO PRO TV.

    ​Știrile PRO TV, Românii au talent, Survivor România, serialele CLANUL și Las Fierbinți, Ce spun românii și România, te iubesc! – sunt doar câteva dintre producțiile care i-au făcut pe români să petreacă timp în fața micilor ecrane. În plus, filmele PRO care aduc acțiune, suspans și umor au fost în topul preferințelor telespectatorilor. În primele luni din 2024, la nivel național, într-o zi, timpul mediu de vizionare a stațiilor din grup a fost de două ore și jumătate (153 minute / zi), fiind cel mai mare timp mediu de vizionare, calculat pe trimestru, din ultimii 10 ani. Și în prime-time, televiziunile din grup au avut cel mai mare timp de vizionare din ultimii 10 ani: 78 de minute.

    Știrile PRO TV de la ora 19:00 au fost lider de audiență în primul trimestru din 2024, pe targetul comercial PRO, cu o cotă de piață de 32.2% - dublu față de principalul competitor, în același slot orar. La nivel Național, principalul jurnal al zilei a avut cea mai mare cotă de piață trimestrială din ultimii 10 ani: 26% - fiind lider de piață în acest segment. Fiecare minut din programul de știri al orei 19 a fost vizionat de peste 1.8 milioane de români, iar peste 12 milioane de telespectatori au văzut cel puțin un minut.

    Cel mai iubit serial din România, Las Fierbinți, a fost programul cu cea mai mare audiență atât pe segmentul de public comercial - Național 21-54 ABCD, cât și la nivelul publicului întregii țări. Serialul de comedie fenomen a înregistrat 12.4 puncte de rating și 33 % cotă de piață, în primul trimestru din an, pe targetul de referință al PRO, în timp ce la nivel Național a avut 12.9 puncte de rating și 28.3% share. Pe intervalul său de difuzare, audiența Las Fierbinți a fost mai mult decât dublă față de audiența principalului competitor. La nivel Național, serialul a avut cea mai mare cotă de piață trimestrială din ultimii 10 ani – 28,3%. 10 milioane de telespectatori au vizionat cel puțin un minut din aventurile fierbințenilor, iar fiecare minut al serialului a fost vizionat de peste 2.2 milioane de telespectatori.

    Românii au talent a fost cea mai vizionată emisiune de divertisment din România, în primul trimestru din 2024, atât pe targetul Național – 13.1 puncte de rating, cât și pe targetul comercial PRO – 11.4 puncte de rating. Sezonul 14 a avut o cotă de piață de 36.4%, de peste trei ori mai mare față de cota de piață a principalului competitor, care, în același slot orar, avea doar 10.8% share, și de patru ori mai mare față de televiziunea situată pe a treia poziție, care avea 8.3% cotă de piață.
    Sursă: https://www.protv.ro/articol/99504-grupul-pro-cea-mai-mare-cota-de-piata-trimestriala-din-ultimii-10-ani-aleksandras-cesnavicius-ceo-pro-tv-aproape-15-milioane-de-romani-au-urmarit-cel-putin-o-ora-programele-grupului
  • Sabina Sabina
    Anca Dumitra este însărcinată
  • Sabina Sabina
    La mulți ani, Pro Cinema.
  • Sabina Sabina
    Ediția a fost lider absolut de audiență, în intervalul orar 21:29 – 24:17. În rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, PRO TV avea 5.8 puncte de rating și 19.9% cotă de piață, față de locul 2 care avea 5.1 puncte de audiență și 17.6% share. De-a lungul difuzării, aproape 1.2 milioane de români au fost atenți la jocul de imunitate și au trăit cu sufletul la gură toate cele întâmplate.


    Sursă: https://www.protv.ro/emisiuni/survivor-romania/articol/99391-survivor-all-stars-2024-18-aprilie-membrii-tribului-los-bandidos-fata-in-fata-cu-alegerile-importante-pe-cine-va-trimite-tj-miles-la-duel-si-cine-va-pleca-acasa
  • Sabina Sabina
    Ediția a fost lider absolut de audiență, în intervalul orar 21:30 – 24:19. În rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, PRO TV avea 5.6 puncte de rating și 19.3% cotă de piață, față de locul 2 care avea 4.4 puncte de audiență și 15.1% share. De-a lungul difuzării, aproape 1.2 milioane de români au trăit la intensitate maximă episodul Unificării.
    Sursă: https://www.protv.ro/emisiuni/survivor-romania/articol/99354-survivor-all-stars-17-aprilie-2024-totul-se-schimba-pentru-cei-11-concurenti-ramasi-in-competitie-cum-se-da-lupta-pentru-imunitate
  • Sabina Sabina
    Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV! Cei trei sunt jurații sezonului 9 MasterChef România! -
  • Sabina Sabina
    CLANUL a fost lider absolut de audiență aseară, în intervalul 20:27 – 22:38, în rândul publicului național, cu vârstă cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD. Serialul a înregistrat 6.8 puncte de rating și 21.6% share, în timp ce televiziunea de pe poziția secundă avea 4.3 puncte de rating și 13.9% share. Aproape 1.2 milioane de telespectatori din întreaga țară au urmărit CLANUL, iar în minutul de maximă audiență, de la 21:25, peste 1.3 milioane de oameni se uitau la serial.
    Sursă: https://www.protv.ro/emisiuni/clanul/articol/99312-nimic-nu-mai-este-cum-a-fost-in-clanul-serialul-a-fost-aseara-in-topul-preferintelor-celor-de-acasa
  • Sabina Sabina
    În inimile suporterilor, fiecare meci al Echipei Naționale este o poveste scrisă în culori vibrante de pasiune și devotament. EURO 2024, cel mai așteptat eveniment fotbalistic al anului, nu este doar despre jocul de pe teren, ci și despre conexiunea emoțională dintre suporteri și jucători, despre forța pe care o împărtășesc atunci când luptă împreună pentru o întreagă națiune.

    Campionatul European va începe pe 14 iunie și va putea fi urmărit la PRO TV, PRO ARENA și pe VOYO, suporterii având ocazia să trăiască la intensitate maximă toate meciurile de la turneul final. România face parte din grupa E și va întâlni Ucraina, Belgia și Slovacia în prima fază a competiției.

    Înaintea fluierului de start, PRO TV și FRF au pregătit mai multe surprize pentru toți cei de acasă. Iar prima este de astăzi disponibilă pe toate platformele de social media, dar și la PRO TV – Imnul echipei naționale pentru EURO 2024. Piesa “Visăm Împreună”, lansată special pentru acest moment, de casa de producție Hahaha Production, îi aduce la un loc pe fotbaliștii echipei naționale, pe unele dintre cele mai cunoscute vedete PRO TV (Smiley, Andreea Esca, Andra, Pavel Bartoș, Theo Rose, Irina Rimes, Cătălin Măruță, Corina Caragea, Ramona Păun și Cosmin Seleși) și pe suporterii tricolori.

    ”EURO 2024 este cel mai așteptat spectacol fotbalistic al acestui an! Toți ne dorim cu nerăbdare să trăim emoția revenirii naționalei la un turneu final, dar și să vedem cine va reuși să meargă până la capăt și să devină noua campioană europeană. Și de această dată, toți pasionații de fotbal vor putea urmări fiecare meci la PRO TV, PRO ARENA și pe VOYO, de oriunde ar fi. Iar surprizele nu se opresc aici – alături de FRF, lansăm de astăzi o campanie specială de promovare a EURO 2024”, a declarat Antonii Mangov, Programming Director.

    “Imnul Naționalei este mai mult decât o simplă melodie; este o expresie a unității și a dorinței noastre comune de a susține tricolorii. Prin campania 'Când visăm împreună, ne adunăm împreună', ne propunem ca alături de PRO TV să îmbinăm pasiunea pentru fotbal cu spiritul de comunitate, aducând suporterii mai aproape de echipa națională și contribuind la crearea unei atmosfere de susținere necondiționată pentru jucătorii noștri. Ne dorim ca vara acestui an să fie una în care să ne bucurăm de cea mai mare sărbătoare fotbalistică, iar acest imn să devină un simbol al mobilizării noastre colective”, a spus Iulia Cuciurean, Head of Marketing Federația Română de Fotbal.
    Sursă: https://www.protv.ro/articol/99311-cand-visam-impreuna-ne-adunam-impreuna-pro-tv-si-frf-lanseaza-imnul-echipei-nationale-pentru-euro-2024
  • Sabina Sabina
    Cea de-a zecea ediție a fost lider absolut de audiență, în intervalul orar 20:28 – 23:54. În rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, PRO TV avea 8.2 puncte de rating și 29.9% cotă de piață, față de locul 2 care avea 3.8 puncte de audiență și 13.9% share. De-a lungul difuzării, aproape 1.9 milioane de români s-au bucurat de spectacolul de pe scenă, iar în minutul de aur, la ora 21:54, aproape 2.4 milioane de telespectatori erau cu ochii pe PRO TV.
    Sursă: https://www.protv.ro/emisiuni/romanii-au-talent/articol/99263-romanii-au-talent-lider-absolut-de-audienta-in-minutul-de-aur-aproape-2-4-milioane-de-telespectatori-erau-cu-ochii-pe-pro-tv
  • Sabina Sabina
    Emisiunea România, te iubesc! a condus ieri seară topul preferințelor telespectatorilor, în intervalul orar 17:58 – 18:57, și a înregistrat 3.3 puncte de rating și 17.7% cotă de piață în rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, în timp ce televiziunea de pe poziția secundă a obținut 2.2 puncte de rating și 11.8% share.
    Sursă: https://www.protv.ro/emisiuni/romania-te-iubesc/articol/99274-romania-te-iubesc-a-fost-aseara-in-topul-preferintelor-telespectatorilor-emisiunea-a-fost-lider-de-audienta

Trimite un comentariu

sus