Skip to main content

COMUNICAT. Milka lansează „translatorul de tandreţe”, instrument care explică pe înţelesul tuturor sute de expresii familiare diferitelor generaţii

 
Foto: Pexels
Foto: Pexels

COMUNICAT. Copiii şi părinţii se distanţează unii de alţii când abordează în discuţii subiecte precum alegerea facultăţii sau a locului de muncă. În timp ce nepoţii din Generaţia Z nu înţeleg cozile la ghişee în epoca plăţilor online, bunicii lor nu au încredere în tehnologie şi nu admit că ar avea ceva de învăţat de la tineri.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

 

Între părinţii de azi şi părinţii lor, conversaţiile aprinse pornesc cel mai adesea de la politică, dar sunt declanşate şi de stilurile diferite de parenting.

Tandreţea uneşte generaţiile de români, reduce distanţa şi diferenţele dintre ele

  • Este concluzia unei cercetări calitative prin care Milka a identificat barierele de comunicare între copii, părinţi şi bunici
  • Discuţiile aprinse pornesc de la alegerea facultăţii sau a locului de muncă, de la politică sau de la stilul diferit de parenting, dar pot fi aplanate cu tandreţe
  • Ciocolata oferită în dar şi timpul petrecut împreună sunt modalităţile cel mai des folosite de români pentru a-şi exprima tandreţea
  • Ca parte a unei campanii naţionale, Milka lansează „translatorul de tandreţe”, instrument care explică pe înţelesul tuturor sute de expresii familiare diferitelor generaţii şi despre care psihologul Gáspár György spune că va „facilita apropierea afectivă dintre noi şi cei dragi”

Copiii şi părinţii se distanţează unii de alţii când abordează în discuţii subiecte precum alegerea facultăţii sau a locului de muncă.

În timp ce nepoţii din Generaţia Z nu înţeleg cozile la ghişee în epoca plăţilor online, bunicii lor nu au încredere în tehnologie şi nu admit că ar avea ceva de învăţat de la tineri. Între părinţii de azi şi părinţii lor, conversaţiile aprinse pornesc cel mai adesea de la politică, dar sunt declanşate şi de stilurile diferite de parenting.

Una dintre concluziile cercetării calitative realizate în luna iulie a acestui an la cererea Milka este că tandreţea, sub toate formele pe care le ia, uneşte generaţiile în ciuda acestor distanţe.

Studiul calitativ iniţiat de Mondelez pentru brandul Milka a fost realizat de Cult Research, în iulie 2023, fiind folosită metoda focus grupului. La cercetare au participat femei şi bărbaţi din generaţiile Baby-Boomers (1946-1964), Generaţia X (1965-1980), Mileniali (1981-1996) şi Generaţia Z (1997-2010).

„Translatorul de tandreţe” elimină bariere

Pentru a reduce distanţele dintre generaţii şi a ajunge la un limbaj comun al tandreţei, Milka vine cu o premieră: Translatorul de tandreţe, un instrument care explică sute de expresii familiare diverselor generaţii, folosind un limbaj accesibil indiferent de vârstă: https://castigatandrete.ro/translator-tandrete.

Gáspár György, psiholog:

„Este în natura umană să aparţinem, să trăim experienţa conectării, să primim şi să dăruim iubire. Cu toate acestea, adesea, suferim din lipsa unui instrument care să faciliteze apropierea afectivă dintre noi şi cei dragi nouă.

Chiar dacă dispunem de limbaj, acesta pare să nu fie suficient pentru a traversa distanţa psihologică dintre generaţii.

De aceea, este mai mult decât binevenit un «translator de tandreţe». Experienţa de psiholog îmi arată că în sufletele noastre, ale tuturor, există multă tandreţe – sau compasiune, cum i se mai spune în limbaj de specialitate. Ce ne-a lipsit a fost acest translator.”

Subiecte de conversaţie care ne apropie. Teme care ne ţin la distanţă

Despre ce vorbesc, totuşi, generaţiile fără a ajunge la dezacorduri? Subiectele predilecte sunt starea de sănătate, planurile de viitor, cele de vacanţă şi hobby-urile. Generaţiile Millennials şi Z sunt mai deschise să descopere interesele părinţilor, bunicilor şi, acolo unde e cazul, ale copiilor, aceştia dorind să experimenteze mai multe aspecte ale vieţii alături de persoanele dragi.

Vlad Guluţă, psiholog:

„Care este o primă întrebare pe care i-ai adresa-o unei persoane pentru a o cunoaşte? Ia-o cu tine şi dăruieşte-i-o unei persoane dragi din altă generaţie. Iar odată cu ea, uite ce frumos, vine dăruit timpul tău şi tandreţea ta.

„Tandreţea este strâns legată şi de timpul petrecut împreună, dar şi de comunicare. Cum altfel am reuşi să cunoaştem nevoile celor din jurul nostru dacă nu comunicând? Dacă noi ne confesăm prietenilor, dar poate părinţilor le ascundem lucruri, este normal ca unii să înţeleagă, iar ceilalţi nu. Cred că nevoia este de a observa cum putem cultiva tandreţea prin comunicare, ca mai apoi să o îngrijim”.

În discuţiile cu copiii, părinţii sunt pragmatici: abordează teme precum şcoala, prietenii, activităţile curente, vacanţele. Evită însă să abordeze subiectele mult prea personale precum decizia copiilor de a avea la rândul lor copii sau de a achiziţiona o locuinţă.

Limbajele tandreţei

Cum tandreţea este liantul dintre generaţii, cercetarea a relevat şi care sunt formele diferite pe care le îmbracă la diferite vârste:

  • Baby Boomers îşi exprimă tandreţea prin mici cadouri (un desert sau un buchet de flori) sau prin petrecerea timpului şi chiar şi prin activităţi în gospodărie făcute împreună.
  • Generaţia X obişnuieşte să îşi manifeste iubirea verbal, prin cuvinte de încurajare sau apreciere. Odată cu evoluţia tehnologică şi apariţia Social Media, aceştia spun însă că resimt o răcire a relaţiilor.
  • Milenialii au o relaţie deschisă cu copiii, bazată pe respect şi tandreţe, care este exprimată atât fizic, prin îmbrăţişări, săruturi, cât şi prin comportamente, precum oferirea de cadouri.
  • Tinerii Gen Z sunt poate cei mai informaţi privind importanţa inteligenţei emoţionale în cadrul relaţiilor interpersonale şi sunt deschişi în a-şi exprima tandreţea atât verbal, cât şi nonverbal.

GALERIE FOTO:

Ciocolata, un liant intergeneraţional

Toate generaţiile indică dulciurile ca vehicul pentru exprimarea tandreţei. Ciocolata este menţionată în asociere cu sentimente precum tandreţea, dragostea şi recunoştinţa. Aproape toate brandurile asociate cu sentimentul de tandreţe sunt branduri de ciocolată, Milka fiind brandul cel mai des menţionat în mod spontan.

Noile modalităţi de exprimare a tandreţei sunt emoticoanele, folosite mai ales de către generaţiile tinere, dar preluate şi de Baby Boomers. Partea bună a tehnologiei este că aceasta şi Social Media intermediază o comunicare mai rapidă între generaţii, prin conversaţiile care au loc pe reţelele de socializare (Facebook) sau aplicaţii (WhatsApp), uneori în propriile grupuri de familie.

Brandul Milka lansează în perioada 2 octombrie – 12 noiembrie campania „Câştigă tandreţe generaţie cu generaţie. Premiile campaniei combină preferinţele mai multor generaţii - o vacanţă pentru întreaga familie, pick-up-uri şi boxe, aparate de fotografiat analog şi digitale, ceasuri mecanice şi smartwatch-uri.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus