Skip to main content

COMUNICAT. 5 Motive Să Investeşti În Brandul Afacerii Tale (Concret, Cu Dovezi)

 
COMUNICAT. 5 Motive Să Investeşti În Brandul Afacerii Tale (Concret, Cu Dovezi)

COMUNICAT. O mulţime de antreprenori şi-ar putea duce afacerea la următorul nivel dacă ar înţelege beneficiile unui brand sănătos. Am studiat mult publicitate, marketing, branding şi toate studiile arată acelaşi lucru în privinţa asta. Aşa că azi o să-ţi dovedesc şi ţie că investiţia merită prin date concrete.

Publicitate

Afacerile altora deja au profitat de puterea unui brand în care au investit sau profită chiar acum. Aşa că hai să începem! La ce te ajută să investeşti în branding? Ţi-am pregătit 5 motive şi dovezi!

Motivul 1

Percepţia consumatorului

Fii sincer. Nu te-ai simţit niciodată mai distins, mai profesionist, mai atractiv după ce ai folosit produsele unui brand?

N-ai auzit niciodată de oameni care nu vor să cumpere din piaţă pe motiv că nu au încredere în ce cumpără de acolo, aşa că merg la supermarket? Deşi poate că tu ştii sigur câţiva vânzători din piaţă care vând produse superioare calitativ, naturale, mulţi alţii nici nu se gândesc.

Sau nu te-ai întrebat niciodată de ce mai mulţi consumatori ar alege mereu produsele unui brand, în ciuda altor produse cu aceleaşi trăsături, vândute sub anonimitate?

Ştii de ce? Ai ghicit.

Studiile arată că dacă foloseşte produsele unui brand, consumatorul are senzaţia că devine mai bun şi tocmai din motivul ăsta îi creşte şi nivelul performanţei. Da, e placebo. Cu alte cuvinte, poate nu-ţi dai seama, dar dacă foloseşti stiloul brandului x vei avea senzaţia, doar senzaţia, că scrii mai frumos, mai repede, mai bine, decât în cazul în care ai folosi un stilou anonim. În plus, produsele branduite sunt percepute ca fiind mai calitative faţă de cele generice.

Motivul 2

Valoarea companiei

Aşa cum tu şi anturajul tău aveţi valori comune şi credeţi în aceleaşi lucruri, consumatorii sunt mai atraşi de brandurile care le seamănă.

Ei bine, prin branding, selectezi un public ţintă la care brandul afacerii tale îşi doreşte să ajungă.

Aşa reuşeşti nu doar să atragi exact consumatorii pe care îi consideri ideali, ci şi să diferenţiezi brandul tău din mulţimea de branduri, să ieşi în evidenţă, nu? Că doar începi să vorbeşti despre ceva ca brand, să susţii cauze, să îţi arăţi personalitatea. Iar asta e ceva ce consumatorii îşi doresc vs un brand care nu le transmite nimic, niciuna dintre valorile de care vorbeam mai devreme.

Dar STAI! 2 în 1

Dacă brandul şi consumatorul se potrivesc atât de bine, asta înseamnă că urmează să devină loiali. Brandul va susţine în continuare aceleaşi cauze, îşi va păstra personalitatea, iar consumatorul va continua să consume.

Dar STAI! 3 în 1.

Ce face consumatorul când îi place un produs? Exact. Îl recomandă şi altora. Iar 92% dintre aceştia au mai multă încredere în recomandări. E probabil cea mai puternică metodă de promovare. Şi e gratuită.

Dar STAI! 4 în 1

Ce faci când ai mai mulţi consumatori care au încredere în produsele tale? Poţi creşte preţurile. Cu vreo 20% sau mai mult. Dacă cineva ar veni la tine şi ţi-ar spune că de mâine poţi avea venituri cu 20% mai mari? Şi asta doar printr-o investiţie de moment?

Eh. Şi aşa ajungi de la o bază mică de clienţi şi venituri mici, la o companie mult mai valoroasă.

Motivul 3

Angajaţi mulţi şi productivi

Probabil deja te-ai lovit de multe ori de problema asta – nu găseşti oameni. Nu găseşti oameni care să adere la misiunea companiei tale şi să lucraţi împreună. Vrei şi tu să angajezi o persoană care să vrea să pună umărul la obiectivele businessului.

Nu spun că asta e cheia şi că îi vei găsi imediat pe oamenii ăştia dacă investeşti în branding, dar sigur ar putea avea un impact. Un brand atrage mai mulţi candidaţi la interviu faţă de competiţie.

În plus, ştii cum e atunci când tu, ca om ai o poveste similară cu o persoană publică, să zicem, sau un influencer. Începi să vrei să interacţionezi cu persoana aia, o asculţi mai mult şi îi dedici timp…cumva.

Asta se aplică şi în cazul angajaţilor. Cei care lucrează pentru tine se vor dedica mai mult misiunii, viziunii companiei dacă au o relaţie mai puternică cu ea.

Motivul 4

Respectul faţă de companie

Sunt sigur că ţi s-a întâmplat ca o altă persoană să te respecte mai mult după ce a aflat mai multe despre tine. Înainte era precaută pentru că nu ştia cine eşti. Dar odată ce a aflat, a vrut să faceţi echipă la un proiect sau pur şi simplu nu te mai trata ca pe ‘ăla pe care nu îl cunosc’.

La fel stau lucrurile şi cu brandul companiei tale. Din momentul în care spune clar cine este, ce face şi ce îşi doreşte, afacerea ta devine cunoscută şi respectată, nu doar de către clienţi. Un brand e un partener mai credibil, mai de încredere, aşa că are şi el şanse mai mari să facă parteneriate strategice cu alte companii, parteneri media, sau furnizori importanţi. Să facă echipă într-un proiect, cum ziceam.

Îţi las aici un link cu o serie de astfel de parteneriate. Tu câte crezi că ar mai fi avut loc fără investiţiile în branduri?

Motivul 5

Consistenţa afacerii

Multe afaceri au o mare problemă. Nu ştiu cine sunt, de ce există şi ce îşi doresc. Dacă ar trece printr-un proces de branding, ar fi obligate să sape adânc, să descopere cine sunt cu adevărat, pentru ca pe această fundaţie să poată construi un business puternic şi longeviv.

O afacere cu un brand în spate ştie mai bine cine este pentru că a definit asta în cuvinte, imagini, acţiuni şi aşa mai departe. Când în business nu mai ştii ce decizie să iei, te poţi întoarce la – cine suntem ca brand şi de ce existăm, iar apoi sigur vor veni şi răspunsurile pe care le căutai.

Dovada? Păi aruncă un ochi la orice companie de succes şi ai să vezi că de-a lungul sutelor de ani de existenţă au rămas aceiaşi.

BONUS: Mai puţine cheltuieli

Ţi-am dovedit că dacă investeşti în branding, produsele afacerii tale vor fi percepute drept mai calitative, consumatorii vor fi loiali, numeroşi şi îţi vei creşte veniturile, vei avea angajaţi mai pasionaţi şi mai eficienţi, vei obţine mai uşor oportunităţi de business. Da, ai intuit bine.

Toate astea se traduc prin – cheltuieli mai mici. Păi ia să vedem:

Cât ai de investit ca să îi convingi pe oameni să îţi cumpere produsul – puţin spre 0.

Cât ai de investit ca să îi loializezi? Tre să schimbi produsul, să te dai peste cap? Nu. Deja au fost atraşi de brand şi de misiunea lui.

Cât vei cheltui pentru a atrage oameni pasionaţi în echipa ta? Mai puţin. Ei îşi vor dori să lucreze la tine.

Cât te mai costă parteneriatul cu un alt brand pe măsura voastră? Mai puţin pentru că acum sunteţi mai apropiaţi ca vizibilitate.

Câte greşeli de business ai să mai faci? Mai puţine, şi tot mai puţine vor fi pierderile.

Ce spui? Ţi-ai mai schimbat părerea despre investiţia în branding? Dacă te tentează să afli mai multe despre ce ar presupune, click aici.

Iar dacă vrei să vezi o parte dintre brandurile pe care le-am creat până acum, click aici.

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

sus