Skip to main content

COMUNICAT. Care sunt primii clienţi care ating până la 8 milioane de români prin noile formate de in-game advertising by Thinkdigital?

 
COMUNICAT. Care sunt primii clienţi care ating până la 8 milioane de români prin noile formate de in-game advertising by Thinkdigital?

COMUNICAT. Parteneriatul strategic anunţat în primăvară între grupul regional de media digitală Thinkdigital şi ANZU, cel mai mare in-game advertiser din lume, aduce primele rezultate. Mai multe branduri au început să deruleze deja campanii într-un mediu inedit pentru o audienţă extinsă din România: jocurile.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Un exemplu: Client - Samsung Galaxy Fold 4. Agenţie media: Publicis Group

Dragoş Stanca, expert media şi partener Thinkdigital:

„Noile formate sunt primele semne ale viitoarei publicităţi digitale în metavers – indiferent care companie sau ce platformă open tip web3 va fi cea care va lansa primul mediu de acest tip cu rate de adopţie considerabile” Dragoş Stanca, expert media şi partener Thinkdigital

Prin Thinkdigital In-Games AdNetwork se poate targeta şi celebrul joc ROBLOX. În imagine, o campanie ING Bank via DENTSU România:

Thinkdigital – companie cu capital majoritar autohton şi parte din grupul internaţional TDG – şi Anzu, o companie globală care a atras investiţii de peste 35 milioane de dolari, fac pionierat pe piaţa din România cu un nou gen de publicitate digitală: in-game advertising.

De altfel, în mai 2022, cele două companii au anunţat lansarea Thinkdigital InGaming Ads Network

Ce e in-game advertising: explicaţii şi exemple reale

Noutatea constă în faptul că brandurile şi agenţiile de media buying prezente în România au un instrument de plasare a mesajelor comerciale în jocurile pe mobil, PC, console de gaming sau Roblox.

FOTO. Client: Samsung NEO Qled | Agenţie media: Publicis Group:

Mai concret, mesajul publicitar al unei companii poate fi plasat pe străzile, autostrăzile sau pe pistele de curse din jocurile video.

De asemenea, un spot video de promovare poate fi „proiectat” şi pe clădirile din jocuri, în aşa fel încât nu pot fi ratate – marea majoritate indicând, de fapt, un grad de vizibilitate (viewability rate) de 100%.

De notat că, în plus, formatele sunt non-intruzive: gamerii nu vor fi întrerupţi sau deranjaţi, în niciun fel, în timp ce se joacă.

De aceea acest tip de publicitate se mai numeşte şi blended in-game advertising. Pentru că reclamele sunt parte efectivă din experienţa de joc.

FOTO. Client: PepsiCo – Rockstar | Agenţie media: OMD:

Iuliana Penciu, director media strategy al Thinkdigital:

„De fapt cea mai simplă comparaţie este legată de outdoor advertising, OOH: doar că este în spaţiul digital. În mod evident, vorbim deci despre primele exprimări palpabile, vizuale, ale ce va însemna într-un viitor nu foarte îndepărtat publicitatea în metaverse.” 

Stephanie Lublinski, Head of Partnerships, Emerging Markets at Anzu:

„Suntem încântaţi să colaborăm cu Thinkdigital pentru a aduce în România cea mai avansată soluţie de publicitate in-game din lume, permiţând agenţiilor de publicitate din regiune să se conecteze cu publicul divers al jocurilor într-o manieră extrem de captivantă şi nedisruptivă, care completează experienţa de gaming a jucătorului.

Publicitatea în joc continuă să crească pe măsură ce brandurile caută modalităţi de a accesa acest mediu care devine rapid distracţia preferată pentru publicul de pretutindeni.”

Nu e de joacă: potenţialul audienţei din gaming e sub exploatat

În termeni concreţi, 42% dintre români joacă diverse jocuri – o audienţă totală de cca. 8 milioane de persoane.

Fără îndoială, pandemia a contribuit la creşterea acestei audienţe, formată în proporţie de 52% din bărbaţi şi 48% din femei.

Şi, dacă demograficele nu sunt suficiente, e bine de ştiut că aproape jumătate din cei 8 milioane au venituri medii.

O cercetare realizată de Thinkdigital şi Anzu arată că potenţialul gaming-ului este departe de a fi realizat pe deplin, deocamdată, peste tot în lume.

Din cheltuielile totale de publicitate, gaming-ul atrage doar 1,5 miliarde de dolari pe an, deşi reprezintă 37% din „dieta” media globală.

Pe de altă parte, televiziunea atarge aproape 60 de miliarde de dolari, deşi doar 8% din timpul alocat de clienţi consumului media este petrecut la TV.

FOTO. Client: ING | Agenţie media: Dentsu România

Andrei Jianu, AdNetwork & Development Director la Thinkdigital:

Primele branduri cu care am derulat campanii de in-game advertising în România sunt Samsung, Disney+, PepsiCo (Doritos & Rockstar), ING, şi Forum Film.

Cumulat, am atins până acum o audienţă medie de 150.000 de playeri per campanie. Suntem convinşi că succesul de până acum le va da curaj şi altor branduri să intre în joc. Mai exact: în jocuri!

Fondată în Israel în 2017, ANZU s-a extins la nivel global şi a atras investiţii de 37 de milioane de dolari de la WPP, Sony Innovation Fund, NBCUniversal, HTC, Bitkraft şi alţi investitori importanţi.

TDG are peste 15 ani de prezenţă în piaţă şi peste 200 de angajaţi în ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Nodul Africii, prin Thinkdigital şi celelalte companii din portofoliu: Project Agora (programmatic advertising), Tailwind (adtech & martech) şi Forestview (performance marketing).

FOTO. Client: PepsiCo – DORITOS | Agenţie media: OMD

Dacă v-au plăcut exemplele expuse.. daţi un semn la hi (at) thinkdigital.net. 

Să inovăm împreună căci, vorba aia: de setat un ad pe Google sau Facebook poate orice amator 

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus