Skip to main content

COMUNICAT. Cum se studiază media şi comunicare la un liceu privat de top din Bucureşti

 
COMUNICAT. Cum se studiază media şi comunicare la un liceu privat de top din Bucureşti

COMUNICAT. Programul de media, comunicare şi marketing de la Complexul Educaţional Laude-Reut cuprinde cursuri de media susţinute de profesionişti din domeniu, proiecte multimedia, participări la dezbateri, concursuri şi festivaluri, proiecte de marketing şi cercetări sociologice.

Publicitate

Complexul Educaţional Laude-Reut aniversează în această vară 15 ani de când organizează programul de media, comunicare şi marketingpentru elevii săi din ciclul liceal. Iniţiativa, derulată în parteneriat cu Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), este unică prinlongevitate şi amploare în peisajul învăţământului preuniversitar din România.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

De altfel, această instituţie de învăţământ, înfiinţată de magnatul american Ronald S. Lauder (al cărui nume l-a purtat în primii ani de existenţă), s-a poziţionat de la început ca şcoală de excelenţă.

Programul de media, comunicare şi marketing este destinat elevilor din clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a, cursurilefiind opţionale; astfel, elevii primesc note în catalog şi trebuie să îndeplinească celelalte obligaţii curriculare, la fel ca la disciplinele din trunchiul principal. Alternativ, elevii Laude-Reut pot alege cealaltă linie de cursuri opţionale pe care o au la dispoziţie, respectiv cea de diplomaţie şi relaţii internaţionale.

În fiecare an, circa 70 de tineride la liceul Laude-Reut aleg să înveţe despre jurnalism, comunicare interpersonală, publicitate şi strategii de marketing. Unele dintre cele mai importante cursuri sunt susţinute de profesori invitaţi, profesionişti reputaţi ai industriei de media şi comunicare, dar şi cadre universitare.

Graţie parteneriatului academic din ultimii nouă ani cu SNSPA, diplomele acordate elevilor la sfârşitul fiecărui an şcolar sunt emise împreună de către cele două instituţii de învăţământ.

Acest program de iniţiere în domeniul comunicării nu include însă doar cursuri, ci şi participări la proiecte şi concursuri internaţionale, la festivaluri de creaţie şi publicitate, precum şi stagii de practică pentru elevila diferite instituţii mass-media.

VIDEO. Ceremonia de absolvire a cursurilor de media, comunicare şi marketing Laude-Reut, 8 iunie 2021

Chiar dacă programa de cursuri a rămas aproximativ aceeaşi, proiectele şi implicarea elevilor în activităţi specifice diferă de la an la an, acoperind o arie de manifestare în creştere.

În ultimii doi ani, date fiind restricţiile impuse de pandemia de COVID-19, proiectele au vizat în primul rând realizarea deproducţii multimedia, pe baza unor teme propuse de elevi sau de organizatorii unor concursuri internaţionale.

Astfel, în anul şcolar 2019-2020 au fost realizate câteva filme tematice, între care: „The Endless Number” (despre numărul pi); „Anul Beethoven” (despre împlinirea a 250 de ani de la naşterea compozitorului); „Our Hobbies” (despre pasiunile elevilor din clasele a X-a de la Liceul Laude-Reut); „O lume nouă” (despre cum au perceput elevii din clasele a IX-a lockdown-ul, ameninţările bolii şi alertele media).

Un alt film, realizat de patru elevi din clasa a X-a, intitulat „Jurnalismul şi noile provocări”, a fost creat special pentru dezbaterea publică online organizată de Complexul Educaţional Laude-Reut împreună cu site-ul de ştiri spotmedia.ro pe tema jurnalismului în vremea pandemiei de COVID-19, eveniment conceput şi realizat împreună cu elevii de la grupele de media şi comunicare.

O premieră a fost în acest an şcolar implicarea elevilor din programul de media şi comunicare în proiectul internaţional „Our Sustainable Future”, derulat sub egida ONU: un concurs de videoclipuri realizate de elevi din nouă ţări europene(Belgia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Portugalia şi România).

Şcoala Laude-Reut a participat la concurs cu trei videoclipuri, maximum posibil conform regulamentului de desfăşurare. Rezultatul a fost că de Ziua Mondială a Creativităţii şi Inovaţiei (21 aprilie), Complexul Educaţional Laude-Reut a fost reprezentat pe billboard-ul central din Times Square, New York, ca finalist la acest concurs internaţional.

Şi tot în premieră, odată cu relaxarea condiţiilor de participare la evenimente publice, 15 elevi ai şcolii au fost prezenţi la festivalul „Romanian Creative Week” (Iaşi, 2-6 iunie), cu proiecte de marketing, administrarea unor conturi pe reţelele sociale destinate evenimentului şi implicarea în activităţi de voluntariat.

Mai trebuie amintită şi cercetarea sociologică pe care grupele de media şi comunicare au realizat-o privind consumul de media în rândul tinerilor şi criteriile care stau la baza opţiunilor acestora. Cercetarea s-a realizat în şcoală, sub forma unui sondaj de opinie cu întrebări deschise, ale cărui rezultate au fost interpretate cantitativ, dar şi calitativ, şi publicate în cadrul dezbaterii online organizate alături de spotmedia.ro.

FOTO. Conferinţa online alături de spotmedia.ro

 

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus